Banaan

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Banaan

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope krijgt jeuk van banaan. En appel, mandarijn, meloen, eigenlijk van alles.
Gewoon niet meer geven!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Nathalie71 schreef: Zo,inmiddels 4 mnd geen banaan en geen jeuk meer.Tussen door een keer banaan geprobeerd en ze hadden binnen een paar uur jeuk  :( 

Alleen hebben ze sinds kort geen trek meer in de Duck & Rabbit van Rodi  ???  Maar de treat worstjes er van lusten ze wel. Dit is het zelfde product maar dan verhit zodat het langer houdbaar is,deze zijn als beloning of op vakantie te gebruiken en mogen dan als gewone maaltijd dienen.

Ik vraag me af of ze deze worstjes ook permanent mogen hebben,dat kan ik nergens vinden.

Ik weet even niet wat ik ze anders moet geven,ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en nu trekken zeer letterlijk de neus voor op  ???
Waarom geef je niet gewoon een ander merk?
Het lijkt er toch op dat de banaan de boosdoener was voor de allergie? Heb je aanwijzingen dat ze ook voor andere zaken allergische zouden zijn? Ben je dan een eliminatiedieet bezig?

Als je verhit vlees geeft, ben je weer bij blikvoer of vergelijkbaar.  Dat is geen rauwe vleesvoeding meer.
Als je dat wil doen (blik voeren), ga je gang, maar hier op barfplaats hebben we het natuurlijk over rauw vlees.  En dan Zou ik je gewoon aanraden om ofwel verder te elimineren ofwel gewoon een ander smaak of merk te proberen.  Het is wel normaal dat je het zat wordt om steeds hetzelfde te eten.
Nathalie71
1-ster
1-ster

Bericht door Nathalie71 »

Ja,dat is natuurlijk waar.Ik moet ze iets nieuws aanbieden,lekker geurtje,smaakje..

Ja ik ben dit dieet begonnen en heb gekeken daarna hoe ze reageerden op granen,rund en kip en toen kregen ze weer jeuksnel last van haar darmen bij "verkeerde"voeding.Ook oorontsteking komt eerder voor bij dat soort voeding.

Lam en rijst werkte ook niet optimaal.

Kalkoen heb ik nog niet geprobeerd.

Vandaar mijn eend of konijn.

Maar ik zag dat Carnibest ook wordt verkocht in Zwolle. Die heeft ook eend.

En dat scheel enorm in de prijs zeg!Rodi is heel erg duur.Betaal 20 euro per week voor 2 kleine hondjes.Met Carnibest ben ik dat per maand kwijt zo ongeveer :-)  Ik las dat dat goede kvv is? Ik wil even naar de winkel informeren.
Laatst gewijzigd door Nathalie71 op vr 17 okt 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, met kvv is het natuurlijk moeilijk om te elimineren...  Je weet nooit 100% zeker wat erin zit en wat niet. Nogal wat kvv's gebruiken kippenbot, dus let daarmee op.

Ben grondig bezig? Want het is wel beter het meteen grondig aan te pakken zodat je goed weet waar ze tegen kunnen en waar niet.  Dus mooi 2 weken een diersoort uitproberen en dan pas een nieuwe toevoegen.

Plaats reactie