Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Oke,omdat Miik schreef : In Australia schijnt het zelfs het vaccinatie programma voor kinderen te vervangen.

Daarom dacht ik dat je de nosodes kon inzetten ipv de enting.
Ik denk dat wil ik dan wel een kans geven...geen Weilenting dit jaar ,maar de Nosodes.
Door miik
Deze week en volgende week is gekkenhuis hier, dus vandaar dat ik weinig reageer, sorry.
Ik zou alle info ook weer op moeten zoeken.
Nosodes is volgens mij hetzelfde als homeoprofylaxe....
Het gaat erom dat je de geheugencellen voor een bepaalde ziekte blijft triggeren en dat daardoor de weerstand tegen die bepaalde ziekte goed blijft.

http://www.homeopathie-natuurlijk.nl/page/vaccinaties

Als je op de naam van Isaac Golden zoekt vind je nog wel meer informatie.

Voor meer litaratuur zou ik verder moeten zoeken...
Lizzy schreef: Kun jij wat meer vertellen over de ervaringen die deze dierenarts heeft met de nosodes? Hoe lang werkt zij er al mee, weet jij dat?
Dat weet ik niet. Ze is vrij druk, maar als je haar een email stuurt geeft ze je zeker antwoord ! Ze heeft liever dat je emailt, dan dat je belt.
Ik wilde bijvoorbeeld mijn oudje Mickey echt niet meer enten tegen lepto... Ik vond het een prettig idee om haar dan wel de homeoprofylaxe te blijven geven.
Laatst gewijzigd door miik op do 01 mei 2014, 04:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik heb haar inmiddels gesproken miik. Ik belde haar, zij belde mij terug en ze heeft het inderdaad knettertje druk. Maar ze heeft wel de tijd genomen om mij uitgebreid te woord te staan. Ik heb  besloten dat ik de nosodes ga proberen. De nieuwe versie met de 4 serovars is al gemaakt, die gaat zij voor mij bestellen en naar me opsturen.
Door Lizzy
miik schreef: Deze week en volgende week is gekkenhuis hier, dus vandaar dat ik weinig reageer, sorry.
Ik zou alle info ook weer op moeten zoeken.
Nosodes is volgens mij hetzelfde als homeoprofylaxe....
Het gaat erom dat je de geheugencellen voor een bepaalde ziekte blijft triggeren en dat daardoor de weerstand tegen die bepaalde ziekte goed blijft.

http://www.homeopathie-natuurlijk.nl/page/vaccinaties

Als je op de naam van Isaac Golden zoekt vind je nog wel meer informatie.

Voor meer litaratuur zou ik verder moeten zoeken...
Dat weet ik niet. Ze is vrij druk, maar als je haar een email stuurt geeft ze je zeker antwoord ! Ze heeft liever dat je emailt, dan dat je belt.
Ik wilde bijvoorbeeld mijn oudje Mickey echt niet meer enten tegen lepto... Ik vond het een prettig idee om haar dan wel de homeoprofylaxe te blijven geven.
Nog even een vraagje, jouw andere honden geef je wel de echte vaccinatie?
Lizzy schreef: Ik heb haar inmiddels gesproken miik. Ik belde haar, zij belde mij terug en ze heeft het inderdaad knettertje druk. Maar ze heeft wel de tijd genomen om mij uitgebreid te woord te staan. Ik heb besloten dat ik de nosodes ga proberen. De nieuwe versie met de 4 serovars is al gemaakt, die gaat zij voor mij bestellen en naar me opsturen.
Dus de nosodes ipv de enting Weil,zou heel graag hier meer over willen weten.
Want zit erg met die enting in me maag,wel/niet/wel/niet :D :D
Door Elvira
Lizzy schreef: Ik heb haar inmiddels gesproken miik. Ik belde haar, zij belde mij terug en ze heeft het inderdaad knettertje druk. Maar ze heeft wel de tijd genomen om mij uitgebreid te woord te staan. Ik heb besloten dat ik de nosodes ga proberen. De nieuwe versie met de 4 serovars is al gemaakt, die gaat zij voor mij bestellen en naar me opsturen.
Dat zijn gewoon homeopatische korrels/pilletjes/druppels ? Daar heb ik ook wel interesse in.
Door miik
Lizzy schreef: Nog even een vraagje, jouw andere honden geef je wel de echte vaccinatie?
Nee, niet meer. Ze hebben in 2012 hun laatste lepto enting gehad. Omdat ik toen nog niet beter wist....
Daarna ben ik de homeoprofylaxe gaan geven. Ik heb daar zelf een heel goed gevoel bij. Veel beter dan de entingen.
Mickey was de reden dat ik verder ben gaan zoeken destijds, omdat ik het gewoon echt niet meer durfde om haar te enten.
Voor de andere vaccinaties laat ik ze titeren (Mickey niet).

Je krijgt een zakje met korreltjes (3 mm groot ongeveer), die zitten in alu folie en die moetje koel bewaren. Elke 3 maanden geef je 1 korrel en die los je op in water en geef je in de bek in.
miik schreef: Nee, niet meer. Ze hebben in 2012 hun laatste lepto enting gehad. Omdat ik toen nog niet beter wist....
Daarna ben ik de homeoprofylaxe gaan geven. Ik heb daar zelf een heel goed gevoel bij. Veel beter dan de entingen.
Mickey was de reden dat ik verder ben gaan zoeken destijds, omdat ik het gewoon echt niet meer durfde om haar te enten.
Voor de andere vaccinaties laat ik ze titeren (Mickey niet).

