Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
Nee los laten is helaas geen optie. Basco bijt meteen en kaine weet ik niet wat die zal doen. Ik wil niet het risico lopen mijn honden te verliezen dus vrouwtje bijt wel van zich af  :biggrin2:
Ik heb ook tegen de politie gezegt dat ze 4jaar de kans hebben gehad en dat als het nu niet opgelost word we dat zelf doen. Ik was echt in staat een paar benen te breken en zei dat ook tegen de telefoniste. Als ik bel zijn ze er wel binnen 5minuten met een busje  :-[
Door Jura&Mahru
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar als hier het emmertje vol zit (ze reageert dan ook op elk geluidje), dan doe ik een aantal dingen om haar zo snel weer relaxter te krijgen, en dat lukt dan normaal gesproken binnen 2 dagen.
- overdag de hele tijd rustgevende geluiden/ muziek aan.
- ramen aan de voorkant tijdelijk blinderen
- verhoog de dosis Groene Os rust compositum extra'.
- evt. een nachtje bij haar slapen, dat vindt ze zo fijn ze ploft dan meteen neer in diepe slaap.
- wandelen 's ochtends heel vroeg als het rustig is overal.

Dit is dus geen lange termijn oplossing, maar puur om haar zo snel mogelijk weer uit die spanning te halen.
Door renate1985
Heel erg bedankt voor de tips!
Onze rolluiken worden als het mee zit over 1,5 week. Er hangen gordijnen maar die duwt hij gewoon opzij ( die heb ik nu ook dicht zitten).
Ik denk dat ik het raam af ga plakken met Vuilniszakken voor een paar dagen. Is geen gezicht maar moet iets.
Bij hem slapen kan ik niet doen, het nadeel is dat hij daar snel aan went en niet tegen die veranderingen kan.
Muziek zal ik aan gaan zetten dat is ook een hele goede.
Wandelen doen we inderdaad 's ochtend vroeg en 's avonds. Alleen op mijn vrije dagen ook in de middag wanneer het rustig is.

Groene os rust heb ik niet maar zal dat in huis gaan halen.

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden wat we allemaal moeten doen door een stel van die rot jongens  :-\

Iedereen bedankt voor de tips! We gaan als hij rustig is met de training beginnen en dat rustig aan opbouwen.
Door DJ_Doerak_Tucker
Wat een vreselijk nare situatie! Die lui hebben dus nog niets geleerd... Brutaal ook zeg, ongelooflijk!

Je zou ook Basco zijn spieren kunnen masseren als hij zo gespannen is. Heel langzaam en je mag best wel wat druk zetten. Vaak geeft dit ook ontspanning, zie je dat hij naar één kant gaat zitten leunen? Dan masseer je de spieren waar nog spanning op staan zodat die ook ontspannen, je kunt dan zo ver doorgaan tot hij ligt. Dit zou je natuurlijk eerst een aantal keren kunnen doen zonder dat hij stress heeft en je kunt hier ook een commando koppelen als je ziet dat hij ontspannen raakt. Beloon op die momenten ook met je stem door te zeggen hoe knap hij is/braaf/goed zo e.d. op rustige ontspannen toon. Zodra je merkt dat hij weer alert wil gaan worden geef je ook meteen het commando 'alert', zodat hij het verschil leert tussen bijv. 'ontspan' en 'alert' (hij mag weer zijn ding doen). Dit is een trainingsmethode die Conditioned Relaxation genoemd wordt, hier kun je er meer over lezen: http://www.bridgeandtarget.nl/index.php?id=18. Zo kun je hem uiteindelijk na heel wat trainen in lastige situaties makkelijker ontspannen krijgen door het noemen van het commando, hij weet dan dat hij in die situatie gewoon ontspannen kan blijven. Ik denk dat je er na een aantal keren oefenen in een veilige omgeving al gauw resultaat mee kunt boeken na weer zo'n vervelend voorval, je zult hem sneller uit zijn opwinding krijgen (en uit ervaring weet ik dat het voor jezelf ook rustgevend is die massage aan je hond te geven  ;)).

