Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
[quote="fransbulletje"]
Heerlijk wat een verwennerij voor oma
[/quote]

Ja lekker he ?  :biggrin2: Morgen mag de butler weer wat bouten halen
Door smulpaap
[quote="Neally"]
Oh, lust Oma dat? Heerlijk, zo uit de lucht.
(dacht eigenlijk weer een foto van de dame  :biggrin2:)
[/quote]

Nou en of oma dat lust  :D De rest krijgt ze in gemalen vorm hoor  :biggrin2:
Ik zal weer eens een foto maken van de oude lekkerbek  :biggrin2:
Door Inge en Bono
Nomnom, bon apetit lieve Noa  :-*

Heerlijk om ze te zien smikkelen, heb ik met onze Loempia; verbazingwekkend hoe zij ook alles wegknaagt. Ze was immers al bijna 11 toen ze op barf ging  :D
Door smulpaap
[quote="Inge en Bono"]
Nomnom, bon apetit lieve Noa  :-*

Heerlijk om ze te zien smikkelen, heb ik met onze Loempia; verbazingwekkend hoe zij ook alles wegknaagt. Ze was immers al bijna 11 toen ze op barf ging  :D
[/quote]

Tja gewoon een kwestie van goede smaak en dan in je *****sterren hotel blijven  :biggrin2:
Geweldig toch , 11 jaar en dan zo lekker eten  :-*
Ik had laatst nog contact met R&G van BOL , die zeggen al een jaar lang ... aah joh Noa die heeft nog lang geen zin om dood te gaan  :biggrin2:
Door smulpaap
[quote="Neally"]
We want proof of that.  :biggrin2:
[/quote]

Wat meuren die fazanten , als ik hond zou zijn dan zou ik weigeren  :biggrin2:
Maar gelukkig denkt oma er anders over
Door pearlsofpassion
Ze knaagt best nog veel weg he.
Gans, fazant, daar moet de grootste knager hier serieus zijn werk van maken.  Soms moet ik zelfs met de hamer een handje helpen op het eind...  ;)
Door smulpaap
[quote="pearlsofpassion"]
Ze knaagt best nog veel weg he.
Gans, fazant, daar moet de grootste knager hier serieus zijn werk van maken.  Soms moet ik zelfs met de hamer een handje helpen op het eind...  ;)
[/quote]

Ganzenboutjes gaan tot nu toe nog goed . Verder krijgt ze weleens gemalen gans . En ja , ik moet ook geregeld de hamer gebruiken . Of even knippen .
Het moet allemaal niet te lang meer duren  :biggrin2:
Met vele karkassen ben ik inmiddels gestopt . Ze eet erg veel royaal bevleesde bouten . Konijn , parelhoen of dik bevleesde vleugels .
Kwartelkarkas nog wel , of heel royaal bevleesd konijnkarkas . Ik maak me er ook niet zo heel druk meer om . Ze heeft plezier in hetgeen ze nog kan eten .
Laatst had ik eens kvv -patrijs , ze eet het wel hoor , maar nee ..... dat bevalt niks  :biggrin2:
Door smulpaap
[quote="smulpaap"]
Opoe (12,3 jaar ) aan een patrijsje
Deze foto is van een maand of wat geleden
Oma eet inmiddels geen patrijs meer , maar geniet nog wel van andere prooi .... kwartels  :biggrin2:

Afbeelding
[/quote]

Dit is echt verleden tijd . Oma is inmiddels bijna 6 maanden ouder ( 12,9 jaar ) en heeft geen zin meer om haar poten te gebruiken  :biggrin2:
Vandaag had ze parelhoenkarkas en dat mag in stukken geknipt worden . Ze heeft nog wel heel goed in de gaten dat dat niet zomaar naar binnen geslurpt kan worden .
Maar het is wel gemakkelijk vind oma . Ik zit net als in de beginperiode weer naast haar op mijn stoeltje . Opoe heeft soms even wat hulp nodig .
De hamer word inmiddels dagelijks gebruikt . De vertering gaat nog prima . Maar werken , nee dat vind oma geen leuk plan meer
Door smulpaap
Oma was al begonnen  :biggrin2:
Hapklare stukken konijnkarkas met kalkoenvlees ,wat ganzenhartjes en groentenmix ( groenten had Tet ook al op )

Afbeelding
Door smulpaap
Een deel van oma haar konijnkarkas  :biggrin2:

Tegenwoordig zijn vleeshamer en snoeischaar elke dag in gebruik
Bot word in de lengterichting geknipt en de rest word met de hamer bewerkt
Ze heeft geen zin meer om er nog veel moeite voor te doen ( en dat mag )
Over een week of zes word Tet 13 jaar . Het smaakt haar allemaal nog prima
Vertering gaat op deze manier prima , en ""Olvarit "" dat hoef je dan tenminste niet te eten
Ik had een tijdje terug weer eens gemalen voor haar
Ze had het op , en keek ..... waar blijft de rest  >:(

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door