http://www.yadkinwolfden.com/What-is-Leptospirosis
als ik goed kan lezen en zover mijn taal goed is hebben ze hier getest op antistoffen , maar hoe?
Moderator: Lizzy
miik schreef: De nosodes die ik heb zijn nog de oude (voor de gewone weil vaccinatie).Ik ga dus niet voor de Weil enting,maar voor de nosodes heb ik nu besloten.
Of het zijn werk doet ? Nou, dat is dus lastig. Je activeert geheugencellen en die kun je niet meten. Ook kun je voor Lepto niet titeren. Dus je kan het nooit controleren... Je kan ook niet zeggen mijn hond krijgt geen ziekte van Weil- dus het werkt... want misschien had hij het ook wel niet gekregen als je helemaal niks had gegeven...
Dus al zouden er in mijn zakje met nosode korrels alleen maar placebo korrels zitten dan zou ik dat ook nooit weten...
Tenzij er ooit een hond van me ziekte van weil krijgt- wat ik niet hoop natuurlijk...
Je geeft 1x in de 3 maanden 1 korrel. Dus in een jaar tijd heb je 4 korrels nodig.
Ik krijg ze via dierenartspraktijk Jyoti.
Alba schreef: Ik ben een paar weken terug bij Tannetje geweest, voor een rabiës-enting waarbij ik perse ook nosodes wilde geven, en toen heb ik gevraagd naar Lepto-nosodes. Zij vertelde dat het effect minimaal is en zag er dus geen heil in. Even kort samengevat was haar redenatie dat het bv in Cuba heel goed werkte omdat er ook veel lepto in de omgeving was, dus een hoge infectiedruk waardoor het lijf iets 'kon' met de nosodes. In ons land is de infectiedruk laag dus zou het niet werken, tenzij je de 'mazzel' hebt het te geven net als de hond met Lepto in aanraking komt.Ja, ik ken Tannetje's mening. En als ik heel eerlijk ben + met wat ik weet door mijn homeopathie studies...? Ben ik het geneigd met haar eens te zijn. Alleen weet ik niet of de infectiedruk wel zo laag is hier in mijn buurt.... De ratten lopen bij mij door de tuin, de ratten lopen bij ons over de weg, de rattenbestrijders zijn superdruk in het bos waar ik loop. En ik wil persee niet vaccineren met Lepto aangezien 'mijn kleintjes' tegen Rabies zijn gevaccineerd een week of 4 geleden. Rabies + Lepto in hetzelfde jaar is voor mij echt meer dan een no-no.
Ik had me er dus al bij neergelegd dat het wel-of-niet is en ik kies dan voor niet. Dit intrigeert me dan toch weer... Het elke 3 maanden een korrel geven zou ook wel kunnen kloppen met zoals Tannetje het uitlegde, want dat spreidt je dus de kans dat het lijf iets kan met de nosode.
Als ik het goed snap tenminste, want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best een abstract iets vindt!
Alba schreef: Ik ben een paar weken terug bij Tannetje geweest, voor een rabiës-enting waarbij ik perse ook nosodes wilde geven, en toen heb ik gevraagd naar Lepto-nosodes. Zij vertelde dat het effect minimaal is en zag er dus geen heil in. Even kort samengevat was haar redenatie dat het bv in Cuba heel goed werkte omdat er ook veel lepto in de omgeving was, dus een hoge infectiedruk waardoor het lijf iets 'kon' met de nosodes. In ons land is de infectiedruk laag dus zou het niet werken, tenzij je de 'mazzel' hebt het te geven net als de hond met Lepto in aanraking komt.Oh, bedankt trouwens voor het delen van jou + Tannetje's ideeen!!
Ik had me er dus al bij neergelegd dat het wel-of-niet is en ik kies dan voor niet. Dit intrigeert me dan toch weer... Het elke 3 maanden een korrel geven zou ook wel kunnen kloppen met zoals Tannetje het uitlegde, want dat spreidt je dus de kans dat het lijf iets kan met de nosode.
Als ik het goed snap tenminste, want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best een abstract iets vindt!
Lizzy schreef: Ja, ik ken Tannetje's mening. En als ik heel eerlijk ben + met wat ik weet door mijn homeopathie studies...? Ben ik het geneigd met haar eens te zijn. Alleen weet ik niet of de infectiedruk wel zo laag is hier in mijn buurt.... De ratten lopen bij mij door de tuin, de ratten lopen bij ons over de weg, de rattenbestrijders zijn superdruk in het bos waar ik loop. En ik wil persee niet vaccineren met Lepto aangezien 'mijn kleintjes' tegen Rabies zijn gevaccineerd een week of 4 geleden. Rabies + Lepto in hetzelfde jaar is voor mij echt meer dan een no-no.
Lizzy schreef: Oh, bedankt trouwens voor het delen van jou + Tannetje's ideeen!!Tannetjes idee en mijn gezwets in de ruimte
Alba schreef: Tannetjes idee en mijn gezwets in de ruimteNiks gezwets!. Ik heb haar volgens mij echt idioot lang bezig gehouden met al mijn vragen.
