Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeannie
#288355
Hallo, ik ben het baasje van Max, een duitse staande langhaar. Deze week was het weer tijd voor zijn jaarlijkse prik. Ik meldde meteen bij de DA dat Max het
afgelopen half jaar ongeveer 4 keer een half uur tot een uurtje heel overmatig gekwield had. Het is dan niet echt slijm, maar bijna water wat uit zijn bek loopt/druppelt. Verder is hij dan heel rustig.
De eerste, en ook de tweede keer, dachten wij dat hij iets vreemds opgegeten had van straat of zo, en besteedden wij er niet zoveel aandacht aan. Maar daarna gebeurde het dus nog een paar keer en begonnen we dat vreemd te vinden. De DA vroeg hoe op zo'n moment zijn pupillen waren. Daar hadden we natuurlijk niet opgelet! Hij merkte op dat het best een vorm van epilepsie zou kunnen zijn. Dit zou ook veel voorkomen bij dit ras.
Ik ben me dus rot geschrokken en meteen van alles gaan lezen. Echt duidelijk wordt het me niet.
Misschien maak ik me ook zorgen om niets, maar als er wel iets aan de hand is, en ik kan er iets tegen doen, dan wel liefst meteen!
Herkent iemand dit?
Groetjes, Jeanne ???
Gebruikersavatar
Door Binno
#288371
Weet je ook nog in welke situaties hij telkens zo begon te kwijlen? Kan ook door stress of zenuwachtigheid komen, misselijkheid, of omdat hij iets lekkers verwacht of geroken heeft...
Binno heeft ook van die momenten dat het water gewoon uit haar bek stroomt, Shiba vroeger ook dikwijls als hij zat te wachten voordat we op de plein mochten bij de cursus gehoorzaamheid.
Als je verder niks aan je hond merkt vind ik het een beetje voorbarig om al direct aan epilepsie te denken, alhoewel het wel kan natuurlijk.
Met epilepsie heb ik verder geen ervaring dus ik kan je niet echt verderhelpen, maar er zijn hier vast mensen die dat wel kunnen. ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#288655
Bij mijn hond liep van tijd tot tijd ook het kwijl in straaltjes uit de bek. Kon inderdaad wel een half uur tot een uur aanhouden.
We zijn samen met de da tot de conclusie gekomen dat ze misselijk was. Ze stond toen continue op de Rimadyl(pijnstiller), dat misselijk zijn is een bijwerking. Ik geeft nu ipv Rymadil, glucosamine, helpt ook goed en ze kwijlt niet meer!
Mischien is jouw hond ook om de één of andere reden misselijk?

Marjolein.
Door Marion
#289077
Bij mensen met epilepsie kan er sprake zijn van "absences", dat zijn korte momenten van afwezigheid, bv staren. Deze duren een paar seconden, hooguit een paar minuten. Ik vind een half uur tot een uur wel erg lang, maar misschien dat het bij honden wel heel anders zit dan bij mensen ;)
Door jeannie
#289688
Van stress was eigenlijk geen sprake. Verder zullen we het goed in de gaten houden. Eigenlijk moeten we gewoon afwachten als hij er weer last van heeft. Nu zijn we in ieder geval veel alerter en weten waar we op moeten letten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door