*Dorothea* schreef: (...) O en ook leuk als je hond ineens bedacht heeft dat ze echt alleen haar eigen dummy nog in haar bek wil.Dat kán het gevolg zijn van 'geurtrouw', zoals ze dat in speuren noemen (en daar is het positief![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
*Dorothea* schreef: (...) O en ook leuk als je hond ineens bedacht heeft dat ze echt alleen haar eigen dummy nog in haar bek wil.Dat kán het gevolg zijn van 'geurtrouw', zoals ze dat in speuren noemen (en daar is het positief![]()
Parelridder schreef: Dat kán het gevolg zijn van 'geurtrouw', zoals ze dat in speuren noemen (en daar is het positiefO dat is wel een goede tip, dank je.) In dat geval geen onwil, maar een misverstand: menen dat alleen déze 'apport' is. Goede oplossing is iedere week met mede cursisten/trainingsmaatjes dummy's te wisselen. Stop ze gelijk in een plastic tas en hang ze thuis aan de waslijn of zo, i.i.g niet tussen je eigen spullen, zodat ze niet (deels) jullie geur aan nemen. En dan natuurlijk die week dáár mee apporteren. De week er na weer ruilen met anderen, etc.
DJ en Doerak schreef: Hé wat gaaf! Dat zijn de fokkers van Tucker!!vandaar dat hij zo geweldig mooi golden is ! doe jij ook iets van jacht met hem ?![]()
henneke schreef: vandaar dat hij zo geweldig mooi golden is ! doe jij ook iets van jacht met hem ?Dat heb ik van pups af aan gedaan, momenteel vanwege tijdsgebrek niet maar hoop het in de toekomst weer op te pakken. Hij vind het geweldig en ik heb van horen zeggen
Jantina schreef: Leuk!!! Ik ben met Nina nu puppy jachttraining gaan doen. Een Teckel van 10 weken moest ook al een paar meter zwemmen, ach jong geleerd is oud gedaan?ik vond het spannend, zij niet.ooow leuk een dalmaatje
Ik vind het leuk weer eens wat anders te doen, bij ons zit ook een Dalmaat in de groep.
janninneee schreef: ohhh wat had ik dit graag met dips gedaaan maar die vind dummies dus niks.. ze gaat kokhalzem als ze zon ding vastheeft.o jammer, ja je weet natuurlijk niet wat haar verleden is. Iedere hond kun je leren om te apporteren, maar als het oppakken van dingen een keer zwaar bestraft is dan wordt het lastiger.