Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Moet ik alvast prikkeldraadversperring gaan aanleggen hier? :P
Lijkt me verstandig! O en vergeet de wijnkelder niet te graven  :biggrin2:
Ik pb je straks nog, was er helemaal bij in geschoten  :-[
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: Lijkt me verstandig! O en vergeet de wijnkelder niet te graven  :biggrin2:
Ik pb je straks nog, was er helemaal bij in geschoten  :-[
Is goed! Vergeet niet ook je pärmånente förblijfsvergönning alvast aan te vragen! :biggrin2:
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Is goed! Vergeet niet ook je pärmånente förblijfsvergönning alvast aan te vragen! :biggrin2:
Tis gewoon Öropa hè? Da hek allun vuguning veur  :biggrin2:
Door Nadia
Nadia schreef: In maart bevallen van ons eerste kindje
Genoeg gespaard hebben om de keuken te kopen
Het beginnen aan een nieuwe baan
Bevallen.. Check :smitten:
Nieuwe baan, nog niet mee bezig geweest. Aangezien ik verrast werd met verlenging op mijn huidige werk.
Sparen voor de keuken.. Mee bezig.. We zoeken nog sponsors :p
Door Kaio
Euh alle plannen die er waren zijn nogal hardhandig in de vriezer gezet, hopende dat ze nog dit jaar weer mogen ontdooien.
Voor de rest zijn de plannen om ons maar overal doorheen te slaan. Daarbovenop gaat het ook niet helemaal goed met Kaio, hij is mijn mans hond en mag gewoon niet wegvallen, niet nu.
Dus plannen euh nee, binnenkort een weekje op vakantie en ervan gaan genieten, dat is even de ' shortterm plan'.  :)
Door Mieke L.
Mieke L. schreef: Hier totaal geen wilde plannen voor 2014, ik wil geen ander werk, geen ander huis of noem maar op. Ik hoop dat alles lekker zijn gangetje blijft gaan.
Ik woon nog steeds in hetzelfde huis, doe nog steeds hetzelfde werk en verder gaat alles zo zijn gangetje.
Door vanhaut
Mijn plan was hond erbij.  Dat is gelukt. Yara is bevallen en we houden zelf een meisje uit haar nest.  Verder wil ik mijn gezondheid eens aanpakken en weer eens naar revalidatie arts. Ben jaren niet geweest. Was zo klaar met altijd dezelfde therapie. Oefeningen. Etc. En het hielp niet. Maar nu. Jaren verder.  Nieuwe inzichten ? Wie weet verbetering mogelijk ? Wie weer wel weer werken al is het maar past uurtjes ? 
Door Riek
Riek schreef: Als alles meezit, aan het eind van het jaar, een nestje met Charlotte.
Heel spannend allemaal.
Ik zit nu al te denken hoe ik mijn vakantie ga plannen.
Er wordt nog steeds gewikt en gewogen hier.
Charlotte was PL en PRA vrij.
Wel 2 zielige haartjes distichiasis, daar baal ik enorm van.

En wat vakantie betreft hebt ik bijna alle dagen gespaard om als er een nestje komt zoveel mogelijk vrij te nemen  9 weken lang.
Door var Stolthet
Riek schreef: Er wordt nog steeds gewikt en gewogen hier.
Charlotte was PL en PRA vrij.
Wel 2 zielige haartjes distichiasis, daar baal ik enorm van.

En wat vakantie betreft hebt ik bijna alle dagen gespaard om als er een nestje komt zoveel mogelijk vrij te nemen  9 weken lang.
Komt distichiasis veel voor bij jullie? En kun je erop testen (DNA)?
Door Michelle Vrolijk
Leuk dat dit topic nog steeds leeft! Ik hoop eind dit jaar met de vervolgopleiding van Sheila Harper te beginnen. Ik denk alleen dat er meer aanmeldingen komen dan dat er plaats is en ik hoop dat mijn zusje tegen die tijd genoeg hersteld is om mijn hond zo nu en dan een paar dagen op te vangen (opleiding is in Engeland). Het laatste is mijn wens want mijn zusje&haar gezondheid zijn me erg dierbaar en het eerste is mijn plan.
Door eelke
eelke schreef: Ook werken, en afvallen. En geen operatie, en wel paardrijden.

Oh en we gaan de zolder isoleren, da's leuker voor de vriezer.
Werken check. Afvallen...ehm...... :P steeds een kilo eraf en dan gaan we steeds een weekend weg vreetpaasweekend en dat soort fratsen. Work in proces dus nog. Tot nu toe geen operatie op de planning, en ik heb vorige week al weer een keer op het paard gezeten.

Zolder isoleren eeehm..... in plaats daarvan hebben we de tuin aangepakt.
Door *Dorothea*
*Dorothea* schreef: Ik heb niet van die grootste plannen.
Veel tijd doorbrengen met vrienden.
Jachttraining gaan doen met Patsy.
Niet zo'n bende maken van het huishouden.
Nou alleen de jachttraining is tot uitvoer gekomen.
Door Riek
koekiesranch schreef: Komt distichiasis veel voor bij jullie? En kun je erop testen (DNA)?
Het komt voor. Of het veel is weet ik niet.
Als je de wat "ouderen" hoort dan is het er altijd al geweest.

Er zijn 2 rasvereningen voor de vlinders.
De ene maakt er sinds kort een probleem van, er mag daar wel met pl1 gefokt worden.
Dat vind ik persoonlijk een beetje de pot verwijt de ketel verhaal dus.
Het gaat nu voorgelegd worden op een artsenforum begreep ik.

Ik lees zo hier en daar dat er bij veel rasverenigingen wel met een drager x vrije hond gefokt mag worden.
Dat is ook wat de oogarts mij vertelde. Dat als ik wilde fokken er een hond uit een vrije lijn tegenover moet zetten.

Pra 1 kan wel op DNA getest worden, dat moet je dan opsturen naar Amerika.
Maar of er ook een DNA voor distichiasis is weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Riek op do 24 apr 2014, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door