Twee van Alba's puppen wonen op een boerderij in de polder en onder druk van de omgeving had de eigenaar de eerste L4 al laten zetten bij de jongste. Vlak erna was ze naar een lezing van Tannetje gegaan en hierna (en op mijn licht hysterische reactie, toen had nl nét de hond van mijn vriendin die verlammingsverschijnselen) besloten de booster niet te halen. We hebben het er uitgebreid over gehad, omdat haar omgeving natuurlijk ook een hogere infectiedruk zou kunnen hebben, net als bij jou. Inmiddels heeft ze een goede holistische dierenarts in de buurt gevonden, maar ik ga haar zeker vertellen over deze optie. Ik snap jouw idee van schijnveiligheid maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad en de kosten zijn niet enorm.
Zou jij, als je niet net Rabies had moeten enten bij je meisjes, wel de Lepto laten zetten?
Lizzy schreef: Niks gezwets!Zou ik mogen vragen waarom je als je de Lepto enting wel had gedaan, voor de oude enting was gegaan (de Lepto-2) en niet voor de nieuwe Lepto-4 enting? Wat is het verschil tussen die twee??
Goeie vraag
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik weet in ieder geval met 200% zekerheid dat ik niet de nieuwe Lepto-4 zou hebben gegeven dus zou ik hebben gevaccineerd, dan zou het met de oude enting zijn geweest (de Lepto-2).
Senna99 schreef: Zou ik mogen vragen waarom je als je de Lepto enting wel had gedaan, voor de oude enting was gegaan (de Lepto-2) en niet voor de nieuwe Lepto-4 enting? Wat is het verschil tussen die twee??Omdat ik die nieuwe enting voor geen meter vertrouw...... Er zijn dus al honden ernstig ziek geworden en dood gegaan. En bovendien, ik ga geen nieuwe enting zetten die ik dan 3 weken later weer moet boosten. Er zijn grenzen mbt de hoeveelheid gif die ik in mijn honden stop.....
Ik heb Raiko in januari laten enten tegen Rabiës, omdat we een weekend naar België zijn geweest.
Normaal laat ik hem half April voor Weil enten, maar ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat te doen.![]()
Heb nu dus eigenlijk nog helemaal niets gedaan. Geen Lepto-enting en geen nosodes.
Pfffff...,moeilijk blijft dit toch altijd!
Lizzy schreef: Omdat ik die nieuwe enting voor geen meter vertrouw...... Er zijn dus al honden ernstig ziek geworden en dood gegaan. En bovendien, ik ga geen nieuwe enting zetten die ik dan 3 weken later weer moet boosten. Er zijn grenzen mbt de hoeveelheid gif die ik in mijn honden stop.....Dank je voor de uitleg!
miik schreef: De nosodes die ik heb zijn nog de oude (voor de gewone weil vaccinatie).Ik heb even op de site gekeken ,maar kom er niet zo uit waar ik de mail naar toe kan sturen om de Nosodes te bestellen.
Of het zijn werk doet ? Nou, dat is dus lastig. Je activeert geheugencellen en die kun je niet meten. Ook kun je voor Lepto niet titeren. Dus je kan het nooit controleren... Je kan ook niet zeggen mijn hond krijgt geen ziekte van Weil- dus het werkt... want misschien had hij het ook wel niet gekregen als je helemaal niks had gegeven...
Dus al zouden er in mijn zakje met nosode korrels alleen maar placebo korrels zitten dan zou ik dat ook nooit weten...
Tenzij er ooit een hond van me ziekte van weil krijgt- wat ik niet hoop natuurlijk...
Je geeft 1x in de 3 maanden 1 korrel. Dus in een jaar tijd heb je 4 korrels nodig.
Ik krijg ze via dierenartspraktijk Jyoti.
miik schreef: Sorry, ik heb nooit gezegd dat het een soort van webshop is waar je ze zo kunt bestellen.Ohhhhh sorry hoor,verkeerd begrepen!
Het is gewoon een dierenartsenpraktijk en via haar heb ik dat. Dus je moet haar gewoon bellen en dan verder met haar bespreken.
Ik wil er verder ook niet tussen zitten (heb het hartstikke druk).
JoepenLola schreef: Ohhhhh sorry hoor,verkeerd begrepen!Of verkeerd uitgelegd door me
Lizzy schreef: Omdat ik die nieuwe enting voor geen meter vertrouw...... Er zijn dus al honden ernstig ziek geworden en dood gegaan. En bovendien, ik ga geen nieuwe enting zetten die ik dan 3 weken later weer moet boosten. Er zijn grenzen mbt de hoeveelheid gif die ik in mijn honden stop.....Is dat aangetoond verband overlijden en enting? Wat voor ziekteverschijnselen kregen die honden?