Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Rode t?? Heb iets gemist?

Zeker! Beter dan mezelf de schuld geven :p
Rode tietjes, maar dat durft Door niet te schrijven kennelijk.

En terecht hoor, mijn telefoon heeft ook schuld aan alles wat ik verkeerd typ. Per definitie.  ;)
Door Pauline
En ik een onnozele wijze uit het oosten, maar ik denk dat die tietje idd weleens rood zullen zijn op dit moment.... :biggrin2:

Edit: en de pies ook na het eten van rode bietjes is mijn ervaring....
Door - pien -
Gister gebakken kikkererwten (met za'atar), hummus, asperges (gemarineerd), aubergine-met-yoghurtpuree, rode biet-salade (met kardemomsaus), lamskotelet en brood. Zalig! Veel werk maar zo heerlijk!
Vandaag andijviestamppot met spekjes.
Door koekje
pienke schreef: Gister gebakken kikkererwten (met za'atar), hummus, asperges (gemarineerd), aubergine-met-yoghurtpuree, rode biet-salade (met kardemomsaus), lamskotelet en brood. Zalig!
kwijl.
Door - pien -
koekje schreef: kwijl.
Meneer pienke heeft weer veel te veel gemaakt....zowat nog een kilo hummus en evenzoveel aubergine-yoghurtsmurrie over  ::)
Jammer dat je zo ver woont, anders kwam ik even wat brengen  :biggrin2:
pienke schreef: Gister gebakken kikkererwten (met za'atar), hummus, asperges (gemarineerd), aubergine-met-yoghurtpuree, rode biet-salade (met kardemomsaus), lamskotelet en brood. Zalig! Veel werk maar zo heerlijk!
In welke categorie kruiden kun je za'atar scharen dan?
pienke schreef: Gister gebakken kikkererwten (met za'atar), hummus, asperges (gemarineerd), aubergine-met-yoghurtpuree, rode biet-salade (met kardemomsaus), lamskotelet en brood. Zalig! Veel werk maar zo heerlijk!
Yum, klinkt weer goed!  :)

Zaterdag lekkere groene bladgroente van de toko, ben alleen even kwijt wat het nu was.  ;D
Met een restje bruine rijst, gefrituurde tempeh en (gedroogde) gefrituurde ansjovisjes met pinda's. En veel knoflook bij.  :biggrin2:

Zondag gerookte eendenborstfilet van de bbq, venkelsalade en broccoli. Ik heb het vel van de filet in de oven uitgebakken, nu staat er een potje eendenvet klaar om aardappeltjes in te bakken.
Klinkt vies, en niet verantwoord maar het is echt heel lekker.  ;D En zo vaak eet ik geen gebakken aardappeltjes.  ;)
Mini's 3-tal schreef: In welke categorie kruiden kun je za'atar scharen dan?
Midden Oosters kruidenmengsel. Za'atar betekent geloof ik tijm, en er zijn verschillende versies van. De onze was met 1 el tijm en 1 el oregano (er moest nog 1 el marjolein bij maar ik heb dus van tijm en oregano ieder 1½ el gedaan), met 2 el geroosterde sesam, zout en 2 el sumak.
Er bestaan ook versies met paprikapoeder en komijn erdoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door