Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pearlsofpassion
Kuikens is voor katten ietsje beter dan eieren, maar ongeveer dezelfde samenstelling.  Als je toch eieren voert, inderdaad rauw voeren. Anders gaat er veel te veel goeds verloren en je krijgt enkel slechte zaken in de plaats.

Vis met thiaminase moet je mee opletten.  Als je dus gewoon een vismix voert, zou ik me aan het percentage houden.
Zalm bevat echter geen thiaminase, je zou eventueel kunnen overwegen om haar ietsje meer zalm te voeren. Maar niet overdrijven he.

Vis en eieren bevatten goede vetzuren die goed zijn voor de vacht en de gewrichten. 
Als je dat al geeft, weet ik niet wat je verder nog veel kan doen om haar te ondersteunen.

Ik denk persoonlijk ook dat het pijn zal zijn.  De meeste katten op commerciële voeding krijgen na hun 8e al last van lichte degradatie van de gewrichten. Hoe dat op vers zit, is gewoon niet geweten.  Ik merk nog niets bij mijn eigen Kleintje van bijna 10 want die springt nog gewoon dagelijks bovenin de krabpaal en er weer af zonder problemen, maar dat wil niets zeggen.    Ik weet dat er nogal wat katten snel last krijgen van gewrichtspijn.
Wat je wel verwacht is dat een kat likt op de plaats van de pijn, of op de onderrug bij algemene stress of discomfort. 
Door Aradia
De zalmmix werd niet goed ontvangen door een van de katten. Had nu haring besteld, maar al gelezen dat ik die dus juist beter niet kan geven....  :-[
Ik laat de vis nog maar even achterwege. Die haring vergaat niet in de vriezer.

Het paardenvlees is in ieder geval zeer goed gegeten en ook het rauwe ei is net lekker naar binnen gegleden bij de beestjes hier  :biggrin2: Ben ik erg blij mee.

Ik denk nu ook dat het toch pijn is. Ze heeft natuurlijk inderdaad het grootste deel van haar leven brok gehad, de katers zijn ruim 5 jaar jonger. Het erin klimmen gaat vaak nog wel aardig, maar het eruit komen is een stuk minder. Met erin klimmen zoekt ze eerste een andere verhoging, zodat ze niet de hele paal omhoog hoeft.

Jammer dat de dierenarts verder niet over pijn begonnen is. Ze likt haar buik en binnenkant poten helemaal kaal verder niet. Af en toe plukt ze er haar uit. Maar dat is al veel minder als dat het geweest is.

Onderrug is niets mee aan de hand.

Ik ga voor de verhoudingen vlees/vleesmix nog wel op de site van Kiezebrink kijken. Maar vandaag gewerkt, dus nog niet overnieuw gekeken.

O0 O0
Door RidgeRiba
Natuurlijke pijnstiller kan PUUR+ zijn, maar even de druppeltjes op een warm lepeltje doen, dan verdampt de alcohol!
;)
Door Aradia
Dank je wel voor de tip!! Had al gekeken bij Puur Rust van NML, maar had deze nog niet gezien.
Het is nog steeds niet veel veranderd hier helaas, heb al wel de voeding aangepast.

Het is nog zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar hier ga ik even achteraan.  O0 O0
Door Ruisje
Het kaal likken en af en toe plukken haar eruit trekken lijkt mij toch een vorm van stress. Bij een allergie zou je dat ook aan de huid moet kunnen zien, denk ik. Pijn is natuurlijke een moeilijke en zeker als de DA alles heeft gecheckt.
Je zou ook een bezoekje aan een pro-vers holistische- of homeopatische DA kunnen overwegen, die kunnen een eventuele disbalans ergens sneller opsporen.
Door Aradia
Zal ik toch overnieuw eens naar kijken. Er zitten er hier niet veel. Ik ben nu eerst met braakwortel begonnen. Er was er één de laatste tijd steeds aan het spugen. Zag van het weekend (half uur ervoor net gegeten) dat Cleo het was. Materia Medica gelezen, modaliteiten ed kwamen overeen. Jeuk met misselijkheid/braken. Ik ga eens zien wat het doet.
Dit moet dan toch al veel langer aan de gang zijn, vrees ik. Dat het zich opgebouwd heeft. Ik ga ook nog eens even op de site van "Puur" (nml health) geloof ik, kijken.
Als ze nou eens praten konden  ;)
Door Aradia
Het is al weer even geleden, sorry daarvoor.  :-[ Even een update.

Rauwe ei gaat er goed in  ;) De braakwortel heeft zijn werk gedaan, er wordt niet meer gespuugd.

Ben ondertussen gaan observeren en lezen, kijken of ik afgezien van stress nog wat anders kon vinden.
Opeens opgemerkt dat ze nergens meer inspringt, maar loopt/klimt. Het de krabpaal inracen wordt nog wel gedaan.
Iets met haar achterhand dus. Beginnende artrose.
Ik ben begonnen een aantal weken geleden met calcium fluoratum en causticum en bach bloesem Willow.
Inmiddels springt ze weer op de kattenbak en op het keukentrapje van Ikea (anders kan ik niet bij de bovenste keukenkastjes  ;D)

Het springen boven op een woonkamerstoel (op doorreis naar de vensterbank gaat ook weer bijna helemaal perfect)

Ik heb wel gemerkt dat ze na kip en eendagskuiken begint te plukken aan haar vacht, denk dat daar toch ook een overgevoeligheid zit.

We zijn ook begonnen met de ren weer op te bouwen. Maar het begin is er volgens mij!!! Blij!! :biggrin2:
Door dinky89
Ik lees dit topic voor het eerst en fijn dat het lijkt te verbeteren :)
Qua natuurlijke middelen zou je kunnen kijken op http://huisdierendokter.nl/ ;)
Onder het kopje artrose staat daar bijvoorbeeld het middel rejoint waar ik al vaker positieve berichten over heb gelezen ;)
Door Aradia
Dank voor je tip!!

Ik ga eerst even verder met de middelen die ik in mijn eigen (les)boeken heb staan. Ze boekt vooruitgang en de ren is weer in opbouw.
Ben blij dat ze in ieder geval weer mobieler is, nu de buik weer behaart krijgen  :biggrin2:
Door Aradia
Menu's onder de loep genomen. In verband met tandsteen toch ook de katten nu op barf (Kiezenbrink heeft inderdaad ook vlees, verhoudingen gevonden.)
Hierdoor heeft Cleopatra kippennek en ook eendagskuikens gehad...... en raad eens wat?........ juist, likken en plukken op de buik is weer terug.

Probeer nu de eendenekken wat meer "kapot" te krijgen. Katers krijgen de stukken wel weg, maar zij heeft er nog moeite mee. Geen kip meer dus.

Mogen eendagskuikens dan wel? Omdat ze in de menus gelijk gesteld worden aan ei? Wat voor ander klein compleet dier kan ik anders geven? Muizen zijn heel erg duur zag ik.
Ik geloof 23 euro voor 10 of zo.

Beweging is weer prima in orde. Ben de homeopathie heeeel langzaam aan het afbouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door