Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door EllenL
Karma schreef: Voedingsachterstand en sociaal achterstand. Ik heb haar met 4 wkn ongeveer weggehaald bij een nouja laten we zeggen junk. Haar zusje was "kwijt" want ze waren aan het verhuizen. Ik zou haar namelijk oorspronkelijk met haar zusje ophalen van mp. Ik mocht niet dnaar binnen want de kinderen sliepen en zij zat voor het huis hoogzwanger met kiddy in haar handen. Toen ik haar overnam blies ze naar mij en ze was graatmager, ik voelde elk botje., dus het zou mij niets verbazen als het zusje het leven had gelaten. Toen we thuis kwamen viel ze aan op het eten luid grommend en is vamaf dat moment dus ook gefixeerd op eten. Het is gelukkig dan ook niet moeilijk om haar te pillen of over te zetten op kvv.
Ze heeft de eerste 2 mnd geen kat gezien  maar wel 2 honden gedraagt zich dan soms ook meer hond dan kat, ze duwt haar neus in de kont van de katten maar speelt wel als kat. Ze jaagt achter tennisballen en liep met een albert heijn beessie door het huis die ik overal terug vond, in haar bak, etensbak, slaapmandje. Heel veel mensen over de vloer gehad zodra ze een beetje aan ons gewend was, want de eerste week liet ze zich niet zien zat in 1 hoek van de kamer daar hebben we dan ook alles neergezet en steeds verder de kamer ingeschoven totdat ze uit zichzelf contact begon te maken. Ontlasting was dan te zacht dan zo hard dat we het uit haar achterste moesten trekken. Ik heb zelfs op het punt gestaan haar in te laten slapen want ik kon het gewoon niet meer, de tranen rolden over mijn wangen met haar gekrijs als het weer vast zat. Kitten brokken werkten niet met haar darmen en ben ik whiskas zakjes gaan gevenen af en toe kvv van de hond, dit icm laxatract elke dag is het op pijl gekomen. Weer overgezet op deels brokken omdat ik bang was dat ze het bot niet goed kon verteren en toen stopte ze met eten, braken lusteloos, toen dit een 2e x gebeurde was ik het zat onder narcose gebracht en alles na laten kijken, maar dan ook alles (nieren, fotos, bloedoz fpli)niets gevonden. Daarna volledig overgezet op kvv en soms een blikje van almo nature en in haar braintrain van nina ottosson wat brokjes van almo nature (anders blijft ze gefixeerd op het eten van de katten of gaat ze de oudste treiteren, ze moet haar energie kwijt)  elke dag zalmolie, 1x per twee weken laxatract en 1x in de week 1a2 dagen viyo probiotica en tot op dr dag van vandaag geen problemen. Alleen viel het me op dat ze veel urineerde tov de brokken/buitenkatten. Ze komt ook wel buiten maar blijft dus haar bak gebruiken
Poeh, heftig! Gelukkig katje dat ze bij jou terecht is gekomen :-*
Logisch dan dat ze gefixeerd is op eten en niet al te handig is met de andere katten!! Ik denk dat als je dat zou willen je haar wel kan helpen meer relaxed te zijn rondom eten / andere katten, dmv TTouch bovenop wat je allemaal al doet en gedaan hebt. Mondwerk is bijvoorbeeld heel goed voor haar, dat helpt oude trauma's en emoties los te laten, plus eten en mond gaan natuurlijk samen, dus fixatie op eten geeft vaak spanning in / rondom het bekkie... Misschien een goed idee om een keer een TTouch practitioner uit te nodigen om je te helpen met haar of een workshop TTouch te volgen ofzo.. (sorry, ik ben TTouch fan, haha, ik zie altijd overal oplossingen met TTouch en / of Bach Bloesems, is natuurlijk ook wat ik zelf doe, haha)
Door Karma
Martine-Tom schreef: Even puur over het plassen, hier plassen ze voor mijn gevoel ook heel veel, hiervoor brokkenkatten gehad en die plasten veel minder, qua hoeveelheid. Maar in kvv zit verhoudingsgewijs veel vocht (in verhouding met brok) en ze drinken er ook nog wat naast dus logisch dat er ook veel uitkomt  :)
Bedankt voor je antwoord, ik ben toch niet helemaal gek haha :)
EllenL schreef: Poeh, heftig! Gelukkig katje dat ze bij jou terecht is gekomen :-*
Logisch dan dat ze gefixeerd is op eten en niet al te handig is met de andere katten!! Ik denk dat als je dat zou willen je haar wel kan helpen meer relaxed te zijn rondom eten / andere katten, dmv TTouch bovenop wat je allemaal al doet en gedaan hebt. Mondwerk is bijvoorbeeld heel goed voor haar, dat helpt oude trauma's en emoties los te laten, plus eten en mond gaan natuurlijk samen, dus fixatie op eten geeft vaak spanning in / rondom het bekkie... Misschien een goed idee om een keer een TTouch practitioner uit te nodigen om je te helpen met haar of een workshop TTouch te volgen ofzo.. (sorry, ik ben TTouch fan, haha, ik zie altijd overal oplossingen met TTouch en / of Bach Bloesems, is natuurlijk ook wat ik zelf doe, haha)
Ik kan zelf wel wat ttouch, heb een seminair gevolgt alleen zal het nooit zo goed doen als een echte practitioner. Ik weet ook echt niet of ze dat zou accepteren, het is een driekleur met een echt kattenkarakter die alles wel toelaat tot een bepaald niveau en als ze iets zat is is het ook klaar... We houden wel van ons eigenzinnige wezentje. Alleen op dat moment houd ze dan ook op met zachtjes klauwen/bijten. Een gemis van mams uiteraard want wij hebben die rol op moeten nemen om de bijtgrens en krabgrens aan te leren. Aardig gelukt al zeg ik het zelf maar soms komt het 'straat'katje weer omhoog. En ze accepteerd van mij veel meer dan van een vreemde. Maar dan moet het dus wel echt iemand zijn met veel geduld en een echt kattenmens
Door Karma
Hier trouwens wat fotos van het kleine monster
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier met haar appie heijn beessie