Heel veel sterkte met de situatie!
Door BlissSpirit
renate1985 schreef: Nee los laten is helaas geen optie. Basco bijt meteen en kaine weet ik niet wat die zal doen. Ik wil niet het risico lopen mijn honden te verliezen dus vrouwtje bijt wel van zich af  :biggrin2:
Ik heb ook tegen de politie gezegt dat ze 4jaar de kans hebben gehad en dat als het nu niet opgelost word we dat zelf doen. Ik was echt in staat een paar benen te breken en zei dat ook tegen de telefoniste. Als ik bel zijn ze er wel binnen 5minuten met een busje  :-[
Nee, de andere drie kon ik ook niet laten gaan hoor, er was waarschijnlijk niks gebeurd, maar dat risico durfde ik niet te nemen.
Alleen met Dusty durfde ik dat met een gerust hart aan.

Moet zeggen dat ik echt bewondering voor je heb dat je dit al 4 jaar vol houdt, zonder dat je ontploft. Ik was het na een paar weken al goed zat  :-[. En kom niet aan mijn honden, want dan heb ik een vrij kort lontje  ::) ;D
Door Aafke
renate1985 schreef: Heel erg bedankt voor de tips!
Onze rolluiken worden als het mee zit over 1,5 week. Er hangen gordijnen maar die duwt hij gewoon opzij ( die heb ik nu ook dicht zitten).
Ik denk dat ik het raam af ga plakken met Vuilniszakken voor een paar dagen. Is geen gezicht maar moet iets.
Bij hem slapen kan ik niet doen, het nadeel is dat hij daar snel aan went en niet tegen die veranderingen kan.
Wandelen doen we inderdaad 's ochtend vroeg en 's avonds. Alleen op mijn vrije dagen ook in de middag wanneer het rustig is.

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden wat we allemaal moeten doen door een stel van die rot jongens  :-\

Iedereen bedankt voor de tips! We gaan als hij rustig is met de training beginnen en dat rustig aan opbouwen.
Goeiedag wat een toestand, wat een stelletje eterbakkies, maar volgens mij zijn we hier overduidelijk in de omgekeerde wereld beland, waarom zou het nodig moeten zijn dat jij al die toestanden uit moet halen om het leefbaar te maken voor jou en je honden en konijnen. Volgens mij moet de politie en de buurt in het algemeen meer doen en ik zou al je onkosten die maakt om het leefbaar te maken voor jou en je dieren netjes bijhouden en op de ouders van deze kinderen verhalen maar ik zou met de politie om de tafel gaan zitten en te kennen geven dat je de ouders voor de kosten op wil laten draaien en wat mij betreft is de politie minstens moreel maar volgens mij ook wettelijk verplicht je hier in te helpen. Als dit al 4 jaar aan de gang is wordt weleens tijd dat hier wat aan gedaan wordt. Daarbij komt dat (sorry dat ik het zeg dit soort kinderen vaak de verkeerde kant op gaan) en de politie heeft daar ook een verantwoordelijkheid maar de rest van de buurt heeft ook een verantwoordelijkheid als je hier niet iets aan doet gaat het niet vanzelf over, want ik dat na 4 jaar de samenstelling van deze groep ook al wat veranderd is.  Ik kijken wat ouders doen als ze op het gedrag van kinderen aangesproken met een rekening die ze moeten betalen omdat hun kinderen bij andere zoveel problemen hebben veroorzaakt dat dat nodig was. De meeste mensen in Nederland in ieder geval raak je ze het best als dat in hun portemonnee is. Het is te zot voor woorden dat je allerlei toestanden uit moet halen om jou gezin (want dat is het uiteindelijk) leefbaar te houden.

Hier moet een lange termijn oplossing komen geen lapmiddelen.

En dan kan ik af en toe mopperen over buren die overal een giga rotzooi van maken, mijn man hij is een Amerikaan) zegt dat ik gewoon de andere kant op moet kijken en niet naar de rotzooi moet kijken voor de rest zijn het namelijk prima buren. :-\

Ik weet dat je hier niet veel aan heb ik vind het te zot voor woorden dat mensen elkaar dit aan kunnen doen!!!

