Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Els&Flow
De stofzuiger zei vanmorgen boem  :-X dus maar gelijk een nieuwe gehaald. Met al dat zand in huis moet er dagelijks en vaak zat 2x daags gestofzuigd worden.
Jammer dat die wissers zo snel weg zijn bij Lidl, ik vind de echte te duur. :-\
Door Kaela
Nou, het fotozeil is schoon. Alleen nu ben ik heel krakkemikkig. Schrobben op je knieeën na een fotoshoot en speurles is iets te veel van het goede. Dus ik heb de huishoudelijke taak van koken overgeslagen en frietjes gehaald. Morgen ga ik wel weer gezond koken.
Door Nadia
Hoe gaat het ondertussen in de huishoudens?
Ik moest even mijn draai vinden met baby hondjes en weer werken. Het nodige zoals zuigen en de wc's werd nog wel dagelijks gedaan. Maar de ramen heb ik verwaarloost. Nu heb ik een hele lieve moeder die ze vrijdag voor me gedaan heeft :-*

Ik vind een schoon huis belangrijk. Maar genieten van mijn kindje net iets belangrijker :)
Manlief helpt me goed. Hij heeft van de week de strijk gedaan. Ik heb vandaag gezogen gedweild, was ingeruimd. Wc's gepoetst en de grote ronde met de honden gedaan.
Ik heb late dienst. Ml vroege. Hij kan straks boven zuigen, dweilen en het bed verschonen. Zijn eten voor vanavond is al klaar :)
Door DJ_Doerak_Tucker
Ik heb echt bewondering voor je Nadia, hoe jij je huishouding draait!

Hier drie honden, een man met full-time baan, een huis in de verbouwing (wat we rustig in onze eigen tijd doen, maar geeft gewoon wel extra stof), ik werk 25u p/wk en ben meer dan 25u p/wk aan studie kwijt. Het lukt me niet, ik ben het overzicht kwijt en als dat gebeurt dan gebeurt er dus ook (vrijwel) niets meer in huis  :-X. Het blijft ook nog wel even zo druk dus oppakken is er niet bij, gelukkig wel een hele lieve zus en moeder die me een dag komen helpen zodat ik toch wat chaos in mijn hoofd kwijt ben, hopelijk is het dan ook weer wat makkelijker bij te houden. Mijn man neemt me al heel veel uit handen, doet veel vaker de honden, de was, de vaatwasser, aanrecht elke avond opruimen, stofzuigen... Ik voel me haast schuldig. Maar het is even niet anders, het was een gezamenlijke keuze (mijn studie). Ik kan me er nog niet toe zetten een vreemde mijn huis te laten poetsen  :(. Waar ik wel op probeer te letten is dat ik in ieder geval troep meteen opruim, dat scheel een hoop.
Door Eef+Stippels
Toen Wandor is overleden vroeg ik me ineens af waarom ik zoveel tijd aan schoonmaken besteed had, tijd die ik ook aan hem had kunnen besteden :-\
Ik maak nu minder schoon zodat er meer tijd is voor mijn dames. Ik geef schoonmaakprioriteit aan stofzuigen en afstoffen ivm allergie van manlief en Xindy, en de rest komt wanneer het komt, ik doe steeds wat kleine dingen tussendoor.
Ik ruim wel alles meteen op zodat er niets opstapelt, want dat kost extra veel tijd.
Door Kaela
Ik heb de laatste tijd wat grote klussen gedaan. Er liggen er nog wel een paar, maar ik merk wel dat als ik zo'n grote klus doe, dat wel een booster is. Op de een of andere manier wen je er aan als iets vuil is (dan heb ik het over dingen als de horren voor de naar binnen open draaiende ramen), maar als het dan schoon is, dan is dat wel heel erg fijn.

Verder houden we het momenteel heel aardig bij en ja, ik merk wel dat bijhouden makkelijker is dan puin ruimen. Maar schoonmaken blijft een noodzakelijk kwaad, dus ik laat het net zo makkelijk liggen als ik andere dingen belangrijker vind. En dan ruimen we zo af en toe maar eens puin.

De tuinen hebben momenteel ook wel wat hogere prioriteit bij mij. We hebben maar hele normale tot kleine rijtjeshuis tuinen, maar ik ben dit jaar erg fanatiek met de krijgen zoals ik het hebben wil. Achter moet ik nog een paar vierkante meter straat goed schoonmaken met de staalborstel en dan is het wat mijn taken betreft klaar. (ik kan maar hele kleine stukjes per keer doen, dan speelt een oude blessure op) Voor willen we volgend jaar flink veranderen en dat zal fors werk worden. Maar ik hou dit jaar wel eindelijk het grind aardig onkruidvrij en ik geniet daar ook wel van. Als straks dat werk weer wat afneemt ga ik nog een paar grotere klussen voor de winter doen en dan is het wel weer prima voor voorlopig.
Door Hylos
Als rasechter ADD'er is schoonmaken en opruimen voor mij echt een drama  ::)
Ik moet toegeven dat het wel erger is geweest (bestaat dat?!), maar ik zal er nooit een held in worden. Daar heb ik me ook lekker bij neergelegd, ik doe waar ik me goed bij voel.. en als de vloer dan eens een keer niet gezogen is voor de visite dan hebben ze maar pech.

Ik vind het wat overdreven om in dit huis een werkster te hebben, maar zodra wij verhuizen wil ik dat wel graag. Een schoon en net huis voelt toch echt het fijnst!
Door inge58
Ik heb het best makkelijk nu. Wij wonen in het seizoen grotendeels op de camping en mijn campinghuisje is zo schoon. :biggrin2:
8x3 m is niet zo heel veel schoonmaak werk.
Wel buiten wat meer onderhoud aan de tuin natuurlijk,maar dat is leuk om te doen!
Door Kim_S
hannabelgje schreef: Hier wacht mijn huis met smart op de vakantie.......
Ons huis ook. Wij zijn een paar weken weg, mijn ouders komen poetsen oppassen  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door