Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ronald schreef: Gefeliciteerd met oudste dochter, Annemarie.

Zo... even gebeld met ROC. In eerste instantie was het nog best wel begrijpelijk (iets met steekproeven), maar al gauw kwam de aap uit de mouw. "Wij hebben de toetsen niet gedaan, dus we geloven het niet".... Sorry, maar daar had je in mijn ogen dan iets eerder mee moeten komen...
En nu Ronald?

OT: De rust is weder gekeerd  :) Ben de enigste in woonkamer die wakker is..de rest is bezig aan een schoonheids slaapje
Ronald schreef: Gefeliciteerd met oudste dochter, Annemarie.

Zo... even gebeld met ROC. In eerste instantie was het nog best wel begrijpelijk (iets met steekproeven), maar al gauw kwam de aap uit de mouw. "Wij hebben de toetsen niet gedaan, dus we geloven het niet".... Sorry, maar daar had je in mijn ogen dan iets eerder mee moeten komen...
Ja, lekker dan.  :-\  Is er al zicht op hoe jullie hier uit gaan komen?  :bigarmhug:
-Annemarie- schreef: :boxing: 

Praten als Brugman?  We duimen.  :duimen:
Moet de eerste nog tegen komen die mijn lief niet onder de tafel kan l*llen...Dus gaat vast goed komen  :boxing:

OT

Hard gewerkt de afgelopen tijd en vandaag ook weer. Nu moe muziekjes luisteren en mezelf even wat tijd geven om te bekomen.
De hyacint geurt heerlijk de kamer vol met bloemenlucht :)
pallas schreef: Moet de eerste nog tegen komen die mijn lief niet onder de tafel kan l*llen...Dus gaat vast goed komen  :boxing:

OT

Hard gewerkt de afgelopen tijd en vandaag ook weer. Nu moe muziekjes luisteren en mezelf even wat tijd geven om te bekomen.
We kennen elkaar toch al?  :biggrin2:

Zonder gekheid, Ro, wie heeft die toetsen dan afgenomen?  Het ROC zelf of dat geaccrediteerde bedrijf waar je het EVC traject hebt doorlopen?
Pluto schreef: We kennen elkaar toch al?  :biggrin2:

Zonder gekheid, Ro, wie heeft die toetsen dan afgenomen?  Het ROC zelf of dat geaccrediteerde bedrijf waar je het EVC traject hebt doorlopen?
Het EVC bedrijf heeft mijn EVC afgenomen. Dit bedrijf is geaccrediteerd door DUO. Vervolgens is het EVC rapport aangeboden aan een lokaal ROC met de vraag "Wat moet ik nog doen voor een diploma". Daar kwam een aantal toetsen uit.
Die toetsen heb ik gedaan en ik ben geslaagd.
Afgelopen februari kwam de examencommissie bij elkaar. Ik heb twee weken na die bijeenkomst gebeld met het ROC en "uw bent geslaagd, uw diploma gaat komende week naar de drukkerij". En nu moet er ineens nader onderzoek plaatsvinden...
Ronald schreef: Het EVC bedrijf heeft mijn EVC afgenomen. Dit bedrijf is geaccrediteerd door DUO. Vervolgens is het EVC rapport aangeboden aan een lokaal ROC met de vraag "Wat moet ik nog doen voor een diploma". Daar kwam een aantal toetsen uit.
Die toetsen heb ik gedaan en ik ben geslaagd.
Afgelopen februari kwam de examencommissie bij elkaar. Ik heb twee weken na die bijeenkomst gebeld met het ROC en "uw bent geslaagd, uw diploma gaat komende week naar de drukkerij". En nu moet er ineens nader onderzoek plaatsvinden...
Dat had ik idd zo begrepen, zou het niet kunnen dat je 'slachtoffer' wordt van het feit dat de ROC's in NL streng gecontroleerd worden op 'extern' afgegeven diploma's. In onze branche is er een lopende zaak betreffende de opleidingen die chauffeurs van Connexxion volgden bij een ROC, de geldigheid van die afgegeven MBO-diploma's werd in twijfel getrokken en nu is daardoor de daaraan gekoppelde subsidie ingetrokken en hebben ze dus een dik probleem.
Mede daarom is mijn eigen werkgever, mede ontwikkelaar van de Mbo-opleiding tot taxichauffeur, nu erg voorzichtig met opleiden en loopt er een onderzoek naar de manier waarop dit in de toekomst goed geregeld kan blijven worden.

Het is natuurlijk erg tegenstrijdig dat je al bericht hebt dat het diploma naar de drukker is en dat er nu dit gedoe optreedt.

Succes!
:-* :-*
De toetsen voor het examen zijn afgenomen door het ROC. Ik heb dus géén diploma "gekregen" na mijn EVC.
Het argument is dat het ROC niet zelf de EVC-procedure gedaan heeft en dat ze twijfelen aan een geaccrediteerd bedrijf. Notabene door hun eigen ministerie goedgekeurd.

Ik snap voorzichtigheid wel, zeker na allerlei schandalen die er zijn geweest. Maar ga dan geen heksenjacht op hardwerkende mensen houden... :rant:
pallas schreef: Moet de eerste nog tegen komen die mijn lief niet onder de tafel kan l*llen...Dus gaat vast goed komen  :boxing:
Precies!  ;)
pallas schreef: OT

:bigarmhug: :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door