Ik was toch maar naar de DA gegaan want ik vond dat ze TE zielig naar me keek..
Toen ik verteld had waarvoor ik kwam wist de DA al voordat ie d'r had onderzocht wat of ze had...
In ieder geval GEEN artrose!!!
Misschien toch net zo iets als wat Pinkel en Brutus hebben,maar andere naam???
Dit is Lumbo Sacral Disease ,de laatste 2 ruggewervels net voor de staart begint, zijn "collapsed".
En de zenuw die er zit word tussen de 2 wervels vastgezet wanneer de hond z'n rug schuin gaat,dus gewoon lopen met rechte rug is geen probleem,maar wanneer de voorpoten naar beneden gaan of naar boven,dan komt die zenuw dus klem te zitten en dat veroorzaakt de pijn.
(Wat trouwens goed te zien was toen Cis IN en UIT de auto moest...achh was zo zielig

)
http://www.accg.com/s-neuro/link4.html
Hij vroeg of ik er 'n foto van wilde maken,maar voor hem stond het zonder foto ook al vast dat hij wist wat 't probleem was,dus ik zei dat ik hem wel geloofde.
Met knie en heup gewricht onderzoek zei hij dat alles lekker stevig vast zat bij Cis,maar toen ie d'r rechte poot naar achteren trok liet ze wel effe horen dat 't daar toch wel pijnlijk was...

De rest van 't onderzoek was ook allemaal prima in orde,d'r hart is prima ,de gebit nou ja dat is niet te geloven, gewicht is perfect,en de hele Cissy ziet er in 1 woord SUPER uit!
Maar goed wat doen we met die pinched nerve...
Om te beginnen i.d.d dus met de Glucosamine beginnen,en om de dag Vit.E...maar ik geef al Dermcaps waar ook Vit.E in zit,dus dan hoef ik niet Extra Vit E. erbij te geven.
Het belanrijkste is ook wat ik nu al doe,en dat is haar gewicht op peil houden,dus blijven hollen
is en blijft goed.
Dan om te beginnen 'n dag of 3 non-steroid anti inflamation pilletje Deramaxx,en dan minderen.
wanneer dat niet helpt dan toch Dexamethasone (wel steroid)hele lage dose totdat 't beter gaat.
Net als Pinkel en Brutus kan dit dus ook wel of niet terug komen.....
maar 't mooie is dat Mother Nature
vaak zelf de wervels aan elkaar fused dan ligt de zenuw niet meer bloot en is 't probleem opgelost.
Dus we moeten gewoon eerst effe kijken hoe ze op de Deramaxx gaat reageren.
Moet er wel bij zeggen dat dit bij Cis nog in heel begin stadium is,dus niet zo erg als op de website.
Okay klaar met 't onderzoek...
Maar we zitten altijd zo gezellig te kletsen he..
dus ik vroeg toen aan de DA of ie ZELF nou al is aan 't barfen was gegaan met zijn eigen honden...
hij begon te lachen en zei...uh...nee...maar als ik de resultaten zie dan word 't eigenlijk wel tijd om toch is 'n keer beginnen he?
Hij heeft meerdere barf patienten en zegt dat ze er allemaal prachtig uit zien,weinig problemen hebben en de bloedwaardes komen altijd "normaal" terug...dus ja hij zou 't best wel willen,maar 't neemt zoveel tijd toch??
Ohhh NEEEEE hoor,'t is juist heel makkelijk !!
Toen vroeg hij of ik misschien iets op papier had staan waarop hij kon zien of lezen wat if ik doe.
Ik zei dat ik wel 'n stelletje Barf sites naar 'm zou emailen dan kan ie zelf zien hoe makkelijk 't is!
Jammer dat ie geen Hollands leest,anders was de BarfPlaats natuurlijk bovenaan de list!
Maar toch wel fijn dat ik nooit met me DA hoef te vechten over wat me Spotjes te eten krijgen.
En alles door elkaar toch wel blij dat ik vandaag Cis heb na laten kijken en weet wat er is,en wie weet wat de DA met z'n labbies gaat doen omdat ik er vandaag ben geweest ..