Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lil
Alba schreef: In Amerika is er in elk geval een kwik-vrije Rabies, Merial maakt deze: IMRAB® 1 TF and IMRAB® 3 TF (1 is 1 jaar geldig, 3 is 3 jaar geldig). Helaas is deze niet geregistreerd voor de Nederlandse markt. Ik heb Tannetje gevraagd naar de mogelijkheden en die zijn 0,0 helaas.
Ik heb werkelijk geen idee hoe lastig/duur/tijdrovend het is om een vaccin wat in andere landen al wel beschikbaar is hier te laten registreren, maar ik zou willen dat ze er eens iets mee deden maar geloof niet dat naast het handjevol 'Tannetjes' er dierenartsen zijn die het boeiend vinden.
Vraag is ook denk ik of de fabrikant het lonend vindt om het product hier te laten registreren, schijnt duur te zijn.

Maar het bestaat dus idd. Oooo wikken wij ook!
Alba schreef: In Amerika is er in elk geval een kwik-vrije Rabies, Merial maakt deze: IMRAB® 1 TF and IMRAB® 3 TF (1 is 1 jaar geldig, 3 is 3 jaar geldig). Helaas is deze niet geregistreerd voor de Nederlandse markt. Ik heb Tannetje gevraagd naar de mogelijkheden en die zijn 0,0 helaas.
Ik heb werkelijk geen idee hoe lastig/duur/tijdrovend het is om een vaccin wat in andere landen al wel beschikbaar is hier te laten registreren, maar ik zou willen dat ze er eens iets mee deden maar geloof niet dat naast het handjevol 'Tannetjes' er dierenartsen zijn die het boeiend vinden.
Ik heb het een tijdje geleden nog gevraagd aan mijn zwager (werkte bij farmaceutische industrie). Hij legde mij uit dat een vaccin een adjuvans moet hebben, anders kan het niet werken. Dat er ''TF'' gelabeled wordt schijnt niet zoveel te zeggen, behalve dat er dan waarschijnlijk minder adjuvans inzit dan de minimum hoeveelheid die daarentegen moet worden vermeld. Dus zeg dat er in een vaccin thimerosal is toegevoegd, en de normgevers schrijven voor dat als het 1 mg of meer is , dan moet dat worden vermeld. Zit er minder in, dan mag het als ''TF'' worden vermeld.

Dit vond ik in FB Dog Natural Magazine:
Dogs Naturally Magazine A few companies are making rabies vaccines that do not contain thimerosol. Merial makes a thimerosol-free rabies vaccine called IMRAB 3 TF (the 3 designates a 3-year vaccine, and TF stands for "thimersol free"). There is also a 1-year version, IMRAB 1 TF. Fort Dodge makes a thimerosol-free rabies vaccine called RABVAC 3 TF. Thimerosal is used in other vaccine products, not just rabies.
12 marzo 2012 alle ore 17.18 · Mi piace · 1

Dogs Naturally Magazine The kicker is, that if the adjuvants are purchased as a solution from an outside company, then the Thimerosal-free vaccine can still contain Thimerosal. I'm sure there are a few ways for manufacturers to get around the labeling requirements and the same thing happens with foods all the time.
Ik heb afgelopen dinsdag mijn hond voorde tweede keer laten enten na 4 weken met Weil. Ik heb het er met de dierenarts over gehad, dat ik eigenlijk helemaal geen voorstander ben van enten en mij afvraag of Weil wel zin heeft. Zij heeft vorig jaar 2 honden met Weil gehad, die niet waren ingeënt en die zijn beiden overleden. Ik woon in Friesland en zij vertelde, dat dit de provincie in Nederland is waar de meeste Weil in voorkomt. Aangezien mijn hond eigenlijk alleen uit het oppervlakte water drinkt (vindt water in haar drinkbak blijkbaar niet lekker) durf ik het niet aan om niet te enten.
siempie73 schreef: Hoihoi,

Gister heb ik mijn 2 volwassen borders laten vaccineren tegen weil met de nieuwe vaccinatie.
Deze zou na 3-6 weken nogmaals gegeven moeten worden als booster. Dit alleen het 1e jaar, da andere jaren is het een eenmalige.

Uiteraard zei mijn da dat het nodig was om dat idd te doen.
Het was niet mijn eigen da en ik zou graag willen horen of jullie het ook doen/ nodig vinden voor jullie eigen honden.

Het gaat er volgens mij om dat de oude stof beschermd tegen 2 stammen en de nieuwe tegen 4 stammen, deze zou dan voor de 1e x herhaald moeten worden.

Alvast bedankt!

Groetjes Simone

Ja, ik heb het wel gedaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door