De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Wij willen het ook weten. Gewoon omdat ik dat wil. 
De wandelwagen van mp gaat niet door, vanmiddag een mutsaerts transformer opgehaald bij iemand uit de klas van Elena. Prima wagen voor hier op de boerderij.
De wandelwagen van mp gaat niet door, vanmiddag een mutsaerts transformer opgehaald bij iemand uit de klas van Elena. Prima wagen voor hier op de boerderij.
-
Marije Lei
- 4-sterren

Ik vind juist van het niet weten leuk dat je zo lekker kan dromen en het spannend wordt wat het nou zal zijn. Praktisch hoeft van mij ook niet, ik ben erg van neutrale kleurtjes
Maar goed, vind het voor VL ook wel sneu dat hij zich er zo'n zorgen om maakt en als dit dan iets meer duidelijkheid geeft voor hem denk ik nou ja, dan maar.......
Maar. Stel hij zou het weten. Wat dan? Brengt het zekerheid met zich mee? Meerdere onderzoeken oid?
-
Marije Lei
- 4-sterren

Het brengt helemaal geen extra zekerheid op het vlak of het gezond is of niet. Het gaat er bij hem meer om dat hij een gezonde baby al genoeg verrassing vindt en niet op nog meer verrassingen zit te wachtenNadia schreef: Maar. Stel hij zou het weten. Wat dan? Brengt het zekerheid met zich mee? Meerdere onderzoeken oid?
Het syndroom in zijn familie is het rett syndroom. VL is geen drager en kan het dus niet door geven. In principe komt dit alleen bij meisjes voor ware het niet dat de ooms van VL de eerste twee mannen zijn in NL waarbij het is vast gesteld........... Het kan ook niet prenataal onderzocht worden omdat kindjes met dit syndroom de eerste maanden normaal ontwikkelen, vervolgens stagneert dat en gaan functies achter uit. We maken absoluut niet meer kans als ieder ander maar het is gewoon zijn angst dat er wat mis is. Ook door zijn werk, met kinderen met een ernstig meervoudige handicap, waar hij dagelijks ziet wat voor pech je kan hebben zal het wel komen.
Hij moet zich van mij wat minder druk maken en dat probeert hij ook wel. Als dit het dan iets minder spannend maakt (al is dit natuurlijk wel een leuke spanning) denk ik ach.... Vind het aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant, wat maakt het ook uit. Dan weten we het wat eerder. Maakt het voor hem misschien ook wat tastbaarder. Het zit in mijn buik dus voor mij is het al echt genoeg. Ik kan me wel voorstellen dat het voor hem op dit moment nog wel erg abstract is.
Ach waar je je al niet mee bezig kan houden he
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
En vermeld er ook even bij dat je wandelvriendinnetje het ook graag wil wetenMarije Lei schreef: Het brengt helemaal geen extra zekerheid op het vlak of het gezond is of niet. Het gaat er bij hem meer om dat hij een gezonde baby al genoeg verrassing vindt en niet op nog meer verrassingen zit te wachten
Het syndroom in zijn familie is het rett syndroom. VL is geen drager en kan het dus niet door geven. In principe komt dit alleen bij meisjes voor ware het niet dat de ooms van VL de eerste twee mannen zijn in NL waarbij het is vast gesteld........... Het kan ook niet prenataal onderzocht worden omdat kindjes met dit syndroom de eerste maanden normaal ontwikkelen, vervolgens stagneert dat en gaan functies achter uit. We maken absoluut niet meer kans als ieder ander maar het is gewoon zijn angst dat er wat mis is. Ook door zijn werk, met kinderen met een ernstig meervoudige handicap, waar hij dagelijks ziet wat voor pech je kan hebben zal het wel komen.
Hij moet zich van mij wat minder druk maken en dat probeert hij ook wel. Als dit het dan iets minder spannend maakt (al is dit natuurlijk wel een leuke spanning) denk ik ach.... Vind het aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant, wat maakt het ook uit. Dan weten we het wat eerder. Maakt het voor hem misschien ook wat tastbaarder. Het zit in mijn buik dus voor mij is het al echt genoeg. Ik kan me wel voorstellen dat het voor hem op dit moment nog wel erg abstract is.
Ach waar je je al niet mee bezig kan houden he![]()
Herkenbaar hoor. Ik kan me goed verplaatsen in vl. Ik werk ook in de gehandicapten zorg. Groot gedeelte is beperkt door zuurstof gebrek tijdens de bevalling. Ik keek erg naar de bevalling uit, maar zag er enorm tegenop. Was dan ook erg bij toen Dwayne gezond en wel op mijn buik lag.
Na 2 wat lastigere nachten waarbij Dwayne wat schoof met de tijden is hij nu weer helemaal om. We hebben eem top nacht gehad. 22.00-05.00-08.00 en tot nu lekker liggen knuffelen in bed. We gaan de dag eens beginnen.
-
Marije Lei
- 4-sterren

