Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pluto
Neally schreef: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaa ... 9568.lynkx

(ik zou eens naar de echt grote getallen gaan zoeken)
Dat is geen vergelijk, in jou link gaat het over een fout van een instantie waardoor er gemeenschapsgeld verdwijnt.
In mijn voorbeeld ontvangen mensen willens en wetens te veel geld en melden dat niet.

Nogmaals, ik ken helaas de bureaucratie van instellingen als het UWV maar al te goed. Ben niet uitgebreid op de hoogte van hoe de wetgeving is, maar voor mijn boerenverstand geldt simpelweg, ik krijg iets waar ik geen recht op heb, dus is het niet van mij!

Ik ben er ook van overtuigd dat er genoeg mensen zijn die eventueel teveel ontvangen gelden netjes terugstorten oid. Maar in het voorbeeld hier uit de regio viel me gewoon op dat een relatief klein aantal dossiers doorlichten een fiks bedrag aan besparingen oplevert.

Ik ken helaas ook persoonlijk gevallen die naar fraude neigen (of in mijn ogen gewoon fraude zijn) maar blijkbaar is het in ons landje gewoon dat je mensen die dat doen niet aanpakt, maar doordat ik hard werk en mijn kansen probeer te grijpen betaal ik hier wel een leeuwendeel van en daar wringt bij mij de schoen.

Wanneer iemand om wat voor reden dan ook niet in staat is zelf te voorzien in zijn/haar onderhoud dan ben ik de eerste de zegt dat je als samenleving die mensen moet helpen waar nodig.
Maar, als voorbeeld, een persoon die niet in staat zegt te zijn betaald werk uit te voeren om psychische redenen, hierdoor in een uitkering is belandt en dus niet in eigen onderhoud voorziet, die wel in staat is om, als vrijwilliger, 40 uur (of meer) per week te werken, die mag van mij per direct uit de uitkering en aan de slag!
Door hannabelgje
Fido schreef: ach.... ik zal wel weer heel nuchter denken maar als je wijzigingen aangetekend verstuurd en je heb de bewijzen liggen en stel, ik zeg stel (want ik geloof er geen donder van dat er zoooooooveeeeeel in percentage misgaat in de administratie) dat ze de wijziging niet doorvoeren. En dat je dan onterecht beticht wordt van fraude dat je kan aantonen dat je wel degelijk de gegevens heb liggen dat je alles hebt doorgegeven.

In dit bericht zijn er 79 uitkeringen stop gezet en laat ik er wat van af halen, daarvan zullen er 70 helemaal terecht stop gezet zijn!
Kom maar op met die controles! Daar kan niemand die hard werkt of die terecht afhankelijk zijn van een uitkering bezwaar tegen hebben.
+1
Als een uitkering stopgezet wordt dan hebben we het niet over een wijziging die op het verkeerde bureau terecht is gekomen. Dan hebben we het echt over het bewust achterhouden van gegevens.
Door Naomi B
Dat hoeft niet hoor. Kunnen ook andere redenen zijn. Een uitkering kan ook stopgezet worden juist omdat er een melding vd klant zelf is. Op tijd.
Door Ronald
Een uitkering kan door het woud aan regeltjes ook om verkeerde redenen stopgezet worden. Zie hier een voorbeeld.

En natuurlijk is iemand die arbeidsongeschikt is, 100% WIA ontvangt maar wel in staat is om minstens één badkamer per week te tegelen, een fraudeur. En die kun je niet hard genoeg aanpakken.

Het grote probleem is op dit moment dat door alle regelgeving en het verschuiven van zakjes met geld, het UWV omkomt in de werkzaamheden. En zolang deze instantie zelf "nooit fouten maakt", wordt het als goedwillende burger lastig om aan de regelgeving te voldoen. Zeker als de regels dusdanig zijn opgesteld dat er nooit aan kan worden voldaan. Door niemand.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door