Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Extreme
eelke schreef: Dank je. Dat soort woorden heb ik even nodig :)

Ben al het geprul aan mijn lijf van het afgelopen jaar zoooooooooo zat en heb al zo veel pijn gehad, dat ik dacht, nu mijn rug nog op orde en dan ben ik er. Komen die kiezen er nog bij  >:(daarom was ik ook al zo laat met mijn controle afspraak...geen zin in nog een 'arts'.
Doen ze wel links en rechts boven tegelijk of moet je dan per see twee keer? Helemaal vergeten te vragen...
Verstandskiezen boven worden vaak in 1 x eruit gehaald, zeker als je aangeeft dat je dit wilt, beide links of rechts word ook altijd samen gedaan.
Onder is wisselend, doordat ook je tong verdoofd word, zijn er kaakchirurgen die dit niet doen, mensen ervaren dit als heel vervelend dat ze het gevoel te hebben niet te kunnen slikken. Voor boven is dit geen probleem.
Ookal heb je er vaak geen last van, ik zou wel vooraf coldbags/ijsklontjes in huis hebben, preventief koelen na het trekken van de kiezen kan voorkomen dat het opzwelt of blauw word, dit naar gelang hoe ze hebben moeten wroeten om de kies los te krijgen  ;)(ik weet dat je dit soort berichtjes misschien liever niet leest, maar het is wel fijn als je iets kouds in huis hebt om te koelen ).
Ook  bij mij verstandskiezen laten trekken door KC en ook bij mij is het 1000% meegevallen, was enorm zenuwachtig, maar nergens last van gehad. Als je gaat heel veel succes  :-*
(ow en zit net te denken, misschien muziek mee en doppen in om te luisteren kan ook helpen je wat van de wereld af te sluiten, wel even vragen of er bezwaar tegen is ivm evt. sterielen werkruimte)
Door eelke
Extreme schreef: Verstandskiezen boven worden vaak in 1 x eruit gehaald, zeker als je aangeeft dat je dit wilt, beide links of rechts word ook altijd samen gedaan.
Onder is wisselend, doordat ook je tong verdoofd word, zijn er kaakchirurgen die dit niet doen, mensen ervaren dit als heel vervelend dat ze het gevoel te hebben niet te kunnen slikken. Voor boven is dit geen probleem.
Ookal heb je er vaak geen last van, ik zou wel vooraf coldbags/ijsklontjes in huis hebben, preventief koelen na het trekken van de kiezen kan voorkomen dat het opzwelt of blauw word, dit naar gelang hoe ze hebben moeten wroeten om de kies los te krijgen  ;)(ik weet dat je dit soort berichtjes misschien liever niet leest, maar het is wel fijn als je iets kouds in huis hebt om te koelen ).
Ook  bij mij verstandskiezen laten trekken door KC en ook bij mij is het 1000% meegevallen, was enorm zenuwachtig, maar nergens last van gehad. Als je gaat heel veel succes  :-*
(ow en zit net te denken, misschien muziek mee en doppen in om te luisteren kan ook helpen je wat van de wereld af te sluiten, wel even vragen of er bezwaar tegen is ivm evt. sterielen werkruimte)
Mijn tandarts gaat het zelf doen. Ze zouden totaal niet moeilijk om te trekken zijn. Heb daar ook wel vertrouwen in, is echt een kundige tandarts, dus ben blij dat ik niet naar een vreemde kaakchirurg moet.
Dus als ik het goed lees, adviseer jij om ijsklontjes in huis te hebben (da's simpel met een amerikaanse koelkast met ijsblokjes automaat hihi). Ik denk dat ik het dan ook maar goed aanpak, en mezelf 4 weken lang ijsjes eten op tandarts-recept voorschrijf  :biggrin2: zit er nog iets van een voordeel aan.
Werken zal die dag dan niet slim zijn denk ik he? Ga ik maar kijken op het op een vrijdag kan, dan ben ik altijd vrij en dan lekker weekend.

Heb al eens 4 kiezen laten trekken, waarbij een erg akelig ging. Die liet niet los, en ze moesten zo hard trekken dat ze mij mee naar boven trokken. Brrr....
Door Ronald
@Eelke, vrijdag lijkt handig, maar als je dan nazorg nodig hebt, moet je naar een weekendtandarts... Even iets om over na te denken.

OT: Ritje met de auto gemaakt om allerlei spulletjes op te halen bij zieke, zwakke en noodruftige mede-BP'er... Daarna nog even een nieuwe lattenbodem (nou ja, nieuw) voor dochterlief gescoord en nu is het wachten op de meneer van de gemeente die gaat kijken of en wat er aan het huis moet gebeuren.
Door eelke
Ronald schreef: @Eelke, vrijdag lijkt handig, maar als je dan nazorg nodig hebt, moet je naar een weekendtandarts... Even iets om over na te denken.

OT: Ritje met de auto gemaakt om allerlei spulletjes op te halen bij zieke, zwakke en noodruftige mede-BP'er... Daarna nog even een nieuwe lattenbodem (nou ja, nieuw) voor dochterlief gescoord en nu is het wachten op de meneer van de gemeente die gaat kijken of en wat er aan het huis moet gebeuren.
Oh ja, da's inderdaad een slimme tip zeg! Waar bp al niet goed voor is :) lekker een paar dagen vrij nemen dan dus maar.

Het plenst er hier nu lekker uit zeg! Goed voor de natuur, alles is nog zoooooooooo droog. Onze boswandeling gisterenavond leek wel een strand wandeling, zo zwaar liepen die zandpaden! Weer een nieuw stuk bos geprobeerd, en een groot open veld gevonden. Prima plek om de honden stiekem los te laten :)
Door zhiva
Zieke,zwakke en noodruftige  ??? (wasda?) heeft idd nog een extra dag vrij genomen. Weer een waardeloze nacht door het hoesten gehad.  :-\ Morgen begravenis dus dan moeten we vroeg op. Ik hoop dat het slapen vannacht dan ook beter gaat.

OT: verder met ontwollen van Chakotay gegaan. Vind de schouder nog steeds niet leuk. Linkerkant van Chakotay is nu klaar.  :)
Door Ronald
Oeps... nooddruftig, met twee d's dus...

Uit het grote archief:
De gezusters Myra en Martha Hamster zijn twee sociale oude vrijsters. Ze zijn aardige types, maar sommigen vinden hen wat bemoeiziek. Door hun wangzakken slissen en lispelen ze nogal. Ze zijn altijd bereid zich in te zetten voor de 'zieke, zielige en nooddruftige dieren'. Martha is verpleegster bij dokter Meindert. In de jaren tachtig sluit Myra zich bij haar aan als hulpverpleegster. In het begin leverde Elsje Scherjon de stem van Martha en Ger Smit die van Myra, later werden beide stemmen door Elsje Scherjon ingesproken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door