Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
Mowgli schreef: Hier irdem dito.
Mowgli is een "snacker" dus weghalen als hij niet eet werkt niet. Soms heeft hij enorme honger, maar als ik dan zijn bordje neerzet, ruikt hij een keer en loopt dan weg om dan 15-30 minuten later of soms zelfs een uur later pas een paar happen te snacken. Als er niets staat en Mowgli heeft honger, dan wordt hij enorm aggressief. Voor hem en voor ons werkt dit zo het beste.
Ik heb het al vaker gezegd, maar mijn Plien heeft honger gehad als kittentje en raakt in paniek als ze geen eten kan vinden.

Voor de andere 2 katten zou 2 voermomenten waarschijnlijk prima kunnen. Ik voer als hoofdvoer volledige prooi trouwens. Ik heb het idee dat ze daarop niet snel overeten (al zijn dingen die ze lekker vinden wel heel snel op, maar de dag daarna eten ze vanzelf weer minder.)
Door cath
pearlsofpassion schreef: Daarom krijgen ze hier enkel de kans op de eetmomenten.
Dan niet eten is gewoon geen eten tot de volgende keer.
En hier zijn ook momenten dat er minder gegeten wordt. Het gaat al eens op en af. Maar ik weet zeker dat als ik het steeds weg en terug zou zetten, de eetlust een stuk minder zou zijn dan nu.
Conclusie, niets steeds wéér aanbieden!
Misschien nog niet zo'n slecht idee!
Want ik heb soms het gevoel dat ze der mee spelen hoor!!
Dan wel, dan niet!
We gaan proberen!

Barfplaats wordt gesponsord door