Groetjes,  Aafke
Door Lil
renate1985 schreef: Heel erg bedankt voor de tips!

Heb je een vensterbank?

Ik leg de gordijnen op de vensterbank en dan een paar boeken erop. Een paar wasknijpers daar waar ze bij elkaar komen en dan kunnen ze niet meer aan de kant worden geschoven.
Door renate1985
Lil schreef: Heb je een vensterbank?

Ik leg de gordijnen op de vensterbank en dan een paar boeken erop. Een paar wasknijpers daar waar ze bij elkaar komen en dan kunnen ze niet meer aan de kant worden geschoven.
Ik heb een vensterbank maar mijn gordijnen zijn ingekort zodat ze precies op de vensterbank hangen. Ik kan ze misschien wel aan elkaar naaien maar dan kan ze helemaal niet meer open doen ( zit een stang in midden). Maar ja dat is dan maar zo.
Door renate1985
Aafke schreef: Goeiedag wat een toestand, wat een stelletje eterbakkies, maar volgens mij zijn we hier overduidelijk in de omgekeerde wereld beland, waarom zou het nodig moeten zijn dat jij al die toestanden uit moet halen om het leefbaar te maken voor jou en je honden en konijnen. Volgens mij moet de politie en de buurt in het algemeen meer doen en ik zou al je onkosten die maakt om het leefbaar te maken voor jou en je dieren netjes bijhouden en op de ouders van deze kinderen verhalen maar ik zou met de politie om de tafel gaan zitten en te kennen geven dat je de ouders voor de kosten op wil laten draaien en wat mij betreft is de politie minstens moreel maar volgens mij ook wettelijk verplicht je hier in te helpen. Als dit al 4 jaar aan de gang is wordt weleens tijd dat hier wat aan gedaan wordt. Daarbij komt dat (sorry dat ik het zeg dit soort kinderen vaak de verkeerde kant op gaan) en de politie heeft daar ook een verantwoordelijkheid maar de rest van de buurt heeft ook een verantwoordelijkheid als je hier niet iets aan doet gaat het niet vanzelf over, want ik dat na 4 jaar de samenstelling van deze groep ook al wat veranderd is.  Ik kijken wat ouders doen als ze op het gedrag van kinderen aangesproken met een rekening die ze moeten betalen omdat hun kinderen bij andere zoveel problemen hebben veroorzaakt dat dat nodig was. De meeste mensen in Nederland in ieder geval raak je ze het best als dat in hun portemonnee is. Het is te zot voor woorden dat je allerlei toestanden uit moet halen om jou gezin (want dat is het uiteindelijk) leefbaar te houden.

Hier moet een lange termijn oplossing komen geen lapmiddelen.

En dan kan ik af en toe mopperen over buren die overal een giga rotzooi van maken, mijn man hij is een Amerikaan) zegt dat ik gewoon de andere kant op moet kijken en niet naar de rotzooi moet kijken voor de rest zijn het namelijk prima buren. :-\

Ik weet dat je hier niet veel aan heb ik vind het te zot voor woorden dat mensen elkaar dit aan kunnen doen!!!

Groetjes,  Aafke
Het is inderdaad niet normaal meer nee. Gelukkig weten we nu sinds kort wie het zijn. Het enige nadeel, 1 van die jongens loopt ook stage op mijn werk. Maar die hoeft gelukkig niet meer te komen. Ik ga nog wel een gesprek aan met de politie om inderdaad anders een deel van de kosten te verhalen. Dank je wel voor de tip!
Door renate1985
BlissSpirit schreef: Nee, de andere drie kon ik ook niet laten gaan hoor, er was waarschijnlijk niks gebeurd, maar dat risico durfde ik niet te nemen.
Alleen met Dusty durfde ik dat met een gerust hart aan.

