sella schreef: Ik heb lokale partij gestemd. Ik weiger een landelijke partij te kiezen bij gemeenteraad verkiezingen.Ook wanneer die partij de beste plannen heeft of al een eerdere termijn heeft laten zien goed werk te verrichten?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
sella schreef: Ik heb lokale partij gestemd. Ik weiger een landelijke partij te kiezen bij gemeenteraad verkiezingen.Ook wanneer die partij de beste plannen heeft of al een eerdere termijn heeft laten zien goed werk te verrichten?
*Dorothea* schreef: Ik zou juist liever wel op een landelijke partij stemmen, omdat die kunnen steunen op hun achterban en ze uiteindelijk toch het beleid uit Den Haag moeten uitvoeren. Maar ja, ze hebben er hier een bende van gemaakt dus geen stem.Eens, ik heb op een landelijke partij gestemd.
*Dorothea* schreef: Ik zou juist liever wel op een landelijke partij stemmen, omdat die kunnen steunen op hun achterban en ze uiteindelijk toch het beleid uit Den Haag moeten uitvoeren. Maar ja, ze hebben er hier een bende van gemaakt dus geen stem.Ik stem meestal ook landelijk tijdens de gemeente verkiezingen.
*Dorothea* schreef: nou deze steekproef is best representatief, naar schatting heeft 30% op een lokale partij gestemd.Bp'ers zijn ook gewoon heel gemiddeld!
-Saskia- schreef: BP is een links bolwerk.Ik schrik ervan!Verrassend.
![]()
Pluto schreef: Ik schrik ervan!Ik heb een keer echt meegedaan aan een onderzoek van het cbs. Was wel leuk, dat gaat op steekproef, wil je mee doen komt er iemand thuis met een hele vragenlijst. Was ook in de verkiezingstijd, volgens mij landelijk. Steeds als er dan op het nieuws kwam; volgens het cbs...... dacht ik hee, dat ben ik!![]()
Maar we laten, zoals gezegd, een mooie afspiegeling zien van de maatschappij waarin we leven.
Ik zal de resultaten, uiteraard anoniem, doorsturen naar de NOS.