De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Jantina schreef: Is die Ouders Natuurlijk beurs erg zweverig of...? Ik heb er ook wel aan zitten denken om te gaan.
De beurs zelf niet. Leuke mensen, gezellige sfeer, ondanks de drukte (veel kinderen) geen herrie. Qua workshops en lezingen zitten er dingen bij die voor sommigen onder de noemer zweverig vallen. Die kun je prima overslaan dan.

Er zit voor mij maar 1 nadeel aan de beurs, ik word veel te hebberig van al die leuke spullen.
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Else! schreef: Ik heb net sinds vandaag een manduca binnen.
http://www.manduca-baby-carrier.eu/mand ... eblue.html
Hij is heel makkelijk om te doen en Suze zit er goed in door de ingebouwde verkleiner.
De banden geven nog wel wat meer druk dan de tricot slen die ik tot nu toe heb gebruikt.
Moet nog een beetje uitvinden hoe strak ik de banden moet doen en of ik ze beter wel of niet gekruist op m'n rug ga dragen. Maar ben er super blij mee  :)!

Ga denk ik pas op de rug dragen als ze nog iets groter is.
Ik vind gekruist fijner, dan zakken ze niet af.
Ik draag graag met de banden erg strak. Jelka wiebelt zich vaak nog wel iets losser (of valt in slaap en ontspant dan, geeft ook ruimte). Hoe strakker je spant, hoe lichter je draagt. (Het moet natuurlijk wel comfortabel blijven, te strak is ook niet goed).
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Bericht door Marije Lei »

Zo..... je kijkt 2 dagen niet en meteen een berg leesvoer rijker :biggrin2: Leuk al die draagpraat! Wij gaan naar de beurs, al is het alleen maar om alles te kunnen zien en voelen.

Gisteravond een pretecho gedaan. Duurt me veel te lang tussen die 12 en 20 weken :-X Frummel groeit goed en is lekker bewegelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Beetje vage plaatjes maar even snel met m'n telefoon genomen.

Controle bij de vlos was ook goed. Al was ze wel verbaasd dat we geen kraamzorg willen. Ik vind het een heel fijn plan, geen vreemde in m'n huis en aan m'n kind. Ik ben zelf verpleegkundige en vriendlief, m'n broertje en vader ook dus zorg genoeg zou ik zeggen :)

Wat een mooi ventje Nadia :smitten:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fijn! Ik was ook van de pretecho's hoor, heb er ook een aantal laten maken. De 3D foto staat nog steeds ingelijst op zijn kamertje.
En geen kraamzorg, tsja dat is je eigen keuze! Zou je het ook niet prettig vinden voor de ochtenden bijvoorbeeld, even opstarten, huis aan kant, controle van de baby enz.? Wie weet heb je wel een zware bevalling of keizersnede en kan je zelf niet heel veel de eerste dagen? Ik vond het toch wel erg fijn, maar goed, ik had niet zo'n kundige achterban als jij hoor!
We kunnen trouwens wel een BP meeting houden op die beurs dan  :biggrin2:
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Ik mag morgen weer voor n echo, de vorige was te vroeg vonden ze. Dus nog n keertje, en dan weten we hopelijk precies hoe ver we zijn.

Ik heb pas positiefgetest met +/- 8 weken.  Nu dan al +/- 12 weken.
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Het lijkt me vreselijk een vreemde in m'n huis die gaat rommelen, aan m'n baby zit  :help: en zich overal mee gaat bemoeien (niet naar bedoeld hoor maar zo voelt dat voor mij)
Als het met mij nog niet lekker gaat heb ik een hele handige vent, opa en oma op 500 meter afstand en genoeg hulp troepen. De controles kan vl zelf doen, ook bij mij dus daar is het ook niet voor nodig. We hebben in dat opzicht zelf genoeg kennis om alles in de gaten te houden.
Vooral dat idee van een vreemde bij m'n baby als ik nog niet lekker ben is nu al genoeg om enige paniek te veroorzaken..... Maar ben vooral geen eigenheimer hoor  :biggrin2:
Lijkt me juist gezellig samen. Vl is de eerste twee weken vrij en gaat de twee weken erna maar 50% werken. Ik zie nu al uit naar 4 weken ongestoord keutelen (als alles goed mag gaan)

Ik ben voor de meeting! Meteen een vleeslijntje aan vast plakken  ;D
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Urs schreef: Ik mag morgen weer voor n echo, de vorige was te vroeg vonden ze. Dus nog n keertje, en dan weten we hopelijk precies hoe ver we zijn.

Ik heb pas positiefgetest met +/- 8 weken.  Nu dan al +/- 12 weken.
Dat had ik ook. Wist het pas met bijna 8 weken en de eerste echo bevestigde dat. Bij de 12 weken is de datum 3 dagen naar voren gehaald. We zaten dus redelijk goed.
Ik heb 3 echo's gehad in 3 weken tijd, vanwege de combinatie test. Echt afkicken als je dan zolang niks hebt. Die pretecho's zijn echt een uitkomst!

