Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Tja de bank , wij hadden het indertijd met onze langharige Hollanders .
Dat was nog ver voor de tijd van opnemen etc
Maar de overbuurvrouw vertelde me op een dag wat ze had gezien toen ze boven bezig was
We hadden dus ook nog een slimme kat die deuren opende
kat had dus blijkbaar de deur opengemaakt en de ene  hond was zalig bezig op het bed van zoonlief ..... bed opmaken
En de andere hond stond voor het raam ..... zag buurvrouw  :biggrin2:
Wat klinkt dat bekend. Rainbow gaat ook op de bank liggen als wij in bed liggen of er niet zijn, verder ook niet hij weet dat het niet mag, maar ja wat je niet ziet weet je zogenaamd niet, helaas verraden zijn haren genoeg. Wij werken ook met stoelen op de bank, ook soms een stoel minder enz enz precies wat jij ook beschrijft. Ik heb het maar opgegeven. Wil hem ook niet in een bench doen.
Nadia schreef: ;D Hier ook een deur openmakende kat. De voordeur is standaard afgesloten en de klinken worden inmiddels van de deur afgehaald ;D

Wij hadden thuis een Ierse Setter .... en een slimme kat . De hond ging pal voor de koelkast staan , de kat bij de hond op zijn rug en zo werd de koelkast geopend
Mijn vader heeft eens een paar nachten stiekum gekeken hoe ze dat nu deden  :biggrin2:
En de koelkast voortaan op slot

Wat hier wel werkt t.av de bank is een eigen stoel . Daar liggen ze heel graag in .
Al vind ik het geen probleem als ze wel op de bank liggen
Met de langharen vond ik het minder leuk
Door rosmin
als zilverfolie of bubbelplastic niet helpt kan je overwegen om iets vervelenders op de bank te leggen.
We hebben in het verleden bij een zeer vasthoudende hond die niet heel gevoelig was voor geknisper een grote badhanddoek beplakt met omgekeerde bierdoppen, welke we dan op de bank legden en dit hielp uiteindelijk.
We drinken zelf geen bier, maar mijn familieleden/vrienden hebben toen driftig meegespaard voor de doppen...;-)
Hij vrat ook uit open prullenbakken en daar hebben we toen in het midden een strook plakband opgedaan ...
Door rosmin
de katten mogen hier wel op de bank, maar de hond(en) niet
verschil moet er wezen...
Sam heeft wel een heerlijke mand met schapenvacht
een riante bench met kussens en vacht
maar ligt graag op koude zeil
of lekker tegen onze benen aangeleund als we op de bank zitten
Door Nadia
Vaya mag ook gewoon op de bank. We hebben een stoffen bank, maar ze gebruikt hem niet als krabpaal. ALs Kain de banken niet kapot zou maken, had hij nu waarschijnlijk op de bank gelegen.

Aysa hebben we vanaf het begin niet op de bank gelaten. Zij gaat er nooit op.
Je hebt toch een hekje bij de keuken? Waarom zet je zijn grote en relaxte mand niet in de keuken met het poortje dicht als je naar bed of weg gaat? Heeft hij toch wat wat bewegingsvrijheid, je bank is veilig en je hoeft niet steeds met de stoelen te sjouwen ;) :)
Door Nadia
Ja is een heeeeeeel goed idee! Maar dat word de plek van Aysa. (Ik wil ze niet samen los hebben ivm te druk/veel spelen). Dan zou aysa in de woonkamer los moeten. En weet niet of ik dat 'durf'. Het is natuurlijk uit te proberen. Vooral voor de nachten. Maar dan blijf ik slepen met de mand. Want s avonds als wij bank hangen dan liggen ze graag in de grote mand. Vind het ongezellig als die dan in de keuken staat.
Dus moet er eigenlijk nog zo'n mand bij ::) :p
Nadia schreef: Ja is een heeeeeeel goed idee! Maar dat word de plek van Aysa. (Ik wil ze niet samen los hebben ivm te druk/veel spelen). Dan zou aysa in de woonkamer los moeten. En weet niet of ik dat 'durf'. Het is natuurlijk uit te proberen. Vooral voor de nachten. Maar dan blijf ik slepen met de mand. Want s avonds als wij bank hangen dan liggen ze graag in de grote mand. Vind het ongezellig als die dan in de keuken staat.
Dus moet er eigenlijk nog zo'n mand bij ::) :p
Probleem opgelost :biggrin2: Desnoods koop je een eenvoudigere mand voor in de keuken en houd je de mooie luxe mand voor in de woonkamer. ;)

Waarom zou Aysa niet in de woonkamer kunnen? Ze is toch super braaf? :-*

Misschien is dit een idee voor in de woonkamer zodat je de woonkamer kunt opsplitsen in 2 delen.
http://www.facesigning.nl/webshop/afzet ... -wand.html
Ik weet niet of je 1 van de honden kunt leren om achter het lint te blijven, anders misschien 2 van die rollen ophangen? Ik zou denken zo vanaf de muur naast de deur tot aan de muur van de keuken? Het rolletje lijkt mij niet storend groot en neemt niet veel plaats in beslag en het is eenvoudig in gebruik.
Nadia schreef: Er staat een mand in de keuken.. :biggrin2:
Nou dan is dat al geen probleem. In de kamer de luxe mand voor Aysa en in de keuken een mand voor Kain. :)  Kaintje kan dan savonds relaxen in de grote relax mand.
Probleem 'op de bank klimmen' is ook al opgelost want Kaintje gaat de keuken in en Aysa los in de woonkamer, eventueel op een afgezet stuk :) Geen gesleep met stoelen en manden dus :biggrin2: :P :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door