Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
HildeR schreef: Diervriendelijke oplossing bestaat niet als je ergens vanaf wilt...tenzij je ze vangt en ergens anders uitzet, maar da's lastig met konijnen.
Kan wel door middel van frettenjacht (stond in Quest 120 volgens mij stuk over) ;-) Ze laten dan fret los in het hol met kooien bij de andere uitgangen. De fret spuiten ze in met een parfum waardoor die konijnen de fret ruiken, vluchten en in kooi belanden ;-)
Door Pluto
Verhuizen uit Neerkant, ik ben om die reden daar vertrokken en wil nooit meer terug. Ben als de dood voor konijnen!  ::)  :biggrin2:

Geintje, in het park voor onze deur is het ook iedere ochtend en avond Rabbit-TV!

Toen ik nog in Neerkant woonde, 15 jaar geleden, was er een vrij actieve groep jagers, wellicht willen zij ook wel komen oefenen...

Of een bordje in de tuin:
Gratis af te halen, jonge konijntjes.

(zelf vangen)

:biggrin2:
Door Jantina
pike schreef: Leuk idee, maar konijnen verjagen doe je daar niet mee. De meute van Tans traint wekelijks in hetzelfde terrein, al jaren, en de konijnen zitten er nog steeds. Anders zou er snel niks meer te trainen zijn.
In het Leesten zijn ze wel weg vanwege de honden heb ik begrepen...
Door Jantina
Wij zijn ook wel eens mee geweest met een fretteur die de konijnen bestrijd op sportvelden. Mijn honden jagen ze de pijp in, en de fretten gaan er in om ze te pakken. De fretten doden de konijnen wel...
Door dinky89
Jantina schreef: Wij zijn ook wel eens mee geweest met een fretteur die de konijnen bestrijd op sportvelden. Mijn honden jagen ze de pijp in, en de fretten gaan er in om ze te pakken. De fretten doden de konijnen wel...
Daarom worden de fretten bij levend willen vangen ook bespoten met sterke geur waardoor de konijnen ze eerder ruiken en dus sneller wegvluchten ;-)
Door eelke
HildeR schreef: Diervriendelijke oplossing bestaat niet als je ergens vanaf wilt...tenzij je ze vangt en ergens anders uitzet, maar da's lastig met konijnen.
Ik vraag me af of vangen en ergens uitzetten diervriendelijk is... een konijn heeft dan natuurlijk ook giga stress. In een keer ergens door dood lijkt mij nog vriendelijker.
Door Lil
Jantina schreef: Wij zijn ook wel eens mee geweest met een fretteur die de konijnen bestrijd op sportvelden. Mijn honden jagen ze de pijp in, en de fretten gaan er in om ze te pakken. De fretten doden de konijnen wel...
Hier worden ze in netten gejaagd en in benches in een bestelbus gezet. Lijkt me niet dat ze die moeite doen om de fretten alsnog de konijnen te laten doden.

Maar ik heb wel eens gedacht: ik wil wel een paar voor in de vriezer (schaam).
Door Hilde__
eelke schreef: Ik vraag me af of vangen en ergens uitzetten diervriendelijk is... een konijn heeft dan natuurlijk ook giga stress. In een keer ergens door dood lijkt mij nog vriendelijker.
Nee dat klopt, dus eigenlijk is er gewoon geen diervriendelijke manier. Ergens anders uitzetten levert ook veel stress op omdat konijnen heel erg territorium gericht zijn en de groepen sociaal gezien heel complex zijn.
Laatst gewijzigd door Hilde__ op di 13 mei 2014, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hilde__
dinky89 schreef: Kan wel door middel van frettenjacht (stond in Quest 120 volgens mij stuk over) ;-) Ze laten dan fret los in het hol met kooien bij de andere uitgangen. De fret spuiten ze in met een parfum waardoor die konijnen de fret ruiken, vluchten en in kooi belanden ;-)
En dat vind jij diervriendelijk?  :-\
Door pike
Jacht op konijn is op dit moment niet toegestaan, tenzij er een ontheffing of vrijstelling is voor schadebestrijding of beheer.

