Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pienke schreef: Nee  ;D Ik krijg bij schoonzus altijd worteltaart met sinaasappelsmeersel erop  :D Al gebruikte ze geen zuivel want d'r kinders zijn/waren allergisch voor koemelkeiwit...
Die met mascarpone lijkt me zaaalig  :)

edit: tiepvauten verbeterd
Dan gaat het Jamie worden.  ;) En de eerste worteltaart die ik zelf maak.  :nerves:

Trouwens, ik at bij een vriendin de Hema worteltaart en die was ook best lekker.  Stond nog in dubio of ik niet gewoon zou bestellen, is wel makkelijker.  :biggrin2:

Edit: typo
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op wo 19 mar 2014, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela schreef: Ik krijg sinds kort vitamine D gesuplementeerd en ik heb het idee dat het lijf met een reorganisatie bezig is en nog niet weet of en hoe we dan minder vermoeid gaan zijn. Ik hoop wel een beetje dat de reorganisatie snel voorbij is, want erg handig is dit nou ook weer niet.
Mag ik vragen welke jij neemt? Mijn Schatzi heeft zo'n hoog tekort aan vitamine D3 dat het niet te meten was (onder de 4 ng/ml) en ik heb ook een hoog tekort, ik zit op 4,6 ng/ml.
Wij hebben nu Vigantoletten 1000 I.E van Merck, daarvan moeten we er 2 bij de maaltijd nemen, maar ik ben nog op zoek naar informatie om eventueel biologische te nemen. In degene die we nu hebben zitten veel "bijstoffen".
Hopelijk blijven de tekenen van de "re-organisatie" bij  mij uit en ben jij snel minder moe
Mowgli schreef: Mag ik vragen welke jij neemt? Mijn Schatzi heeft zo'n hoog tekort aan vitamine D3 dat het niet te meten was (onder de 4 ng/ml) en ik heb ook een hoog tekort, ik zit op 4,6 ng/ml.
Wij hebben nu Vigantoletten 1000 I.E van Merck, daarvan moeten we er 2 bij de maaltijd nemen, maar ik ben nog op zoek naar informatie om eventueel biologische te nemen. In degene die we nu hebben zitten veel "bijstoffen".
Hopelijk blijven de tekenen van de "re-organisatie" bij  mij uit en ben jij snel minder moe
Ik heb een drankje gehad met 150.000 IE in een keer en heb nu Devaron. Ik begreep dat huisartsen dat vrij standaard voorschrijven en ik neem 2 pillen per dag a 400 IE. Jij zit dus alweer 1200 IE per dag boven mijn dosering, maar overdoseren zou amper mogelijk zijn las ik.
Kaela schreef: Ik heb een drankje gehad met 150.000 IE in een keer en heb nu Devaron. Ik begreep dat huisartsen dat vrij standaard voorschrijven en ik neem 2 pillen per dag a 400 IE. Jij zit dus alweer 1200 IE per dag boven mijn dosering, maar overdoseren zou amper mogelijk zijn las ik.
Wij moeten de eerste 2 maanden dubbele dosis nemen en daarna tot de herfst 1000 IE per dag. In de herfst bloed laten controleren en dan kijken wat we voor de winter moeten gaan slikken.
Wij voelen ons nu net Jut en Jul  ;D ;D ;D
Gisteravond vond ik kuikentje 5 onder de mama en vanmorgen kuikentje 6. Kuikentje 7 is onderweg. 5 is een barnevelder en 6 en 7 zijn zijdehoenders in de hoop dat dat goed gaat onderling. Zo niet dan kunnen de barnevelders bij de andere mama die al barnevelders heeft. Tot nu toe geeft Dorus 100% bevruchte eieren. Knappe kerel is het.
Mowgli schreef: Wij moeten de eerste 2 maanden dubbele dosis nemen en daarna tot de herfst 1000 IE per dag. In de herfst bloed laten controleren en dan kijken wat we voor de winter moeten gaan slikken.
Wij voelen ons nu net Jut en Jul  ;D ;D ;D
Uiteindelijk zal het hetzelfde idee zijn. Eerst boosteren en dan een dosis waarmee je voorkomt dat je weer tekort krijgt. Over weer controleren heeft mijn huisarts het niet gehad, maar daar kan ik altijd nog een balletje over opgooien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door