Moet zeggen dat ik echt bewondering voor je heb dat je dit al 4 jaar vol houdt, zonder dat je ontploft. Ik was het na een paar weken al goed zat  :-[. En kom niet aan mijn honden, want dan heb ik een vrij kort lontje  ::) ;D
Waarom denk je dat er na 5 minuten steeds een politiebus is  :-[ mijn emmer is ook vol nu.
Door renate1985
DJ en Doerak schreef: Wat een vreselijk nare situatie! Die lui hebben dus nog niets geleerd... Brutaal ook zeg, ongelooflijk!

Je zou ook Basco zijn spieren kunnen masseren als hij zo gespannen is. Heel langzaam en je mag best wel wat druk zetten. Vaak geeft dit ook ontspanning, zie je dat hij naar één kant gaat zitten leunen? Dan masseer je de spieren waar nog spanning op staan zodat die ook ontspannen, je kunt dan zo ver doorgaan tot hij ligt. Dit zou je natuurlijk eerst een aantal keren kunnen doen zonder dat hij stress heeft en je kunt hier ook een commando koppelen als je ziet dat hij ontspannen raakt. Beloon op die momenten ook met je stem door te zeggen hoe knap hij is/braaf/goed zo e.d. op rustige ontspannen toon. Zodra je merkt dat hij weer alert wil gaan worden geef je ook meteen het commando 'alert', zodat hij het verschil leert tussen bijv. 'ontspan' en 'alert' (hij mag weer zijn ding doen). Dit is een trainingsmethode die Conditioned Relaxation genoemd wordt, hier kun je er meer over lezen: http://www.bridgeandtarget.nl/index.php?id=18. Zo kun je hem uiteindelijk na heel wat trainen in lastige situaties makkelijker ontspannen krijgen door het noemen van het commando, hij weet dan dat hij in die situatie gewoon ontspannen kan blijven. Ik denk dat je er na een aantal keren oefenen in een veilige omgeving al gauw resultaat mee kunt boeken na weer zo'n vervelend voorval, je zult hem sneller uit zijn opwinding krijgen (en uit ervaring weet ik dat het voor jezelf ook rustgevend is die massage aan je hond te geven  ;)).

Heel veel sterkte met de situatie!
Massages krijgen ze ook inderdaad, dat vinden ze heerlijk!
Ik zal de commando's eraan koppelen en hopelijk heeft het effect bij hem. Het is gewoon zielig hoe hij zich gedraagt  :'(
Dank je wel! Ook voor de link naar de rust gevende geluiden. Dat is een hele goede!
Door Lil
renate1985 schreef: Ik heb een vensterbank maar mijn gordijnen zijn ingekort zodat ze precies op de vensterbank hangen. Ik kan ze misschien wel aan elkaar naaien maar dan kan ze helemaal niet meer open doen ( zit een stang in midden). Maar ja dat is dan maar zo.
Dat is jammer. Ik wilde dat ze over de vensterbank zouden vallen. Waarom aan elkaar naaien? Daarvoor gebruik ik dus gewoon een stuk of 5 wasknijpers. Zet je er in 2 seconde op en haal je er in 2 seconde vanaf zodat je gordijnen weer fijn open kunnen.
Door renate1985
Ja dat kan inderdaad ook. Moet ik ze wel aan de raam kant doen want kaine trekt ze er anders af hahaha. Dat is wel een stuk beter.

Morgen met een jurist in gesprek wat we juridisch kunnen doen als ze nog een keer komen. Of we dan, na eerst een waarschuwingsbericht, inderdaad wat kosten kunnen verhalen. Misschien dat dan eindelijk het kwartje gaat vallen want zo is het echt niks.
Door Extreme
:o Echt ongelovelijk dat dit de situatie is waar jij en je beessies zich in verkeren. Een kwajongens streek ok, maar zolang gewoon bewust treiteren, niet normaal.
Diep respect voor je geduld, ik denk dat ze hier al eerder hadden kunnen rennen(en niet doordat er een hond achter hun aan was gegaan).
Hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie en dat je dieren weer tot rust mogen komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door