Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
petramarcel schreef: Combineren is de truc, gewoon die les lopen in het bos en dan lekker lang uitwandelen  ;)
Ik vind het in mijn eentje niet fijn in het bos (er is vorige week nog een vrouw vermoord...) en ik ben nog niet snel genoeg om de honden mee te nemen.
Door petramarcel
eelke schreef: Ik vind het in mijn eentje niet fijn in het bos (er is vorige week nog een vrouw vermoord...) en ik ben nog niet snel genoeg om de honden mee te nemen.
Oke ik ging van loslopende honden uit, dan rennen ze wel met je mee, even snuffelen en dan je weer inhalen  ;)
Door eelke
petramarcel schreef: Oke ik ging van loslopende honden uit, dan rennen ze wel met je mee, even snuffelen en dan je weer inhalen  ;)
Nee dan springt Gijs op mijn nek want jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat doen we samen lekker gek! En Joep houdt niet mij maar de auto in de gaten dus die raak ik dan na het eerste blokje rennen al kwijt  :biggrin2:
Door petramarcel
eelke schreef: Nee dan springt Gijs op mijn nek want jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat doen we samen lekker gek! En Joep houdt niet mij maar de auto in de gaten dus die raak ik dan na het eerste blokje rennen al kwijt  :biggrin2:
A dat springen heb ik met een paar keer een duidelijke nee en dan een goed zo (als het dan goed gaat) opgelost maar als er 1 naar de auto wil is dat wel lastig.

Ik heb net les 8 gedaan, in 2 delen of eigenlijk bijna anderhalve les.
Ik dacht ik het kan ook wel op het strand maar helaas waren er 3 race quads aan het heen en weer rijden en de duinen op en af, dus ja dan wordt het wel erg ingewikkeld met 4 honden. Dus les afgebroken en gewoon met de honden frisbeen en de les weer opnieuw vanuit huis gedaan. Langs het kanaal en langs de akkers met 1 hond die dan lekker los mee kan.
Ging best lekker al werd het nu wel wat zwaar  ;)
Door petramarcel
Vandaag les 9 gedaan met onze gekke Aussie Fonzie, hij was al naar het strand geweest (de baas was vroeg thuis vandaag) dus dat was een goed moment om het te proberen.
En het ging super, lopend van huis naar het natuurgebiedje 5 minuten verder en daar de les aan gezet.
Hij liep keurig, eerst wilde hij wat te snel maar gelukkig heb ikhem het commando "langzaam" aangeleerd in de tussen tijd en deed dat ook keurig. Super dus. Ondanks de keelpijn en snotneus lekker gelopen.
Door jasmijn
Ik vind dit wel heel interssant en wil het zeker in de toekomst ook gaan doen  :)

Heb de app al op mijn iPad staan  ::)

Waarom niet nu?

Heel simpel, als ik nu ga renen met het gewicht wat ik nu heb krijg ik haarscheurtjes in mijn scheenbenen  :-X
Heb dit nu al 3 keer gehad, alleen maar omdat ik een stukjes moest rennen om de bus te halen  :-\

Dus eerste wat gewicht er af en dan ga ik ook rennen  :D
Door Fenixjuh
Ik ben met een knie-blessure waarmee ik nooit meer mocht sporten gestart. Maar na 5 jaar niet sporten was ik niet meer blij met mijn lichaam.
Ik kan eigenlijk nog steeds niet echt rennen, het is meer joggen. De stapjes zijn niet groter dan de lengte van mijn voeten, dankzij deze trainingen zijn mijn spieren zo aangesterkt dat ik veel minder kniepijn heb. Ik ben nu 'echt' aan het hardlopen en heb wel 2-3 rustdagen nodig voor de kniepijn die ik nu voel. Ook hierin blijft het voor mij moeilijk om een evenwicht tussen 'stel je niet aan' en 'op tijd stoppen om erger te voorkomen' te vinden.
Ik ben begonnen met 3 pasjes joggen, daarna de lengte tussen 2 bomen, daarna tussen twee lantaarnpalen en van daaruit ben ik pas gaan uitbreiden, echt heel langzaam in de opbouw.

Misschien heb je er iets aan, succes iig!
Door petramarcel
Of sportief wandelen, dat is een stuk minder belastend.
Je hebt dan slimrun http://www.slimrun.nl/nl/welkom.htm kon je gratis via Menzis krijgen.
Daar doen ze wandelen, sportief of aktief wandelen en joggen om te beginnen is sportief wandelen al heel goed natuurlijk.

Ik sla zelf dit weekend maar even over vanwege de verkoudheid toch maar even rustig aan en ik hoop maandag dan weer fit genoeg te zijn.
Gewoon lekker genieten van het mooie weer, de vitamine D en wat rommelen in huis en tuin.
En Didi net gewassen die kan ik dan straks weer scheren, lekker kort sportief model anders heeft ze het veel te snel warm  ;)
Door Nadia
Zojuist voor het eerst buiten gaan hardlopen. heb afgelope weken op de loopband getraind.
Zojuist 3 km in de benen. Op 25 min.
Door Kaela
Het wil mij niet zo lukken. Elke keer raakt na 2 of 3 keer het slop er weer in.

