Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef: Mijn spinazie is opgekomen  :D

Mijn sla en rucola gaan alleen niet zo geweldig hard meer. Ben zelfs aan het twijfelen of dit het niet is en of de kans er niet is dat ze anders vd week gaan doorschieten.
Mijn sla heeft maar 4 kleine blaadjes :(
Roosj schreef: Mijn sla heeft maar 4 kleine blaadjes :(
Hmm bij jou dus ook? Ik denk dat als ik alles er nu uit zou halen ik amper een slaatje voor 1 persoon heb. 4 sla plantjes, en 4 rucola 'plantjes'.

Heb wel een opzekop-hang ding gekregen voor tomaten. Dus van de week maar even een plantje scoren!
eelke schreef: Hmm bij jou dus ook? Ik denk dat als ik alles er nu uit zou halen ik amper een slaatje voor 1 persoon heb. 4 sla plantjes, en 4 rucola 'plantjes'.

Heb wel een opzekop-hang ding gekregen voor tomaten. Dus van de week maar even een plantje scoren!
Ja, ik snap het ook niet. Mijn ruccola gaat wel perfect trouwens..

Mijn broccoli was wel doorgeschoten... wist niet dat dat kon..
Dat ziet er goed uit Annemarie !! Mijn grootste aardappelplanten zijn nu zo'n 40 cm hoog en ik heb ze tot 30 cm aangeaard. Denk je dat dat genoeg is ??
Mara M schreef: Nee. Geen slakkenkorrels. Wilde gif zo lang mogelijk uitstellen. Denk dat ik maar een biertje ga halen. Hoe maken jullie en bierval? Ingraven?
Ja, bijvoorbeeld zo'n plastic kwarkbakje. Tot de helft bier erin en ingraven tot het niveau van de grond. Ik gebruik trouwens wel slakkenkorrels, die van Ecostyle.
Nynke schreef: Dat ziet er goed uit Annemarie !! Mijn grootste aardappelplanten zijn nu zo'n 40 cm hoog en ik heb ze tot 30 cm aangeaard. Denk je dat dat genoeg is ??
Lijkt me van wel.  :)  Maar ik ben geen expert natuurlijk; wij doen alleen maar een paar aardappeltjes zonder spuiten in een zak.  ;)
Mara M schreef: Hmmm ik denk dat Duke zo'n slakkenval ook wel erg lekker vindt. Even goed verzinnen waar ik dat ga plaatsen. En wat doe je met de gevangen slakken? De groencontainer in?
Ze zijn dan dood, verdronken, dus ik zou ze in de vuilnisbak doen. Weet niet of een slakkenlijk niet ontzettend gaat stinken  :-\ :-\
-Annemarie- schreef: Lijkt me van wel.  :)  Maar ik ben geen expert natuurlijk; wij doen alleen maar een paar aardappeltjes zonder spuiten in een zak.  ;)
  Spuiten??  Hier wordt ook niet gespoten :) :) alleen water :P
Ik heb de biervallen vorig jaar ook geprobeerd, dat werkte niet afdoende. Dit jaar heb ik mijn moestuin veel verder van de sloot gemaakt, dat scheelt behoorlijk.
Er zitten nu nog wel slakken maar die vis ik er handmatig een aantal keer per dag af, de schade blijft zo redelijk beperkt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door