Jantina schreef: In het Leesten zijn ze wel weg vanwege de honden heb ik begrepen...
En sinds wanneer zijn ze dan weg? Laatste keer dat ik er was, 2 jaar geleden inmiddels, heeft Pike er nog reuze pret gehad. En aangezien hij gemakkelijk het terrein uit kon, ben ik daar nooit meer heen gegaan.
Maar, in het Leesten lopen natuurlijk wel dagelijks hordes honden. Ongeleide projectielen van jagers en killers incluis. Dat is wat anders dan dat er wekelijks een tijdje serieus getraind wordt. Dus goed mogelijk dat ze de wijk genomen hebben.
Door dinky89
HildeR schreef: En dat vind jij diervriendelijk?  :-\
Het ging om het levend vangen hoe je dat voor elkaar krijgt ;-)
Wordt ook maar met uitzondering gedaan, meestal laten ze de fretten jagen en bijten zij de konijnen al snel dood, vind ik ook diervriendelijker omdat het konijn dan nauwelijks lijdt. Maar echt diervriendelijk en vangen van wilde dieren gaat volgens mij nooit samen ;-)
Door Martine-Tom
Lil schreef: Hier worden ze in netten gejaagd en in benches in een bestelbus gezet. Lijkt me niet dat ze die moeite doen om de fretten alsnog de konijnen te laten doden.

Maar ik heb wel eens gedacht: ik wil wel een paar voor in de vriezer (schaam).
Ik heb laatst een docu gezien over een bedrijf in lelystad wat plaagdieren (in de docu duiven) vangt, ze vangen ze levend en vervoeren ze levend om ze in hun loods de nek om te draaien. Dit omdat als ze dat en plein public doen er nogal wat verontwaardiging was.
(Ze zijn ook ettelijke keren bedreigd om het werk wat ze doen)

Dus opzich zou het me niet verbazen als ze elders alsnog dood gemaakt worden.
Door Jantina
pike schreef: Jacht op konijn is op dit moment niet toegestaan, tenzij er een ontheffing of vrijstelling is voor schadebestrijding of beheer.

En sinds wanneer zijn ze dan weg? Laatste keer dat ik er was, 2 jaar geleden inmiddels, heeft Pike er nog reuze pret gehad. En aangezien hij gemakkelijk het terrein uit kon, ben ik daar nooit meer heen gegaan.
Maar, in het Leesten lopen natuurlijk wel dagelijks hordes honden. Ongeleide projectielen van jagers en killers incluis. Dat is wat anders dan dat er wekelijks een tijdje serieus getraind wordt. Dus goed mogelijk dat ze de wijk genomen hebben.
Omdat het lastig is om goede, veilige plekken met veel konijn te vinden waar de honden los mogen is er zo ongeveer een landelijk netwerk van mensen die met de meutehonden willen oefenen, haha. Sinds ik dit jaar ook wil oefenen, heb ik dus begrepen dat het Leesten nutteloos is om heen te gaan. Bijna geen konijn meer. Dus sinds wanneer dat zo is, weet ik niet. Erkemederstrand schijnt het bijv. nog wel vol te zitten.
Door Lil
Martine-Tom schreef: Ik heb laatst een docu gezien over een bedrijf in lelystad wat plaagdieren (in de docu duiven) vangt, ze vangen ze levend en vervoeren ze levend om ze in hun loods de nek om te draaien. Dit omdat als ze dat en plein public doen er nogal wat verontwaardiging was.
(Ze zijn ook ettelijke keren bedreigd om het werk wat ze doen)

Dus opzich zou het me niet verbazen als ze elders alsnog dood gemaakt worden.
Bah bah gooi dan gewoon die fretten los...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door