Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mieke L. schreef: Op volwassenen ben ik ook niet per defintie dol, gelukkig zitten er genoeg leuke tussen. Wat dat betreft zijn kinderen net mensen.
Mieke L. schreef: Op volwassenen ben ik ook niet per definitie dol, gelukkig zitten er genoeg leuke tussen. Wat dat betreft zijn kinderen net mensen.Dat dus. Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed hoe je "wel of niet" dol op kinderen kunt zijn. Het is geen aparte soort ofzo. Het zijn gewoon kleine mensjes met persoonlijkheden en hun bagage en daar zitten er tussen die ik aardiger vind en er zijn er die me niet zo veel aanspreken. En negen van de tien keer komt dat door de opvoeding en gaat het dus helemaal niet om de persoonlijkheid of het karakter van het kind. Als je kijkt hoe verschillend kinderen ook zijn. De een heel rustig en bedeesd, de ander assertief, de volgende heel creatief. Hoe kun je dan zeggen "ik vind kinderen niet leuk"? Alsof ze allemaal hetzelfde zijn.
Kaela schreef: Dat dus. Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed hoe je "wel of niet" dol op kinderen kunt zijn. Het is geen aparte soort ofzo. Het zijn gewoon kleine mensjes met persoonlijkheden en hun bagage en daar zitten er tussen die ik aardiger vind en er zijn er die me niet zo veel aanspreken. En negen van de tien keer komt dat door de opvoeding en gaat het dus helemaal niet om de persoonlijkheid of het karakter van het kind. Als je kijkt hoe verschillend kinderen ook zijn. De een heel rustig en bedeesd, de ander assertief, de volgende heel creatief. Hoe kun je dan zeggen "ik vind kinderen niet leuk"? Alsof ze allemaal hetzelfde zijn.Om dezelfde reden dat mensen honden of katten niet leuk vinden?
Dat neemt niet weg dat ik wel snap dat je er bewust voor kiest om geen ouders te willen worden. Bij ouders worden komt ook nog eens een enorme verantwoordelijkheid en toewijding kijken.
Kaela schreef: Ik zeg alleen maar dat ik het niet snap. Daar is niets onrespectvols aan. Misschien komt het omdat ik zo wie zo niet zo snel aan levende wezens een hekel kan hebben. Al vind ik heus het een wel leuker dan het ander, maar dat is iets anders dan iets helemaal niet leuk vinden.Dat onrespectvol wsas niet zozeer naar jou bedoelt, meer algemeen.
Nadia schreef: Ahhwww. Dit topic doet een pas geboren moederhart best pijn![]()
DJ en Doerak schreef:Dat is ook zo. Snap ik ook. Maar iets met hormonen enzoDat kan ik me best voorstellen Nadia, toch is het goed om je ook te realiseren dat er mensen zijn die minder met kinderen hebben denk ik (in het algemeen bedoeld, niet zo zeer dat ik denk dat jij je dat niet realiseert). Het kan mij soms ook pijn doen dat mensen niet leuk om mijn honden reageren, maar ja, ik kan soms ook niet leuk op een ander zijn kinderen reageren omdat ik minder met kinderen heb. Ieder zijn 'ding' om het maar even zo te zeggen. Voor mij geldt ook dat ik gewoon niet goed weet hoe ik met kinderen om moet gaan en ze daarom 'niet leuk' vind. Zo hebben andere mensen vaak niets met honden omdat er geen begrip is voor het hondengedrag omdat ze zich er nooit in verdiept hebben. Ik herken dit bij mezelf met betrekking tot katten, daar had ik dus niets mee en vond ze eerlijk gezegd irritant. Totdat ik kattengedrag lessen op mijn opleiding kreeg, er gaat een wereld open! Zo denk ik dat dat met veel dingen is. Maar je kunt je nou eenmaal ook niet overal in verdiepen en nog belangrijker je moet er wel voor open staan. Daarbij heeft ook ieder mens zijn persoonlijke achtergrond die een rol speelt bij de gevoelens die hij/zij ontwikkelt gedurende zijn/haar leven, dat is dus voor ieder mens weer anders en maakt hoe diegene in het leven staat.
Kaela schreef: De kinderen zijn slachtoffer van hun ouders en de opvoeding. Ik bedoel je gaat je kinderen toch geen krassen op auto's laten maken... daar kan dat kind niets aan doen, die ouders des te meer (al is het maar excuses maken en dingen netjes regelen enzo)Eens! Maar toch betrap ik mijzelf er ook op het kind dan irritant te vinden, bij honden kan ik al wel beter denken: 'jeetje, wat heeft die eigenaar zijn hond verpest' terwijl het bij kinderen precies zo werkt, ik weet niet wat dat is. Bij ouders en kinderen moet dat nog even doordringen en zich verder ontwikkelen in mijn hoofd
Kaela schreef: Alles wat jij noemt Summerditches gaat over de ouders die rare dingen willen en vinden. De kinderen zijn slachtoffer van hun ouders en de opvoeding. Ik bedoel je gaat je kinderen toch geen krassen op auto's laten maken... daar kan dat kind niets aan doen, die ouders des te meer (al is het maar excuses maken en dingen netjes regelen enzo)100% eens hoor..daarom begin ik al ..met dat ik niet per definitie een hekel aan iets of iemand heb..ik heb de kinderen ook nooit 1 x benadeeld door mijn gedachte/mening op hun los te laten..ze zijn altijd welkom geweest (ze zijn inmiddels verhuisd) en hebben hele zakken snoep leeggegeten..zjin kikkers wezen kijken (die dan eigenlijk ook weer "bah"dood moesten