nova schreef:
eig. is het de omgedraaide wereld, de andere hond hat, en Oscar moet in de kar. 
Is deze riksja echt van jou?
Haha nee, deze zag ik vandaag op facebook voorbij komen. Nu heb ik wel vaker geroepen dat ik een bakfiets wil voor Oscar, maar die dingen zijn zo duur en het lijkt me heel zwaar trappen met een grote hond erin.
Ronald schreef:
Getverderrie Karin... wat een kwalitatief uitermate teleurstellende situatie.
Moet ik een keertje mee? Doe ik mijn klompen aan!
Pffff, het is wel een aanlokkelijk voorstel. Al heeft meneer K zijn maatje 45 ook al op deze woef gebruikt. We zullen de wijkagent maar afwachten en het als verstandige mensen op proberen te lossen. Ik heb Oscar voor en na de training goed uitgelaten op een verlaten weggetje bij de hondenschool in de buurt. Hoef ik morgenochtend pas weer te beslissen waar ik ga lopen.
@ Extreme: ik kan me niet druk maken om loslopende honden die braaf zijn. Ik kan me zelfs wel over een incidentele ongewenste ontmoeting heenzetten als de andere hond niet voor rottigheid komt. Oscar is de moeilijkste niet en we moeten een beperkte ruimte delen met elkaar. Maar als je weet dat je hond andere honden direct aanvliegt, zelfs er achter aan gaat als die om een hoek uit zicht verdwenen zijn, dan ben je gewoon niet lekker.
Ik kan best met regelmaat naar andere plekken rijden, maar dat kost wel veel tijd en meneer K kan dat niet. Doe ik ook wel, voor de wat langere wandelingen vooral. Vooral op verlaten landweggetjes durf ik soms wel even ontspannen te lopen. Maar dat lukt me niet 3 keer per dag helaas.