Welk voer en waarom voor puppen.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Welk voer en waarom voor puppen.

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="ine"]
Dan zou het de overgang van Energique naar CB kunnen zijn, dat ze last hadden! ;)
[/quote]
Een overgang van enkele weken :-\
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

[quote="tieneke"]
Een overgang van enkele weken :-\
[/quote]

Ohwkee! :-\
Ik weet van het vorige nest, dat het met Bibi ook niet lekker ging, maar de overgang naar CB was eigenlijk direct goed.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik heb mijn puppen ook nooit heeeeel langzaam op vers hoeven zetten, gewoon zo vanaf de melk gelijk op de rodi kompleet, ik zou dat met cb ook doen en vroeger deed ik dat met bibi ook zo, nooit een probleem.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

[quote="sylvia"]
Ik heb mijn puppen ook nooit heeeeel langzaam op vers hoeven zetten, gewoon zo vanaf de melk gelijk op de rodi kompleet, ik zou dat met cb ook doen en vroeger deed ik dat met bibi ook zo, nooit een probleem.
[/quote]

Wat ik bedoel, dat ik dagelijks iets meer ga geven en Lisa dus minder vaak hoeft te voeden!
Ik kan moeilijk van de ene op de andere dag van alleen moedermelk naar alleen CB overgaan! :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="ine"]
Wat ik bedoel, dat ik dagelijks iets meer ga geven en Lisa dus minder vaak hoeft te voeden!
Ik kan moeilijk van de ene op de andere dag van alleen moedermelk naar alleen CB overgaan! :-\
[/quote]

dat alleen cb lukt toch niet.
ik ben ook gewoon op cb gegaan, maar ze bleven toch drinken bij essie, dus heb ik de hoeveelheid cb gewoon verlaagt anders kwamen ze veel te veel aan.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="ine"]

[/quote]

Nee, dat is ook inderdaad (naar mijn mening) ook niet de bedoeling.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

[quote="Angelique"]
Nee, dat is ook inderdaad (naar mijn mening) ook niet de bedoeling.
[/quote]

Nee, maar zo kwam het berichtje over!
Gelukkig is het niet mijn eerste nest en heb ik destijds aardig wat fokkers bezocht en ze het hemd van het lijf gevraagd.
Het was echt gaaf vanmiddag met die Piranja's!
Fanatiek stelletje, met al scherpe gebitjes! ;) ;D ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="ine"]
[/quote]
hahaha ik reageerde ook niet op jou maar op Tieneke ;D

Ik heb mijn pups ook nooit zo van de moedermelk afgehaald en alleen vlees gegeven.
Maar ik heb ook niet eerst een light versie van het één of ander gegeven , maar gewoon begonnen met kleine beetjes vlees
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="ine"]
Gelukkig is het niet mijn eerste nest en heb ik destijds aardig wat fokkers bezocht en ze het hemd van het lijf gevraagd.
[/quote]

Er staat precies hoe het gaat, jij geeft toch ook niet een tussen voeding tot ze van de melk af zijn om dan pas vlees te geven ::)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="ine"]
[/quote]
vind deze reactie ook een beetje hatelijk overkomen als ik eerlijk ben
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Was niet de bedoeling.
Jammer, als jij dat zo leest!
Maar ik heb er op gereageerd, omdat er ook andere mensen meelezen en het verkeerd zouden overnemen!
Waarom zou ik hatelijk doen?
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Het kan niet zo bedoeld zijn maar dit zinnetje is op weinige andere manieren te lezen als wat er staat.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Lupa"]
ikke stomme italiaan ikke niet begrijpen waar ditte over gaat ???
[/quote]

over puppies en eten ;D
Thunder
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thunder »

[quote="Lizzy"]
Overigens staat er in het boekje van Julliette de Bairacli Levy dat je pups beter tot 4 werken geen vlees kunt geven. Zij laat de pups alleen drinken en geeft rauwe geitenmelk + honing.
[/quote]

Waarom zouden ze pas met 4 weken vlees mogen hebben?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hierom zouden ze volgens JdBL pas met vier weken vlees mogen hebben:

[quote="Lizzy"]
Er wordt niet heel diep op de materie ingegaan maar ik quote even wat stukjes:

"Overhaast spenen, zorgeloos spenen, onnatuurlijk spelen ruineren de gezondheid van de welp zodat hij later altijd gepredisponeerd blijft voor stuipen, gastritis en worm-infecties. Diegene die gezonde welpen willen hebben moet het spenen zo langzaam en geleidelijk mogelijk doen plaats vinden, aangezien de natuur de magen en ingewanden van jonge vleeseters er niet op heeft ingericht voor de vierde week iets anders dan melk te verteren. Zet met de welpen voor de vierde week de gebruikelijke brei voor, ontwikkelt zich te veel zuur en wordt het spijsverteringsapparaat met te veel slakken (afvalstoffen) belast, zodat alle voorwaarden geschapen worden voor de ontwikkeling van wormeieren, streptococcen en hondenziekte. Speen de welpen in de derde of vierde week op auwe geiten of koemelk - geitenmelk verdiend de voorkeur - die verdikt is met rauwe honing; en voeg om de voedingswaarde te vergroten een zekere hoeveelheid boombastmeel van de gladde olm toe (volgens mij is dat nog steeds gewoon te koop). Als de jonge honden tegen de vijf weken lopen, begint men met het toedienen van wat stevigere maaltijd. Men voegt aan de melk ongepelde graanproducten toe, allereerst gerstevlokken, die lichtverteerbaar zijn en op het spijsverteringsapparaat een verzachtende werking uitoefenen. In de vijfde week begint met dan ook rauw vlees te geven".

Rauwe geitenmelk kun je vaak bij van die geitenboerderijtjes wel kopen. Ze raadt fokkers die veel fokken zelfs aan zelf geiten te nemen om zo altijd rauwe geitenmelk tot je beschikking te hebben ;D!
[/quote]

Plaats reactie