ChantalKrijn schreef: En vermeld er ook even bij dat je wandelvriendinnetje het ook graag wil weten![]()
Nog 3 weken geduld
-
Marije Lei
- 4-sterren

Nadia schreef: Na 2 wat lastigere nachten waarbij Dwayne wat schoof met de tijden is hij nu weer helemaal om. We hebben eem top nacht gehad. 22.00-05.00-08.00 en tot nu lekker liggen knuffelen in bed. We gaan de dag eens beginnen.
Wat een luxe! Heerlijk samen uitslapen
Vandaag was ik met Vera even de hort op en de hele tijd scheen het zonnetje. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd in de schaduw te lopen, maar dat is niet de hele tijd gelukt. Waar er zon was, heb ik mn hand op Vera's hoofd gelegd, zodat er niet teveel zonlicht op zou komen. Maar toch is dat niet zo praktisch.
Hoe doen jullie dat? Een zonnehoed is weer een extra laag kleding en ze heeft het al zo snel warm en ze houdt niet zo van hoofddeksels. Sunblock op haar hoofd smeren is weer niet zo lekker voor haar gevoelige huid. De doek helemaal dichtschuiven is te warm als de zon schijnt.
Hoe doen jullie dat? Een zonnehoed is weer een extra laag kleding en ze heeft het al zo snel warm en ze houdt niet zo van hoofddeksels. Sunblock op haar hoofd smeren is weer niet zo lekker voor haar gevoelige huid. De doek helemaal dichtschuiven is te warm als de zon schijnt.
Ik leg er een tetradoek over. Ze heeft ook een goede zonnebril, vind ogen net iets te belangrijk
Is een tetradoek wat wij een hydrofiel noemen?
Bind ik die dan om haar hoofd als ze in de doek zit?
En hoe die je dat met die zonnebril? Ze ligt namelijk tegen mij aan en dan drukt de bril in haar gezicht.
En hoe die je dat met die zonnebril? Ze ligt namelijk tegen mij aan en dan drukt de bril in haar gezicht.
Ja een hydrofiel,sorry.koekje schreef: Is een tetradoek wat wij een hydrofiel noemen?
Ik steek die een klein beetje vast onder de doek( aan haar nekje) en drappeer die dan over haar hoofd. Ze heeft vrij donker haar dus ik moet echt iets op haar hoofd leggen en ben zelf niet van de hoedjes.
Zonnebril is eerder voor de wandelwagen of als ze het in haar hoofd gekregen heeft dat ze liever wil rondkijken in de doek. Dan duwt ze haar namelijk recht, anders ziet ze niets ( hoezo eigen willetje)
Ik heb nu ook een aantal bandanas binnen gekregen. Die wil ik ook gebruiken als sjaaltje over het hoofd
Hmm, ik ga dan ook eens hannesen met een hydrofiel. Nu moet ik zeggen dat donker en dik haar wel de ideale natuurlijke zonnehoed is. Mijn haar is donkerbruin en het is een vrij dik pak. Ik heb zelf nooit een hoofdhuid die te warm wordt door de zon. Maar babyhaar is natuurlijk wel veel dunner.
Veraatje is nog steeds een halve biljartbal en ik zie dat niet met 2 maanden ineens veranderen. Ik ben met Vera niet zo ondernemend met naar buiten gaan (ik kan op eigen houtje ook niet zoveel doen) en die bind ik ook nog eens stevig vast in de doek. Kan ze geen kant uit
Veraatje is nog steeds een halve biljartbal en ik zie dat niet met 2 maanden ineens veranderen. Ik ben met Vera niet zo ondernemend met naar buiten gaan (ik kan op eigen houtje ook niet zoveel doen) en die bind ik ook nog eens stevig vast in de doek. Kan ze geen kant uit