Je krijgt een zakje met korreltjes (3 mm groot ongeveer), die zitten in alu folie en die moetje koel bewaren. Elke 3 maanden geef je 1 korrel en die los je op in water en geef je in de bek in.
Dus even kort door bocht....de Weil enting met de 2 nieuwe varianten erbij ingenomen vervang jij door de nosodes(korrels die je 3 maanden lang ,elke maand een korrel geeft)?
Heb jij er al ervaring mee?...heb jij een idee dat het vervangen door nosodes zijn werk doet?.
Wat zijn de kosten van de nosodes en waar kan je ze bestellen.
Heb namelijk erg veel interesse erin.
Door toscak
Weet iemand hoe het zit met honden die geen Lepto enting krijgen ivm bijv een aandoening zoals epilepsie (Bob)? Zijn die nosodes dan geen aanslag op het imuunsysteem? Of minder?

Interessante info in ieder geval!
Zou je haar info hier met ons willen/kunnen delen? Ik vind het zo bezwaarlijk zelf ook contact op te nemen, kost haar dan klauwen met tijd om steedfs min of meer dezelfde info te verstrekken..
Door Lizzy
Parelridder schreef: Zou je haar info hier met ons willen/kunnen delen? Ik vind het zo bezwaarlijk zelf ook contact op te nemen, kost haar dan klauwen met tijd om steedfs min of meer dezelfde info te verstrekken..
Ze werkt al meerdere jaren met deze nosodes (intensief nu 2, bijna 3 jaar) en heeft tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Noot Lizzy: je kunt je afvragen hoeveel dat zegt natuurlijk. Tannetje Koning vaccineert echt minimaal Lepto en volgens mij heeft Tannetje daar ook prima ervaring mee. Anneke is er mee begonnen naar aanleiding van dezelfde onderzoeken die wij hier genoemd hebben. Ze werkt niet alleen met Lepto nosodes maar ook met DHP nosodes.

De Lepto nosodes alleen (dus niet met DHP) maar wel met de 4 serovars (als in de nieuwe Lepto-4 enting) kosten 26,75 euro per hond. Daar komen dan nog verzendkosten bij.

Ik heb op haar verzoek een email gestuurd met daarin wat ik precies wilde hebben, mijn adres waar het naar toe gestuurd moet worden, ik krijg ze thuisgestuurd met een factuur. Ja en weet je, ik weet echt helemaal niet of zij er op zit te wachten een stroom emails binnen te krijgen met "Hallo, ik wil graag lepto nosodes, kunt u die sturen aan XXXX". Dus dat zullen jullie toch zelf uit moeten vinden, ben ik bang.

Overigens denk ik dat iedereen er goed van doordrongen moet zijn dat dit een alternatieve manier van vaccineren is. En het voelt voor mij al een beetje aan als schijnveiligheid. Ik wil niet enten maar niet enten tegen Lepto vind ik dan ook weer eng. Wel enten is voor mij echt geen optie, aangezien ik mijn twee kleintjes met rabies heb moeten laten enten onlangs. Dus doe ik de nosodes, ik weet dat deze niet schadelijk zijn. Maarrrrr, ik weet ook niet of het echt werkt. Je kunt op Internet meer dan genoeg artikelen lezen waar in staat dat deze manier van homeopathie bedrijven niet de manier is. Je kunt ook genoeg artikelen vinden waar je kunt lezen dat dit helemaal niet kan werken. Etc. Dus nou ja, dit is eigenlijk meer een soort van "denk er goed over na" boodschap van mij, voor wat het waard is.
Ik wil heel graag de Lepto nosodes bestellen..
Ik ent liever geen Weil maar heb toch angst als ik niet ent dus voor mij een reden om voor de Lepto nosodes te gaan.
En die Lepto nosodes werken ook 1 tablet per maand x 3?

Kan je mij het adres (Prive) sturen zodat ik ze kan gaan bestellen?
Door miik
JoepenLola schreef: Dus even kort door bocht....de Weil enting met de 2 nieuwe varianten erbij ingenomen vervang jij door de nosodes(korrels die je 3 maanden lang ,elke maand een korrel geeft)?
Heb jij er al ervaring mee?...heb jij een idee dat het vervangen door nosodes zijn werk doet?.
Wat zijn de kosten van de nosodes en waar kan je ze bestellen.
Heb namelijk erg veel interesse erin.
De nosodes die ik heb zijn nog de oude (voor de gewone weil vaccinatie).
Of het zijn werk doet ? Nou, dat is dus lastig. Je activeert geheugencellen en die kun je niet meten. Ook kun je voor Lepto niet titeren. Dus je kan het nooit controleren... Je kan ook niet zeggen mijn hond krijgt geen ziekte van Weil- dus het werkt... want misschien had hij het ook wel niet gekregen als je helemaal niks had gegeven...
Dus al zouden er in mijn zakje met nosode korrels alleen maar placebo korrels zitten dan zou ik dat ook nooit weten...
Tenzij er ooit een hond van me ziekte van weil krijgt- wat ik niet hoop natuurlijk...

Je geeft 1x in de 3 maanden 1 korrel. Dus in een jaar tijd heb je 4 korrels nodig.
Ik krijg ze via dierenartspraktijk Jyoti.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door