Hier in het natuurgebied bij Bemmel zitten ook bevers.
Ziet er net zo uit.
Behoorlijk rigoreus flossen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: Lastig. Ik vind ze niet overtuigend maar ja ik ben geen expert.Die spaanders aan de gevallen boom zijn echt het zelfde als aan de andere boom, hij is niet normaal gevallen, de punt die je ziet zit echt in het midden zeg maar. Ze staan ook naast elkaar.
In elk geval de middelste foto lijkt mij "normale" val. De bast is weg maar er zijn geen vraatsporen te zien. Die vraatsporen zijn heel kenmerkend. Op de andere twee foto's is dat slecht te zien, ze zijn niet zo scherp. Die spaanders die je op de onderste foto's ziet vind ik wel een beetje vreemd. En een bever kan niet op grote hoogte bast verwijderen, hij klimt niet in de boom
Ben wel benieuwd naar wat de beheerder van het terrein er van zegt.
Elvira schreef: spechten kunnen ook behoorlijk goed dode bomen slopen.Dood hout is leven, dat is een bekende motto van het Brabants Landschap. Het zijn dennen die al een poosje dood staan. De natuur doet zijn afbraak. Vocht maar ook veel insecten kruipen hier in. Deze zijn weer op hun beurt voedsel voor veel vogels. Voor al spechten zijn goed gedreven in het timmeren – zoeken naar deze insecten. Zo doende dat het hout er om heen helemaal weg getikt wordt. De wind zal waarschijnlijk wel een keer deze stammen doen vellen.
koekje schreef: Oww, spechten. Klinkt eigenlijk wel heel logisch, terwijl ik ook niet verder dan dit soort gevallen kwam:
Ik kon als klein kind Ed en Willem B niet verstaan, ze spraken te Rotterdams![]()
Riek schreef: Heb je een AH in de buurt?
Dit zijn hele grote hamsters denk ik.
Irish schreef:Potver, dat is het! Die komt hier dit jaar, is natuurlijk een reclame stunt!!![]()
![]()
![]()
AH XL, hamsters XL!
eelke schreef: Potver, dat is het! Die komt hier dit jaar, is natuurlijk een reclame stunt!!*ligt van haar stoel af*![]()