Dusssss, ik heb me over een (best wel hoge) drempel heengezet en heb me opgegeven voor een loopgroepje! We beginnen in september met 4 weken fitness om ons lijf voor te bereiden en dan gaan we 4 maanden 2 keer per week hardlopen. Ik ga er zelfs mijn training van Oscar voor verzetten  :o.
Vind het alleen jammer dat het pas in september begint, mijn lijf is wel toe aan wat bootcamp. Tot die tijd zelf maar proberen veel te wandelen en te fietsen en wie weet toch her en der een lesje te rennen.
Door Nadia
Ja het moet even in je systeem komen. Ik zie er vaak tegenop om te beginnen. Maar als ik heb gelopen voel ik me super!
Ben nog geen 7 weken geleden bevallen. Voel me net een olifant tijdens het lopen.
Door Kaela
Nadia schreef: Ja het moet even in je systeem komen. Ik zie er vaak tegenop om te beginnen. Maar als ik heb gelopen voel ik me super!
Ben nog geen 7 weken geleden bevallen. Voel me net een olifant tijdens het lopen.
Knap hoor en dan nu al weer 3 km lopen! Petje af!

Tja, ik denk dat er 2 soorten mensen zijn. Mensen die zich goed gaan voelen van sporten en mensen die dat niet doen. Ik heb me nooit beter gevoeld van sporten. Vroegah heb ik aan wedstrijdzwemmen gedaan, 5 uur per week trainen, verdeeld over 4 keer en 1 a 2 wedstrijden per week. Ik vond het wel leuk, maar toen was allang duidelijk dat ik geen sporter ben.
Door Nadia
Niet?? Oh ik heb van sporten echt zo'n waauw ik kan de wereld aan gevoel.
Als ik niet met de gewichten kan gooien word ik chagrijnig.
Duursporten is nooit zo mijn ding geweest 'ik kan dat gewoon niet'. Nu toch weer een serieuze poging gedaan. Aysa mee genomen. Lekker avond zonnetje erbij.
Maar Volgensmij zit jij niet veel stil toch? Krijg je al genoeg beweging met Oscar?
Door Kaela
Nadia schreef: Niet?? Oh ik heb van sporten echt zo'n waauw ik kan de wereld aan gevoel.
Als ik niet met de gewichten kan gooien word ik chagrijnig.
Duursporten is nooit zo mijn ding geweest 'ik kan dat gewoon niet'. Nu toch weer een serieuze poging gedaan. Aysa mee genomen. Lekker avond zonnetje erbij.
Maar Volgensmij zit jij niet veel stil toch? Krijg je al genoeg beweging met Oscar?
Ik beweeg wel redelijk wat, maar ook niet overdreven veel hoor. Heb ook nog een zittend beroep. Wel als je de 30 minuten regel hanteert, maar ik vind het gemiddelde rondje om met Oscar toch weinig bijzonders. Ik ben lui aangelegd, dus loop altijd op mijn gemakje. En omdat Oscar vrij snel overprikkeld is, lopen we ook weinig met hem hoor. En extra beweging is dan vaak een rondje fietsen, wat voor mij dan ook weer niet veel doet (2 a 3 km op 10-13 km per uur).

Van niet kunnen sporten ben ik nog nooit chagrijnig geworden  :biggrin2:. En na het sporten heb ik eerder een "waar is het zuurstofapparaat" gevoel dan een wauw ik kan de hele wereld aan hihi.
Door Pauline
Kaela schreef: Ik beweeg wel redelijk wat, maar ook niet overdreven veel hoor. Heb ook nog een zittend beroep. Wel als je de 30 minuten regel hanteert, maar ik vind het gemiddelde rondje om met Oscar toch weinig bijzonders. Ik ben lui aangelegd, dus loop altijd op mijn gemakje. En omdat Oscar vrij snel overprikkeld is, lopen we ook weinig met hem hoor. En extra beweging is dan vaak een rondje fietsen, wat voor mij dan ook weer niet veel doet (2 a 3 km op 10-13 km per uur).

Van niet kunnen sporten ben ik nog nooit chagrijnig geworden  :biggrin2:. En na het sporten heb ik eerder een "waar is het zuurstofapparaat" gevoel dan een wauw ik kan de hele wereld aan hihi.
;D ;D ;D ;D

Ik doe niet aan sport, maar ik loop dus wel elke dag (behalve zondag) zo'n 12 km (over de hele dag) met de honden. En ik merk dat ik op zondag veel sneller geïrriteerd en vermoed raak.... ::) En daarom gaan we op zondag altijd 's middags nog een rondje met de hondjes, zodat ook ik aan mijn beweging kom.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door