- ma 28 apr 2014, 13:02
Lieve mensen,
We kunnen het nog niet geloven. De afgelopen dagen knapte Arie enorm op, werd minder geel, ving zijn eerste vogels, gisteravond heeft hij de buurman "geholpen" met het onderhoud aan de camper, en als beloning mocht hij zelfs bij hun binnen de boel verkennen.
Vannacht heeft hij voortdurend bij ons gelegen, wilde spelen, geknuffeld worden en zo dicht mogelijk bij ons zijn, daardoor kreeg ik wel het gevoel dat er iets gaande was.
Maar vanmorgen liep hij vrolijk als altijd met Frits en de andere katten naar beneden en ineens, van de ene seconde op de andere, begon hij heel hard te huilen, het klonk als een babyzeehond. Gelukkig hadden we van onze dierenarts vorige week een flesje morfine meegekregen (streng verboden eigenlijk) en we hebben Arie meteen een hoge dosis gespoten. Daar werd hij rustig op, en wilde hij niks anders dan in mijn armen of in de armen van Frits liggen.
Ondertussen de spoeddienst gebeld en alsof het zo heeft moeten zijn, had onze eigen dierenarts dienst (Zij werkt parttime en heeft een keer er maand een dag dienst). Ze heeft wat kleding bij elkaar gegrist en is met de noodkoffer meteen gekomen.
Arie heeft een spuit in zijn buik gekregen waar hij niks van heeft gemerkt, en hij is heel rustig in ongeveer een kwartier tijd vanuit slaap overleden.
Meest logische is dat hij een scheur in zijn lever of milt heeft gehad. In ieder geval heeft hij niet geleden, en tot aan de scheur, bloeding of wat het ook is geweest, heeft hij volop genoten van zijn veel te korte leven.
Wij zijn totaal verdoofd en heel erg verdrietig. Maar het is wel heel ontroerend om te zien hoe de andere katten nu aan het afscheid nemen zijn. Luna heeft hem na zijn dood meteen gewassen, Evi blijft langs komen en likjes op zijn neus geven, Eddie begrijpt er nog niks van en is helemaal van streek. Nina is nog erg bang maar begint langzaam dichterbij te komen en Nikki zit af en toe een paar minuten naast hem.
Ik moet stoppen, kan niks meer zien door mijn tranen heen maar ik wil alvast iedereen die al deze maanden zo heeft meegeleefd met ons heel erg bedanken, ik ben blij met zo veel forumvrienden.
Liefs,
Elise