Veel plezier morgen!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Jeetje ja dat kan natuurlijk ook zonder kraamzorg.
Persoonlijk vond ik t wel fijn juist omdat je dan samen kunt keutelen.
De kraamzorg van ons gaf elke keer m'n man op z'n 'Duvel' als die dingen in t huishouden wou gaan doen. Daardoor had mijn man ook alle tijd om lekker te tutten. We hebben haar ook 2 maal 'gebruikt' om 's ochtends Suze even bezig te houden zodat wij na de mega gebroken nachten even 1.5-2 uurtjes konden slapen.

Maar goed als je je erg stoort aan een vreemde kost t waarschijnlijk meer energie dan dat t oplevert.

Leuk die echo foto's!!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Wij hadden bij de laatste zo'n fijne kraamhulp.

Ze begon de tweede dag alweer de zolder te stofzuigen , ja hallo daar kwam niemand hahaha dus snel gezegd doen we niet meer.

Maar ook gezellig kletsen ik vond het jammer dat ze weg ging :)
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik had ook een heel fijne kraamhulp... Dag 1 overlegd hoe ik het wilde, qua stofzuigen/dweilen/bed verschonen etc, maar ook dat ik alles (zo ver ik kon met mijn ks-wond) wat Evi betrof zelf wilde doen, of dat haar pappa dat zou doen en dat was geen enkel probleem...
Enige "probleem" was dat ze zo hard werkte dat ze geen tijd nam om een kopje koffie te drinken... Dus op dag 3 heb ik haar verplicht 3 kwartier laten zitten in de tuin met een kopje koffie en een boterham... (En konden we gezellig kletsen :))
Ze was pas 19, maar daar was in werk niks van te merken... Ze was gewend hard te werken als oudste van 7 kinderen, opgegroeid op een boerderij...
Een vriendinnetje van mij moet een dezer dagen bevallen en die heeft ook doorgegeven aan het kraambureau dat ze haar graag als kraamzorg wil :)
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Er zijn ook echt goede kraamverzorgsters, daar twijfel ik niet aan. Ik kan alleen niks met het idee dat er een vreemde in m'n huis loopt. We hebben gewoon mazzel dat het ook niet nodig is met al die hulp binnen handbereik :-D
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Geen platte baby meer

Afbeelding
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Wat een plaatje!  :-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wat is Robyn toch een mooi poppeke en wat heeft ze al lang haar!

Veraatje heeft eergisteren de eerste vaccinaties gehad en ik hoop dat ze zich er vandaag niet meer hangerig door voelt. Nu viel het allemaal best mee, maar ik had niet zo denderend geslapen en dan kan niet zoveel hebben.
Lactatiekundige is ook eergisteren geweest en sindsdien heeft ze geen groene koeienvlaai meer in de pamper gehad en wel een gewoon geel kakske. Ook gaat het drinken nu echt stukken sneller; waar ze eerst 20-25 minuten over de eerste tiet deed, lukt dat nu in 10. Zo ben ik veel sneller klaar natuurlijk en zou ik eens mn berg strijk weg kunnen werken. Ook wordt er niet meer de helft van de voeding eruit gegooid tijdens het drinken, dus minder nood aan doeken en minder vlekken in mn kleren en op de bank.
Nu maar ook hopen dat ze wat sneller gaat groeien, want haar potentie om een lang eind te worden heeft ze tot nu toe helemaal nog niet benut.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Wat is Robyn toch een mooi poppeke en wat heeft ze al lang haar!

Veraatje heeft eergisteren de eerste vaccinaties gehad en ik hoop dat ze zich er vandaag niet meer hangerig door voelt. Nu viel het allemaal best mee, maar ik had niet zo denderend geslapen en dan kan niet zoveel hebben.
Lactatiekundige is ook eergisteren geweest en sindsdien heeft ze geen groene koeienvlaai meer in de pamper gehad en wel een gewoon geel kakske. Ook gaat het drinken nu echt stukken sneller; waar ze eerst 20-25 minuten over de eerste tiet deed, lukt dat nu in 10. Zo ben ik veel sneller klaar natuurlijk en zou ik eens mn berg strijk weg kunnen werken. Ook wordt er niet meer de helft van de voeding eruit gegooid tijdens het drinken, dus minder nood aan doeken en minder vlekken in mn kleren en op de bank.
Nu maar ook hopen dat ze wat sneller gaat groeien, want haar potentie om een lang eind te worden heeft ze tot nu toe helemaal nog niet benut.
Goed nieuws!
Hopelijk nu wat meer rust voor jou.

Hier is ze meestal de dag zelf wat hangerig. 2e-4e dag veel slapen. Nadien gaat het beter.

Gisterenavond heeft Robyn der 1e fles kv gekregen :-[ :-[

Maar ik heb wel kunnen slapen tot half 5 dus dat deed wel eens deugd.

Gesloten