Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Dorothea*
MarijeEnBoomer schreef: En jij bent een dierenarts dus jij kan het weten!
Jeeeeeej eendjes op je balkon :D :D
ja precies, ik heb er voor doorgeleerd  :biggrin2:
Door Vivianneb
*Dorothea* schreef: Ik zie ze niet echt groeien....

Afbeelding

Afbeelding
Oei dat gaat idd erg langzaam... misschien toch eenden
Door *Dorothea*
Vivianneb schreef: Whahaha nee hoor tortels zien er gewoon niet uit als tortels als ze klein zijn :P

Hier een andere foto van een tortelnestje (2 kids, zoals het hoort :P)

Afbeelding

Over 4 dagen zien ze er al zo uit:

Afbeelding
hier dus niet  :-\
Door pike
Angelique schreef: Ik vind het best een kamikazepositie  :-\
Ik geloof dat duiven daar patent op hebben  :-X

Krijgen ze wel wat te eten  :-\
Door *Dorothea*
nou volgens mij krijgen ze weinig te eten. Ik wilde al een bakje voer neerzetten, maar misschien trekt dat andere vogels aan.
Door pike
Ik heb gelezen dat de eerste 4 tot 5 dagen de jonkies duivenmelk van de oudervogels krijgen. Daarna gaan ze over op vast voedsel dat wordt voorgeweekt in de krop. Met 15 tot 19 dagen vliegen ze uit. Ze zouden dus toch best wel hard moeten groeien om in die korte tijd vliegvlug te worden lijkt me. Maar, als ze niks te eten zouden krijgen waren ze toch al lang dood geweest  :-\
Door zurca
Op de eerste foto van Vivianne zijn de duifjes al ouder dan die van jou Dorothea. Daar zitten de veertjes al in "kokertjes" en dan gaat het idd. hard, veertjes verschijnen dan snel. "Jouw" duifjes zijn nog jonger, die hebben alleen nog dons en nog geen "veertjes in de maak" ;)

Edit; Voer bijzetten heeft ook niet zoveel nut, ze eten alleen nog maar uit de krop van hun ouders. ;)
Laatst gewijzigd door zurca op vr 02 mei 2014, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door