ik heb geen droger en wil er eigenlijk ook geen één aanschaffen. Maar ik dacht, misschien kunnen konijnenoren wel in de oven gedroogd worden? en hoe lang zou dat dan moeten en op hoeveel graden?
Is er iemand die dit wel eens uitgeprobeerd heeft?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Simone V schreef: Dat is ook nog eens een idee! Een goedkope magnetron in de schuur/berging. Die kan dan bovenop de vriezer staan. Hoe lang duurt het om konijnenoren te drogen in n magnetron?ik zou met 5 minuten beginnen![]()
Simone V schreef: Dat is ook nog eens een idee! Een goedkope magnetron in de schuur/berging. Die kan dan bovenop de vriezer staan. Hoe lang duurt het om konijnenoren te drogen in n magnetron?Denk je er wel aan dat je daar dan echt nooit bot in doet?![]()
Hope schreef: Denk je er wel aan dat je daar dan echt nooit bot in doet?Wat gebeurt er dan??
Oven gaat prima, deur wel op een klein kiertje laten staan, dan kan het vocht er uit.
En ja, daarna ruikt je hele huis, dus ik droog alleen fruit![]()
Simone V schreef: Wat gebeurt er dan??De structuur van het bot kan dan veranderen en dat is gevaarlijk. Het kan scherp worden en splinteren.
Hope schreef: De structuur van het bot kan dan veranderen en dat is gevaarlijk. Het kan scherp worden en splinteren.o ja dat wist ik ook eigenlijk wel...
nikèdog2000 schreef: magnetron werkt niet met de deur openKonijnen oren lijken me geen probleem. Het leek me alleen een handige waarschuwing voor als TS enthousiast werd en ook andere dingen wilde gaan drogen.
en in konijnen oren zit toch heel zacht kraakbeen