Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
lightning schreef: Ik herken het niet. Maar krijg ook altijd pijnstilling mee voor poes of hond, maakt niet uit. Rainbow was de dag erna weer redelijk zichzelf, kan ook geen hectingen eruit eten daar mijn Da die allemaal alleen inwendig doet.

Beterschap voor je hond :(
Dat was 10 jaar geleden nog geen standaard. Tegenwoordig doen ze het nooit meer uitwendig.  ;)
Door sella
Krijgen de honden dan niet standaard een injectie met ab en pijnstilling? Dat heeft Buffel gehad na de castratie en na zijn miltverwijdering.
Door lightning
Lil schreef: Dat was 10 jaar geleden nog geen standaard. Tegenwoordig doen ze het nooit meer uitwendig.  ;)

De meeste dierenartsen hier doen het nog steeds uitwendig helaas. Dan zie ik weer poezen verschijnen met die rompertjes aan ;D en dan zijn ze geholpen met uitwendige hechtingen raar he, misschien makkelijker voor een dierenarts zo.
Door sella
Met inwendige hechtingen toch hier altijd standaard een romper aan door de da. Ook de geschoren huid kriebelt, het blijft schoner.........
Door hannabelgje
lightning schreef:
De meeste dierenartsen hier doen het nog steeds uitwendig helaas. Dan zie ik weer poezen verschijnen met die rompertjes aan ;D en dan zijn ze geholpen met uitwendige hechtingen raar he, misschien makkelijker voor een dierenarts zo.
Hier ook altijd nog uitwendige hechtingen. De da vindt dat beter voor de wondgenezing.
Door lightning
sella schreef: Met inwendige hechtingen toch hier altijd standaard een romper aan door de da. Ook de geschoren huid kriebelt, het blijft schoner.........
Echt waar? Dan ook nog zo'n romper? Hier niet, maar wel altijd pijnstilling mee.
Door Martine-Tom
Wat een verschil zit er nog in...
Tom is door mijn oude da gecastreerd, geen ab, wel een langwerkende pijnstillingsinjectie, hij ging om 13 uur weg en ik heb hem om 17 uur weer opgehaald, nog helemaal groggy en niet in staat zijn temp te regelen, nachtje slapen en er was niks meer aan de hand, hechtingen waren inwendig en daar hoefde ik dus niet voor terug.

De katten zijn door mijn nieuwe da gedaan, dat was met dagopname, om 8 uur brengen, om 18 uur ophalen, toen ik ze meekreeg waren ze helemaal helder, alleen nog wat sloom en onder de indruk maar wel volledig alert en wilden ook gelijk weer eten en drinken, ook daar waren de hechtingen inwendig, geen rompers oid, geen ab, ook alleen een langwerkende pijnstillingsinjectie.

Tom kostte 3 jaar geleden 110 euro, de katten kosten 55 euro per stuk.
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Bij katten wordt er helemaal niet gehecht  ;)
Oh ik begreep van wel, bij mijn vorige katten gebeurde dat niet volgens mij, dat was ook brengen, in slaap, terug in de wachtkamer, ze kregen hun "knoopje" en ik kreeg ze gelijk weer mee (15 jaar terug) wat ik nu begreep was dat er wel degelijk hechtingen gezet waren.
Door lightning
hannabelgje schreef: Bij katten wordt er helemaal niet gehecht  ;)
Poezen wel katers niet :)
Door hannabelgje
lightning schreef: Poezen wel katers niet :)
Dat bedoel ik, zou wat zijn dat het bij poezen niet zo was, dan valt alles eruit.  :biggrin2:
Door lightning
hannabelgje schreef: Dat bedoel ik, zou wat zijn dat het bij poezen niet zo was, dan valt alles eruit.  :biggrin2:

:biggrin2: zal meevallen uit dat mini gaatje ;D
Door Martine-Tom
Toch ff nagevraagd, klopt, bij Freud zijn er geen hechtingen gezet, bij Doki is er iets mis gegaan en die had 2 inwendige hechtingen, weet niet precies waarom en wat, mijn da is op vakantie en wat er precies gebeurd is stond niet in het dossier.
Door Else
Nou Duko heeft straks denk ik heel veel hechtingen. Ze hebben z'n hele zak weg gehaald.
Bloeding scheen mee te vallen maar weefsel was allemaal opgezwollen.
Hopelijk heeft die niet zoveel pijn meer. Mag hem om 17.00 uur ophalen, ben benieuwd....
Nou heeft die al 3 dagen mega zitten stressen met zo'n hard plastic kap.
Er zijn best veel alternatieven maar welke is geschikt?? Jullie ervaring daarmee?
Romper werkt niet want daar likt hij aan de achterkant zo langs heen (hebben we gister al geprobeerd).
Ik heb kappen van ander materiaal gezien of van die opblaasbare kragen.
Hij moet alleen er echt niet bij kunnen komen.
Wat is het aanschaffen waard???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door