Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Nog even kort, want het is al veel te laat.  :D

Ik zag een discussie die niet geleid werd. Waarbij iedereen toch eigenlijk wel hetzelfde doel voor ogen had: er moet gezonder gegeten worden.
Er zitten twee oude azijnzeikers -excusez mijn Frans- twee mannen waar ik toch altijd veel respect voor gehad heb, en iemand voor een door de overheid gesponsorde instelling. Die drie hebben eigenlijk overal kritiek op, en leveren geen fundamentele bijdrage aan de discussie.

En toch worden er, als je door het geschreeuw heen luistert, best hele zinnige dingen gezegd.
Jammer, want in dat uur had er ook zoveel positiefs kunnen ontstaan.

En dat is precies de reden dat ik nooit naar P&W kijk.  :D
Maar dat klinkt weer heel erg azijnzeikerig.  :biggrin2:
Door Lizzy
Via uitzending gemist gekeken. Ik vond het niet eens zo vreselijk. Ik vond eigenlijk alleen Midas Dekkers heel irritant en soms ronduit debiele dingen uitkramen. Maar nou, ik heb het eigenlijk wel met plezier gekeken.
Door Leontine
Net even terug gekeken.... Jeetje wat een ergelijk geheel. Op Angela en chris na zeikt iedereen elkaar af en er wordt weinig zinnigs gezegt alleen afgebroken en uit gegniffeld. Bah wat irritant waardeloos geleidt ook weer bevestigd waarom in nooit kijk.
Laatst gewijzigd door Leontine op di 22 apr 2014, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Dorothea*
Ik vond de meest zinnige opmerking eigenlijk wel van die dame van de volkskrant, over dat dure superfood maar dat een groot gedeelte van de bevolking niet eens groente kan betalen.
En verder vind ik het eigenlijk net zoals de discussie over barf en brokken, die ook dit weekend weer een hot item was op een nascholing, er wordt gniffelend gesproken over iets waarbij toch een grote groep mensen zich goed voelt. Ik zou zeggen laat iedereen lekker in z'n waarde.
Door Sher
Ik heb het net even geprobeerd via uitzending gemist, maar daar ga ik echt niet naar kijken hoor. Als de gesprekspartners van een discussie elkaar al niet eens serieus nemen, dan ga ik die discussie ook niet serieus nemen.
Ach en Midas kraamt meestal flauwekul uit. Volgens mij is dat meer een cabaretier dan een bioloog. Hij kan heel amusant zijn, maar je leert niets van hem.
Door kakocavi
Midas Dekkers had ik in het verleden wel behoorlijk hoog zitten. Hij komt uit hetzelfde vakgebied als ik, en wist de pracht en complexiteit van de biologie op een erg leuke manier bij niet-biologen aan de man te brengen. Daarbij zei hij soms wat controversieels, maar wist daar toch wel wat nuance in te houden en er mensen mee aan het denken te zetten. Ik had daar bewondering voor.

Helaas is hij de laatste jaren een karikatuur van zichzelf geworden. Waarschijnlijk denkt hij tegenwoordig dat provoceren en tegendraads zijn een doel op zich moet zijn, ongeacht of het inhoudelijk ergens op slaat. Erg jammer, vroeger was hij immers ook controversieel maar bracht hij dat niet op een vervelende of onterechte manier. Ik vind echt dat hij is afgegleden en hij daalt dan ook steeds verder in mijn achting.
Door hannabelgje
Nou net gekeken. Wat een onzin zeg. Viel me ook op dat Patricia niet heeft gegeten van de hamburger, paste niet in de schijf van 5 denk ik.  :biggrin2:
Door *Dorothea*
kakocavi schreef: Midas Dekkers had ik in het verleden wel behoorlijk hoog zitten. Hij komt uit hetzelfde vakgebied als ik, en wist de pracht en complexiteit van de biologie op een erg leuke manier bij niet-biologen aan de man te brengen. Daarbij zei hij soms wat controversieels, maar wist daar toch wel wat nuance in te houden en er mensen mee aan het denken te zetten. Ik had daar bewondering voor.

Helaas is hij de laatste jaren een karikatuur van zichzelf geworden. Waarschijnlijk denkt hij tegenwoordig dat provoceren en tegendraads zijn een doel op zich moet zijn, ongeacht of het inhoudelijk ergens op slaat. Erg jammer, vroeger was hij immers ook controversieel maar bracht hij dat niet op een vervelende of onterechte manier. Ik vind echt dat hij is afgegleden en hij daalt dan ook steeds verder in mijn achting.
Helemaal mee eens.
Door -Annemarie-
Ook hier waren ze niet heel erg positief over de uitzending: http://www.foodlog.nl/artikel/charlatan/  :D

kakocavi schreef: Midas Dekkers had ik in het verleden wel behoorlijk hoog zitten. Hij komt uit hetzelfde vakgebied als ik, en wist de pracht en complexiteit van de biologie op een erg leuke manier bij niet-biologen aan de man te brengen. Daarbij zei hij soms wat controversieels, maar wist daar toch wel wat nuance in te houden en er mensen mee aan het denken te zetten. Ik had daar bewondering voor.

Zeker mee eens, netjes verwoord.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door