En hier had ze geholpen met de bbq vetvrij te maken
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Karma op za 22 mar 2014, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EllenL
Ach, een 'echte' practitioner is ook ooit begonnen als beginner, lol, en bij TTouch doe je het gelukkig al vrij snel gewoon goed ;)
Je kan mondwerk beginnen door eerst af en toe de snorharen tegen de wang aan te strijken, dat kalmeert sowieso en dan kan je heel voorzichtig beginnen met kleine TTouches aan de buitenkant en de laatste stap is dat je echt het bekkie ingaat en de cirkeltjes op het tandvlees doet, maar alleen al die eerste stap kan heel veel doen. Kan je ook met een veer of kwast of schapenvachtje o.i.d. doen. En mocht ze de cirkelvormige TTouch niet goed accepteren, probeer dan eens tegen de klok in te TTouchen, veel katten vinden dat prettiger dan met de klok mee!

Leuke foto's! :smitten: Altijd handig zo'n helper als de BBQ schoon gemaakt moet worden, hihi
Door pearlsofpassion
Karma schreef: Heeft cuzco ook een tekort gehad als kitten zijnde?
Vind het heel interessant want we hebben eerder zo'n kat gehad en die kwam van de straat en die gromde ook met bv alleen brlikvoer.
Kiddy krijgt ook in een aparte ruimte te eten, soms gromt ze ook naar mij :biggrin2:dan doe ik soms extra eten in haar bak en word het minder.
Maar weer wat geleerd, plassen om haar geur af te zetten om zich zekerder te voelen, zit wel wat in want ze zat ook direct op de nieuwe krabton haar geur af te zetten, en vooral als de andere katten er aan hebben gezeten
Goh, tekort dat weet ik niet. Maar hij was een boerderijkitten en had nogal wormpjes toen hij kwam.  Ah ja, als je de kittens nooit ontwormt, hebben ze dat...  ::) Maar ook na de ontworming kan ik niet zeggen dat hij mager was.
Na een weekje bij ons was hij al dubbel zo groot, dus hij had waarschijnlijk wel wat in te halen qua groei. 
Cuzco is zo'n uitzonderingskitten die na een paar maanden toch echt wel te dik werd. Normaal kan je kittens zeker tot een half jaar en voor de castratie gewoon onbeperkt voer geven, maar Cuzco dus niet.  Hij staat eigenlijk al zijn hele leven op beperkt voer want anders wordt hij veel te dik.  Hij is gecastreerd op 7 maand maar was toen dus al een paar maand te dik...  :-[

Ik heb er mij wel bij neergelegd dat hij nooit een mooie slanke kat zal zijn zoals de andere 2.  Ik wil hem niet ongezond dik, maar een paar honderd gram te veel die eraan hangen, daar heb ik vrede mee.  Hij krijgt al ontzettend weinig te eten voor zijn gewicht (110gr voor een kat van 5,3-5,5kg ideaal gewicht schat ik).  Dus als hij rond de 5,8kg blijft, ben ik al tevreden.  Soms is het belangrijker dat hij gelukkig is dan dat hij de mooie lijn heeft.  Hij is ook lekker actief als hij op 5,8 zit (en dat is hij niet op vb 6,3kg), dus dat is voor mij ook een leidraad.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door