Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Thea schreef: Boy heeft 6 jaar lang iedere dag een knoflookcapsule gehad. Al onze honden hebben dat altijd gekregen.
Had nooit vlooien en heel soms een teek. ;)
Vorig jaar mee gestopt omdat ik hier las dat het niet zo goed zou zijn. ???
Hij heeft dus vorig jaar een flinke vlooien allergie gehad. :'(
Buik helemaal rood en geiriteerd. Zelfs zijn vacht werd rood/bruin waarschijnlijk van het likken en bijten.
Iedere 3 weken toen maar advantix omdat hij na 3 weken weer begon te krabben en bijten. :-\
We zijn 2 maanden geleden dus toch weer begonnen met knoflookcapsule omdat ik al dat gif ook niet goed vind.
En hij heeft geen jeuk en bijt niet en geen vlo te bekennen. ;)
6 jaar is een behoorlijke tijd, als het negatieve effecten op de gezondheid zou hebben had je dat toch al lang moeten merken lijkt me. Welke capsules gebruik je? Er zit nogal wat verschil in de hoeveelheid extract per capsule bij de diverse merken.
Ook ik lees hier even mee. Ik zoek namelijk ook een goed middeltje tegen teken voor een langharige hond die zo klein is dat je haar niet meer ziet in het hoge gras. :biggrin2: Er is zoveel te verkrijgen, maar ik weet echt niet meer wat goed is en wat niet.
Gizmo schreef: Ook ik lees hier even mee. Ik zoek namelijk ook een goed middeltje tegen teken voor een langharige hond die zo klein is dat je haar niet meer ziet in het hoge gras. :biggrin2: Er is zoveel te verkrijgen, maar ik weet echt niet meer wat goed is en wat niet.

Ik lees ook mee, een kleine (nu 5 maand 2,300 kg) langharige pup die blijkbaar wel aantrek heeft van die kleine rotbeesten. Ik doe liever geen gif op maaaaaar als het in de zomer echt moet........ :-\
De Vlo en Teek exit komt erg precies waar je het opbrengt. Mijn ervaring is dat het het beste werkt in binnenkant de oorschelp of in de liezen. En aangezien het opgenomen wordt in het bloed maakt het niet uit of je hond gezwommen heeft.
Ook komt het precies dat je wel in het begin elke dag doet zodat er een constante hoeveelheid in het bloed aanwezig is. Voor sommige honden werkt het super en bij anderen doet het helemaal niets.

Voor katten of honden met epilepsie is het inderdaad beter om de Mild-variant te nemen. Daar zit geen tea-tree in.
Heb de druppels van CDvet ook sinds enkele dagen voor mijn hondje. In mijn tuin en in het bos hier zitten heel veel teken. Moet dus iets gebruiken.
Hoop dat de druppels snel gaan aanslaan want vandaag had ze er weer een vastgehaakt aan haar poepgaatje. Zat er al even want was al volgezogen zo sneu. De band heb ik geprobeerd voor de kat maar blijkbaar ben ik zelf allergisch voor die band in de link hierboven mijn gezicht stond in de brand, geloof dat er neem in zit.

Voor mijn hondje had ik vorig jaar de scalibor band gehaald toen ze zo onder de teken zat ondanks pipetten als advantix en frontline maar ze werd gek van de jeuk van de scalibor. Stond in de bijluister dat je hem dan 2 dagen af moest doen en daarna weer om ja dag. Hondje werd gek van die band. Nekje was ook rood erdoor en ze kon dus niet slapen (en ik dus ook niet) van de jeuk. Dus hoop dat de CDver snel aanslaat.

Voor de kat heb ik antivlooien pillen gekocht bij Eko-Pets ook. Alleen heeft ze ze een paar dagen gegeten naast de antiwormen snoepjes maar nu moet madam het niet meer. Aangezien ik dus niet tegen die band kan weet ik nu ff niet wat ik voor de kat nog kan proberen. :-\ Gebruik sowieso omgevingsspray 1x per 3 maanden.
pike schreef:
Je wil me toch niet vertellen dat ze eitjes hebben gelegd op je honden.
Maar ben blij te horen dat het bij jouw honden goed werkte. Dat is een hele opsteker!
dat weet ik niet maar hele kluwen teken, grote en hele kleintjes bij elkaar op een klein plekje....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door