Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

We gaan donderdag naar de DA.

Nou moet ik zeggen... Ik ben gisteren begonnen met het smeren van Manuka honing waar ik een scheutje chiazaadolie doorheen heb gedaan. Om ervoor te zorgen dat het soepel en zacht blijft en er geen korst op komt. Ik weet het, normaal geneest een korst de huid maar in dit geval lijkt het iedere vorm van genezing juist tegen te werken (doordat ie hard en dik en droog wordt en steeds openbarst).

En verdomd, het ding lijkt iets rustiger.....

Ik twijfel ook erg of het weghalen wel zinvol is, gezien het feit dat er zo weinig huid is en de wond sowieso strak komt te staan :-\
Ik zou zeker ook twijfelen om het weg te laten halen.
Gisteren hebben manlief en ik zitten kijken naar het kale plekje en overlegt, wat we zouden proberen.
We gingen er van uit, dat de andere honden er niet aan moeten zitten, dus geen lekkere zalfjes.
Als er nog te veel wildgroei in zou zitten, dat kunnen we niet zien, dan zou ik heel misschien iets van een wrattenolie er op doen.
Anders zou ik propolis gebruiken, beetje olie, drupje propolis en dan smeren. Misschien ook nog wel alleen propolis, als het niet te hard wordt.
Mochten de andere honden toch gaan likken, dan ergens een drupje teatree.
Ik vind het er nu heel acceptabel uit zien, hoop dat de heerlijke honig er niet wordt afgelikt.

Is zilverwater een andere optie? Ik heb dat niet in huis, maar lees er wel blije verhalen over.
Nogmaals, ik vind het er goed genoeg uitzien. Ook op de eerste foto ziet het er wel "hè bah" uit, maar het geeft niet het idee, dat er echt ingegrepen moet worden. Mijn idee, hoor, maar op dit punt heb ik veel geduld.

Hanny
Hanny schreef: Ik zou zeker ook twijfelen om het weg te laten halen.
Gisteren hebben manlief en ik zitten kijken naar het kale plekje en overlegt, wat we zouden proberen.
We gingen er van uit, dat de andere honden er niet aan moeten zitten, dus geen lekkere zalfjes.
Als er nog te veel wildgroei in zou zitten, dat kunnen we niet zien, dan zou ik heel misschien iets van een wrattenolie er op doen.
Anders zou ik propolis gebruiken, beetje olie, drupje propolis en dan smeren. Misschien ook nog wel alleen propolis, als het niet te hard wordt.
Mochten de andere honden toch gaan likken, dan ergens een drupje teatree.
Ik vind het er nu heel acceptabel uit zien, hoop dat de heerlijke honig er niet wordt afgelikt.

Is zilverwater een andere optie? Ik heb dat niet in huis, maar lees er wel blije verhalen over.
Nogmaals, ik vind het er goed genoeg uitzien. Ook op de eerste foto ziet het er wel "hè bah" uit, maar het geeft niet het idee, dat er echt ingegrepen moet worden. Mijn idee, hoor, maar op dit punt heb ik veel geduld.

Hanny
Nou Hanny, jij schrijft het maar ik dacht hier ook aan hoor.... Ik moet bekennen dat als het op een plek had gezeten waarbij het makkelijk snijden was geweest, had ik 'm direct weg laten halen. Maar wat Sella schrijft klopt natuurlijk. Op die kop zit het vel zo strak dat als de dierenarts het weg snijdt, je toch spanning krijgt op de hechtingen/krammen. En wat schieten we daar mee op? Tenzij ie maar door blijft groeien..., want dat is wel een beetje het punt, het begon als een klein dingetje :-X. En hoe langer ik dan wacht en hoe groter ie wordt, hoe lastiger verwijderen. Dilemma dilemma. Ze heeft er verder geen last van. En de andere honden kunnen er niet meer aan zitten, in die zin: ze slaapt 's nachts apart van de andere honden, in de auto zit ze achter een rek en in huis let ik op en als ik niet op kan letten, gaat ze de bench in. Zelf zit ze er niet aan op het moment. Propolis is ook lekker natuurlijk :g:. Het kleeft alleen zo. En ik moet het inderdaad wel mengen met iets van olie, zodat er niet weer een harde korst op komt. OK, ik ga even kijken wat ik met propolis kan! Bedankt voor het meedenken!
Als je denkt dat het met die honing-olie er beter uitziet zou ik voorlopig nog even doorgaan zonder andere dingen te proberen. op de duur ga je niet meer weten welk middel wat doet. Ik geloofde weinig van pure honing als zalf maar mijn moeder had een wonde aan haar been die heel lang open bleef en na het gezeur van mijn broer-imker heeft ze toch maar "honing getest". De wonde was na twee weken mooi dicht tot verbazing van de dokter..........toeval of??  Nadeel bij dieren is natuurlijk de smaak (en 't geplak)  ;).
inni schreef: Als je denkt dat het met die honing-olie er beter uitziet zou ik voorlopig nog even doorgaan zonder andere dingen te proberen. op de duur ga je niet meer weten welk middel wat doet. Ik geloofde weinig van pure honing als zalf maar mijn moeder had een wonde aan haar been die heel lang open bleef en na het gezeur van mijn broer-imker heeft ze toch maar "honing getest". De wonde was na twee weken mooi dicht tot verbazing van de dokter..........toeval of??  Nadeel bij dieren is natuurlijk de smaak (en 't geplak)  ;).
Nou Inni......................., ik ben eigenlijk blij dat je reageert. Want op jouw advies ben ik alleen honing gaan smeren. En ik ga zelfs de afspraak donderdag met de dierenarts voor donderdag afbellen! Ik doe er inmiddels geen olie meer doorheen, dat ging minder goed als alleen honing.

Wonder of werkelijkheid? We gaan het meemaken!
Lizzy schreef: Nou Inni......................., ik ben eigenlijk blij dat je reageert. Want op jouw advies ben ik alleen honing gaan smeren. En ik ga zelfs de afspraak donderdag met de dierenarts voor donderdag afbellen! Ik doe er inmiddels geen olie meer doorheen, dat ging minder goed als alleen honing.

Wonder of werkelijkheid? We gaan het meemaken!
Gelijk wat het is als de wonde maar geneest..... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door