Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

MarijeEnBoomer schreef: Het is weer elke avond feest! Of krolse katten of vechtende katten of beide in de tuinen...
Nee hoor mensen, je huisdier hoef je niet binnen te houden!
*Dorothea* schreef: nee joh ieder diertje heeft recht op een vrij leven
En het merendeel van de katten kan je niet eens binnenhouden, ook niet als je gewoon ramen en deuren dichtlaat.
koekje schreef: En het merendeel van de katten kan je niet eens binnenhouden, ook niet als je gewoon ramen en deuren dichtlaat.
Maar je kan toch wel je krolse kat binnen houden of zorgen dat ze niet meer krols wordt?
En zorgen dat je kat in je eigen tuin kakt en niet bij de buren...
Ik zou echt ook er bijzonder minder vrolijk van worden als ik ook iedere avond kattengekrijs in de tuin zou hebben. Dan heb ik zelf wel katten, maar die vliegen elkaar in de haren van krijsende andere katten. Ik heb een bepaald rood iemand die daar teveel stress van heeft en haar witte zus gaat meppen. De witte zus pist dan op een gegeven moment naast de bak, want die houdt er niet van om gemept te worden.

Dus ik kan me je frustratie volledig indenken.
Helaas is het zo dat er heel veel mensen nog steeds debiele gedachtes over katten er op na houden.
En toch vind ik dat een kat ruimte moet hebben om kat te kunnen zijn.
Hier struinen ze rondom het huis, hebben 3 ha ter beschikking maar weten echt niet waar de erfgrens is. En de buurkatten ook niet. Ze vermaken zich opperbest met elkaar.
Liggen nu allemaal binnen in dromenland maar soms kiezen ze ervoor om in de stal of op de hooizolder te slapen.
Ze willen echt niet binnen blijven hoor.
MargaS schreef: En toch vind ik dat een kat ruimte moet hebben om kat te kunnen zijn.
Hier struinen ze rondom het huis, hebben 3 ha ter beschikking maar weten echt niet waar de erfgrens is. En de buurkatten ook niet. Ze vermaken zich opperbest met elkaar.
Liggen nu allemaal binnen in dromenland maar soms kiezen ze ervoor om in de stal of op de hooizolder te slapen.
Ze willen echt niet binnen blijven hoor.
Hier zou dat ook kunnen. Ruimte genoeg en amper verkeer (als er niks het kanaal ingereden is) Maar vandeweek sprong ik ook op de rem voor een kat die hier op de Noordzijde probeerde over te steken en dat is gewoon een drukke weg en dan zit dat katje half onder een auto maar schijnbewegingen te maken van "ik wil oversteken" en daar is het eigenlijk net te druk voor om dat veilig te doen. Ik kan dan echt niet begrijpen hoe je, als je daar woont, rustig aan je keukentafel kunt zitten, terwijl je kat buiten loopt te stunten op zo'n drukke weg.
koekje schreef: Ik vind mijn katten ook kat. En die hebben 100 m2 tot hun beschikking. Er is wel eens 1 die naar buiten zou willen, maar deur dichthouden doet wonderen.
Het kan maar is in mijn beleving niet het ideale leven voor een kat. Een kat wil muisjes voor je vangen en brengen, achter vlinders aanrennen, door het hoge gras struinen, lekker buiten in het zonnetje liggen enz enz.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door