Groetjes Rosita
Moderators: koekje, pearlsofpassion
An schreef: Ik denk eigenlijk eerder dat dit een gedragsprobleem is als ik eerlijk mag zijn. Je poes is 6 jaar lang ziek geweest terwijl ze zat te poepen, zou het ondertussen niet een gewoonte zijn geworden om ziek te zijn als je zit te poepen en het gaat niet zo vlot als ze zelf wel zou willen?De eerste 6 jaar (en haar eerste 4 mnd hier op brokken) gaf ze veel vaker over, maar dan was het voornamelijk voedsel en dit deed ze op een willekeurig tijdstip, eigenlijk nooit tijdens het poepen. Sinds Dayna CB eet is haar ontlasting net even te hard (kruimelig zou ik het bijna willen noemen). Op Bibi had ze dit niet. De reden waarom ik overgegaan ben op CB was omdat Bibi door Dayna en Dante niet meer gegeten werd en de ontlasting van Dante (die de eerste 2 jaar van zijn leven diaree heeft gehad) gewoon beter is op de CB. Als Dayna nu nog kotst is dit 9 v/d 10 keer tijdens het poepen. Dayna poept altijd 's ochtends vroeg en vaak heeft ze dan nog niet gegeten en gaat het dus alleen om maagzuur. Misschien heeft ze ook nog niet gegeten omdat ze juist nog moet poepen. Soms blijft de drol halverwege hangen en valt hij vlak voor de bak eruit. Soms valt hij ergens anders. En heel soms blijft de drol veel langer hangen en moet ik hem zelf uit haar komt trekken. Dit heeft ze iets van 1x of 2x per mnd, maar de laatste week is dit dus bijna dagelijks. Nu gaat ze binnen 15 minuten wel 3x naar de bak om te poepen. Ze gaat zitten persen, maar er komt dan niets of niet alles, vandaar dat ze aandrang blijft houden en terug komt. Dankzij vers vlees geeft ze dus veel minder vaak overdag over, maar doordat haar poep nu zo hard is moet ze veel meer persen en dat wil dus niet altijd even vlot lukken. Daarbij moet ik zeggen dat Dayna een ex-fokpoes is en volgens mijn DA waarschijnlijk ook een keizersnee heeft gehad. Ze loopt altijd wijdbeens. Zelf denk ik dat dit komt door de vele kittens die zij gehad heeft (vanaf 2 jaar tot 6 jaar heeft ze kittens gehad, dus ze zal iets van 9 of meer nestjes hebben gehad). Misschien heeft ook dit invloed op haar darmen. Ik weet haast wel zeker dat dit geen gedragsprobleem is. Als haar ontlasting niet gelijk wil komen kan je echt zien dat ze zich behoorlijk ongemakkelijk voelt. Dayna heeft een veel dikkere vacht (en ook meer ondervacht) dan mijn andere 2 oosterse katten. Ze is nu behoorlijk aan het verharen en ik denk dat dit de laatste week voor problemen heeft gezorgd. Dayna vindt roomboter dus erg lekker, maar ook niet iedere dag. Gisteren heb ik wat Tractonorm Lax door de boter gedaan en dat heeft ze dus wel op. Vandaag heeft ze nog niet gepoept en ook nog niet gekotst, het is dus even afwachten. Vandaag ga ik ook nog anti-haarbal pasta halen en wat sardientjes, maar het zou gewoon fijn zijn wanneer haar ontlasting niet meer zo heel hard zou zijn zonder dat ik haar laxeer spul moet geven of anti-haarbal pasta.
Rosita schreef: De eerste 6 jaar (en haar eerste 4 mnd hier op brokken) gaf ze veel vaker over, maar dan was het voornamelijk voedsel en dit deed ze op een willekeurig tijdstip, eigenlijk nooit tijdens het poepen. Sinds Dayna CB eet is haar ontlasting net even te hard (kruimelig zou ik het bijna willen noemen). Op Bibi had ze dit niet. De reden waarom ik overgegaan ben op CB was omdat Bibi door Dayna en Dante niet meer gegeten werd en de ontlasting van Dante (die de eerste 2 jaar van zijn leven diaree heeft gehad) gewoon beter is op de CB. Als Dayna nu nog kotst is dit 9 v/d 10 keer tijdens het poepen. Dayna poept altijd 's ochtends vroeg en vaak heeft ze dan nog niet gegeten en gaat het dus alleen om maagzuur. Misschien heeft ze ook nog niet gegeten omdat ze juist nog moet poepen. Soms blijft de drol halverwege hangen en valt hij vlak voor de bak eruit. Soms valt hij ergens anders. En heel soms blijft de drol veel langer hangen en moet ik hem zelf uit haar komt trekken. Dit heeft ze iets van 1x of 2x per mnd, maar de laatste week is dit dus bijna dagelijks. Nu gaat ze binnen 15 minuten wel 3x naar de bak om te poepen. Ze gaat zitten persen, maar er komt dan niets of niet alles, vandaar dat ze aandrang blijft houden en terug komt. Dankzij vers vlees geeft ze dus veel minder vaak overdag over, maar doordat haar poep nu zo hard is moet ze veel meer persen en dat wil dus niet altijd even vlot lukken. Daarbij moet ik zeggen dat Dayna een ex-fokpoes is en volgens mijn DA waarschijnlijk ook een keizersnee heeft gehad. Ze loopt altijd wijdbeens. Zelf denk ik dat dit komt door de vele kittens die zij gehad heeft (vanaf 2 jaar tot 6 jaar heeft ze kittens gehad, dus ze zal iets van 9 of meer nestjes hebben gehad). Misschien heeft ook dit invloed op haar darmen. Ik weet haast wel zeker dat dit geen gedragsprobleem is. Als haar ontlasting niet gelijk wil komen kan je echt zien dat ze zich behoorlijk ongemakkelijk voelt. Dayna heeft een veel dikkere vacht (en ook meer ondervacht) dan mijn andere 2 oosterse katten. Ze is nu behoorlijk aan het verharen en ik denk dat dit de laatste week voor problemen heeft gezorgd. Dayna vindt roomboter dus erg lekker, maar ook niet iedere dag. Gisteren heb ik wat Tractonorm Lax door de boter gedaan en dat heeft ze dus wel op. Vandaag heeft ze nog niet gepoept en ook nog niet gekotst, het is dus even afwachten. Vandaag ga ik ook nog anti-haarbal pasta halen en wat sardientjes, maar het zou gewoon fijn zijn wanneer haar ontlasting niet meer zo heel hard zou zijn zonder dat ik haar laxeer spul moet geven of anti-haarbal pasta.Oh oke nee dan niet, ik gooide maar een balletje op
Groetjes Rosita
Nelly schreef: Heb je aleens mayonaise geprobeerd voor Dayna? Da's ook vrij vet; echt gezond zal het niet zijn, maar het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggenDat kun je zelf gezonder maken ei en olie en mixen maar![]()