Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Naomi B
Nou als we toch met die sproeiarmen bezig zijn... In die ouwe afwasmachine van mij zitten sproeiarmen die niet open kunnen. En er zit wat vuil of mss kalkaanslag wat loskomt en wat de gaatjes verstopt. En ik kan wel peuren met naalden, tandenstokers en wat ik nog meer kan vinden, maar ik krijg het er niet uit. Ik kan de armen wel los halen en de watertoevoer onder de kraan zetten maar dit zet geen zoden aan de dijk. Nog tips?
Door Radja
Mara M schreef: Nou als we toch met die sproeiarmen bezig zijn... In die ouwe afwasmachine van mij zitten sproeiarmen die niet open kunnen. En er zit wat vuil of mss kalkaanslag wat loskomt en wat de gaatjes verstopt. En ik kan wel peuren met naalden, tandenstokers en wat ik nog meer kan vinden, maar ik krijg het er niet uit. Ik kan de armen wel los halen en de watertoevoer onder de kraan zetten maar dit zet geen zoden aan de dijk. Nog tips?
Misschien dat je de machine een aantal maal kan laten draaien met schoonmaakazijn?

En voor het verder reinigen van de machine gebruik ik altijd calgonite afwasmachinereiniger,werkt perfect!
Door Naomi B
Die afwasmachinereiniger ook regelmatig gebruikt. Maar dat maakt voor die armen niet uit. Ik kan idd nog even schoonmaakazijn proberen. Of die armen eraf en een nachtje in de schoonmaakazijn.
Door Tanna
Lizzy schreef: Heb je de rubbers van je vaatwasserdeur er al eens afgehaald? Of achter dat rubber aan de onderkant van de deur (binnenkant) schoon gemaakt? Er zijn wel mensen die denken dat dit vanzelf schoon blijft. Maar da is dus nie :biggrin2:

Idem voor de zeepbak van de wasmachine :biggrin2:
Dat rubber aan de binnenkant van de deur maak ik na elke wasbeurt schoon, ongelooflijk hoeveel bagger daar elke keer in komt. Ik heb haast 30 jaar gedacht dat ik een slechte vaatwasser had omdat dat zo vies werd, totdat we vorig jaar bij iemand anders in huis waren en ik daar het rubber van de vaatwasser schoonmaakte. Jeetjemikkie, daar heb ik een hele keukenrol voor nodig gehad, dat was dus nog nooit schoongemaakt!!! :puke: :puke:
Door Lizzy
Tanna schreef: Dat rubber aan de binnenkant van de deur maak ik na elke wasbeurt schoon, ongelooflijk hoeveel bagger daar elke keer in komt. Ik heb haast 30 jaar gedacht dat ik een slechte vaatwasser had omdat dat zo vies werd, totdat we vorig jaar bij iemand anders in huis waren en ik daar het rubber van de vaatwasser schoonmaakte. Jeetjemikkie, daar heb ik een hele keukenrol voor nodig gehad, dat was dus nog nooit schoongemaakt!!! :puke: :puke:
Ja, ik maak dat ook na iedere wasbeurt schoon. Maar ik haal de rubbers er ook uit. Niet iedere wasbeurt want dat is een te grote takke klus. Maar ik haal ze er echt helemaal uit. Kan je vertellen, dat hadden ze hier nog nooit gedaan hoor, toen wij hier kwamen wonen :-X
Door Tanna
Lizzy schreef: Ja, ik maak dat ook na iedere wasbeurt schoon. Maar ik haal de rubbers er ook uit. Niet iedere wasbeurt want dat is een te grote takke klus. Maar ik haal ze er echt helemaal uit. Kan je vertellen, dat hadden ze hier nog nooit gedaan hoor, toen wij hier kwamen wonen :-X
Ja, ik haal ze er ook uit. Het is even een klusje, maar dan is het ook schoon. Ik doe ook de randjes van mijn fornuis - uit 1985  :D - met een tandenborsteltje  ::)...............
Door Lizzy
Tanna schreef: Ja, ik haal ze er ook uit. Het is even een klusje, maar dan is het ook schoon. Ik doe ook de randjes van mijn fornuis - uit 1985  :D - met een tandenborsteltje  ::)...............
Maar na iedere wasbeurt? Want dat vind ik dan weer erg vaak/veel :biggrin2:

(ik doe hier ook alle randjes met de tandenborstel, mijn favoriete schoonmaakapparaat :biggrin2:).
Door Tanna
Lizzy schreef: Maar na iedere wasbeurt? Want dat vind ik dan weer erg vaak/veel :biggrin2:

(ik doe hier ook alle randjes met de tandenborstel, mijn favoriete schoonmaakapparaat :biggrin2:).
Hahaha, grapjas ;D........nee, niet na elke wasbeurt!
Door Extreme
Rubbers eraf  ::) uhhhhh wat een geluk dat deze kapot is, nog nooit gedaan, ja wel de rubbers zelf schoongemaakt, maar eraf gehaald nee nooit, wist niet dat dat kon.
Rubbers van vriezer/koelkast maak ik ook "gewoon" schoon, maar gewoon is blijkbaar niet genoeg  :-[.

Wat een rare mensen hier op Bp hoor, wie gaat er nu rubbers van machine's afhalen, voor dezelfde geld krijg je ze er nooit meer op, scheuren ze af, of wat dan ook, rare mensen , en waarom heb ik eigenlijk dit topic geopend, wil ik dit allemaal wel weten  >:((loopt naar de vaatwasser om op de oude te oefenen hoe rubbers verwijderd kunnen worden :-\)
Door Tanna
Nadia schreef: De 'mond' van de stofzuiger is ook heel vaak echt vies. De filters van wasmachine ook. En ga ook eens met een washandje door de rubbers van de deur van de wasmachine.
Ik heb een bovenlader, dat scheelt dan weer. Maar ook dan valt er nog schoon te maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door