Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Angelique schreef: Ja, gewoon de droge poeder, zo uit het pakje. Wond ziet al nattig, dus een papje wordt het dan vanzelf. Maar dan is wel je wondje op dat moment droog.
OK, check.
Morgen zit er vast weer een korst op en die wordt dan weer zo hard dat ie breekt :-\. Ik smeer er dan wel weer honing op (en ga ik gelijk wandelen).
Diego heeft dat ook gehad ook op die rotplek. Niets hielp >:( Het werd alleen maar dieper en dieper en groter qua bult. Wegsnijden, er op letten dat de hechtingen niet zo zitten dat je een pompwerking krijgt. Die oren blijven bewegen he. Uiteindelijk is er gekramd omdat het wondvocht de hechtingen teveel verweekten.
Het was een grote wond, diep en niet goed te dichten, maar het is met honingzalf smeren goed geheeld met 5 weken was het dicht, en gezien het feit dat het tot het schedelbot toe diep was, en een cm  of 4 lang is het mij niet afgevallen, de heeltijd.
sella schreef: Diego heeft dat ook gehad ook op die rotplek. Niets hielp >:( Het werd alleen maar dieper en dieper en groter qua bult. Wegsnijden, er op letten dat de hechtingen niet zo zitten dat je een pompwerking krijgt. Die oren blijven bewegen he. Uiteindelijk is er gekramd omdat het wondvocht de hechtingen teveel verweekten.
Het was een grote wond, diep en niet goed te dichten, maar het is met honingzalf smeren goed geheeld met 5 weken was het dicht, en gezien het feit dat het tot het schedelbot toe diep was, en een cm  of 4 lang is het mij niet afgevallen, de heeltijd.
In eigenlijk bijna alle gevallen gaat een histiocytoom vanzelf in remissie. Wat is dan in hemelsnaam het voordeel van verwijderen...?  :-\ (aangezien het dus echt op een rot plek zit en de genezing ongeveer even lang duurt als dat het ding vanzelf weg trekt?).
Lizzy schreef: In eigenlijk bijna alle gevallen gaat een histiocytoom vanzelf in remissie. Wat is dan in hemelsnaam het voordeel van verwijderen...?  :-\ (aangezien het dus echt op een rot plek zit en de genezing ongeveer even lang duurt als dat het ding vanzelf weg trekt?).
Omdat het na 2 jaar nog niet helen wou en het alleen maar groter werd.
Lizzy schreef: Maar 2 jaar voor een histiocytoom is wel erg lang. Was het wel een histiocytoom? In de regel zijn die met een paar maandjes weer uit zichzelf vertrokken!
Volgens de patholoog anatoom wel.
Geen idee wat het was voor de ok, omdat de dierenartsen het niet goed aan konden prikken.
Ten einde raad hebben we gezegd haal dat kreng er maar weg voor er helemaal geen huid meer is om te hechten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door