Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Aardappels doen het goed hier! Alle 22 opgekomen en aangeaard inmiddels. Ik ben erg benieuwd. Aubergineplantje wordt helaas opgevreten door het ongedierte, en we kunnen niks ontdekken. Maar elke ochtend is er weer meer weg van de blaadjes. Asperges doen het wel weer heel goed, zo jammer dat we die dit jaar nog niet mogen steken. En ik heb de betere helft alvast een vervroegd verjaardagscadeau gegeven, nieuwe tuinhandschoenen voor haar en voor mij. Dan kunnen we weer goed aan de slag.
Nou. Ik ben net naar de Gamma gefietst met een bon voor 20% korting. Eigen Gamma pas gelijk geregeld en slakkenkorrels gehaald. Mn moeder had ze ook en ze konden ook in de moestuin dus... Ik ben ze zat die beesten. Grrr

Het biertje, daar zit ik nu lekker aan ;)
hannabelgje schreef: Wat gebruik je als bodem? Watvoor meststof?
Ik gebruik bio moestuin aarde, gemengd met zand en bio compost.

De vorige deden het prima..

Voor kool gebruik ik algenkalk.

Verder brandnetelgier en konijnen poep als mest.
Ik heb de moestuin overgedragen aan meneer hier. Ik heb er dit jaar met mijn kleine man, de pups enz enz echt te weinig tijd voor en hij ziet het nu als sport, haha. Ik zorg straks wel weer voor de verwerking van de oogst  :P. (ok, zal ook vast wel gaan wieden enzo)
Weer veel ruilhandel op het complex, de paardenmest van ons is gewild en in ruil daarvoor al mooie (enorm grote) komkommerplanten, tomaten, paprika, broccoli en chrysanten plantjes gekregen. Ook heeft hij een super mooie platte kas gemaakt en komt er nog een hoge self-made kas voor de tomaten en paprika's. We hebben nu in de platte kas: div. soorten sla, radijs, andijvie en de komkommer planten. In de tuin: broccoli, aardbeien, bietjes, worteltjes, tuinbonen, chinese bonen en peultjes.
Op zolder wordt het project 'pompoenen/kalebassen/courgettes' nog gedaan. Die gaan we tegenover de moestuin, tegen de rijhal aan, plaatsen na de ijsheiligen. We hebben heel veel soorten bij Vreekens gehaald maar wat een slechte kwaliteit zeg. Er komt meer niet dan wel op. En het ware duuuure zakjes daar!  >:(
O de mest wordt hier altijd opgehaald door een bedrijf voor de champignons dus dat is nooit een probleem  :biggrin2:. Vreekens baal ik ook erg van. Misschien maar een s bellen? Er is nu een nieuwe ronde gezaaid, we wachten even af wat dat gaat doen.
Jantina schreef: O de mest wordt hier altijd opgehaald door een bedrijf voor de champignons dus dat is nooit een probleem  :biggrin2:. Vreekens baal ik ook erg van. Misschien maar een s bellen? Er is nu een nieuwe ronde gezaaid, we wachten even af wat dat gaat doen.
Dus een deel gaat naar het moestuincomplex en de rest naar het champignonbedrijf?  Fijn !!  Ik zou Vreeken inderdaad even bellen, al is het maar voor je eigen gevoel  ;)

Ik twijfel of ik mijn peperplantjes zal toppen of niet  :-\ :-\
Dit weekend lekker in de moestuin werken. Ik wil gaan bijmesten met koemest korrels. Maar weet niet zo goed welke groente ik daar echt blij mee maak?? Alles?

Heb staan:
- peulen, erwten en bonen
- koolraab, meiraap
- wortel
- rucola, ijsbergsla, kropsla, mini sla (littel gem en tom thumb)
- thai tsai
- bosui (deze net als gewone ui niet bijmesten?)
- radijs
- boerenkool
- broccoli
- bloemkool

En aardbeitjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door