Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Martine-Tom schreef: Zelf aan de kant wachten?
Rechtsomkeert maken?
Ruimere boog om de vrouw heen?
Ze stond al zover mogelijk aan de kant, rechtsomkeer ging ook niet, er kwamen achter ons ook mensen met honden. Ruime boog eromheen was ook niet mogelijk, te dichte struiken, kom je niet doorheen zonder kleerscheuren
TMG1961 schreef: Lekker gewandeld, was heel rustig vanochtend. Niks aan het handje tot eind van de wandeling. Kwamen oudere vrouw tegen die op vakantiepark een huisje heeft. Loopt met een kruising golden retriever. Eigenaresse van am bulldog vroeg 2 keer of ze even wilde wachten zodat zij pad naar rechts in kon met haar 2 honden maar geen reactie, ze liep gewoon door. Luca wilde er heen en ze hield hem niet en liet hem los, gevolg een hond die hard wegrende en Luca er achter aan, 1 keer in de bil gepietst en na 3 keer luid Luca geroepen te hebben kwam ie terug.

Dan sta je daar, je vraagt of ze wil wachten zodat je langs kan, geen reactie, terug kon ook niet want ze bleef gewoon doorlopen. Ze liet Luca los omdat ze anders zeker zou zijn gevallen met alle gevolgen van dien.

Wat moet je in zo'n situatie dan doen? De andere vrouw reageerde niet, liep gewoon door, haar hond liep los wij hadden alles aan de lijn. Ik had ook al 2 keer goedemorgen gezegd maar pas na 2e keer een reactie van haar kant. Ik kom haar regelmatig tegen en de hond loopt altijd los onder het motto zij doet niets.
Ik vind dat je sowieso ten alle tijden je hond moet kunnen houden aan de riem, zo niet dan moet je er niet de straat mee opgaan of ten minste muilkorven als ie gaatsjes maakt bij andere honden.
*Dorothea* schreef: Tsja welcome to the club, dit soort dingen maak ik dagelijks mee....
net nog hartkloppingen omdat iemand z'n kangalreu op de mijne af liet denderen  :-X
We letten echt goed op en als we andere honden zien gaat alles aan de riem.
De oorzaak van het probleem is niet Luca maar Pixie, zodra zij er niet bij is doet ie dit niet.
Heb ook gezegd dat ze nog eens een afspraak moet maken met de GT waar ze al eens mee bezig geweest is en dan Pixie er ook bij
Door Martine-Tom
*Dorothea* schreef: ik ga gewoon dwars door de bosjes de andere kat op
Ik tegenwoordig ook  :biggrin2:

@Theo, er moet vast iets anders mogelijk zijn geweest als de hond maar loslaten en achter de andere hond aan laten jagen...
En als ze al zover mogelijk aan de kant stond had het dus ook niet uitgemaakt dat die dame stil stond, de afstand was dan hetzelfde geweest.
Persoonlijk zou ik zo'n hond niet meenemen naar een gebied waar je niet uit kan wijken als ik weet dat ie zo sterk is dat ik hem niet kan houden, vind ik totaal onverantwoord eigenlijk.
hannabelgje schreef: Ik vind dat je sowieso ten alle tijden je hond moet kunnen houden aan de riem, zo niet dan moet je er niet de straat mee opgaan of ten minste muilkorven als ie gaatsjes maakt bij andere honden.
Hij maakt geen gaten in andere honden.
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: Hij maakt geen gaten in andere honden.
Wat betekend "3 keer in de bil gepietst" dan?
Hoe dan ook, ik vind het onverantwoord, nu was het een vrij grote hond, wat als het een hond maatje Tom was geweest??
En lekker lullig "anders was ze gevallen" dus laat je de hond van een ander maar de dupe zijn van het feit dat je je eigen hond niet kan houden?  :o
Dit is nou precies de reden dat ik tegenwoordig vrijwel elke hond vermijd, ik snap dit echt niet, waarom moet een ander de dupe zijn van het feit dat iemand zijn hond niet onder controle heeft?
Martine-Tom schreef: Wat betekend "3 keer in de bil gepietst" dan?
Hoe dan ook, ik vind het onverantwoord, nu was het een vrij grote hond, wat als het een hond maatje Tom was geweest??
En lekker lullig "anders was ze gevallen" dus laat je de hond van een ander maar de dupe zijn van het feit dat je je eigen hond niet kan houden?  :o
Dit is nou precies de reden dat ik tegenwoordig vrijwel elke hond vermijd, ik snap dit echt niet, waarom moet een ander de dupe zijn van het feit dat iemand zijn hond niet onder controle heeft?
ehh hallo..1 keer gepiests, geen 3 keer. Wij liepen in een gebied waar aanlijn plicht is. Vroegen 2 keer netjes of ze even wilde wachten. Deden dit al op ruime afstand zodat er nog mogelijkheid geweest was tot uitwijken. Ze reageerde gewoon niet.

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je iets paar keer vraagt, of je ergens loopt waar je hond aangelijnd moet zijn, wij zijn altijd verkeerd en de ander is altijd goed bezig..lekker dan
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: ehh hallo..1 keer gepiests, geen 3 keer. Wij liepen in een gebied waar aanlijn plicht is. Vroegen 2 keer netjes of ze even wilde wachten. Deden dit al op ruime afstand zodat er nog mogelijkheid geweest was tot uitwijken. Ze reageerde gewoon niet.

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je iets paar keer vraagt, of je ergens loopt waar je hond aangelijnd moet zijn, wij zijn altijd verkeerd en de ander is altijd goed bezig..lekker dan
Een ander kan niet ruiken dat je een hond met probleem gedrag hebt en die je niet onder controle hebt, dus als je dat weet, ja dan ben je ten alle tijden verantwoordelijk voor het feit dat je je hond niet aan laat vallen, achtervolgen, bijten enz.
Of die ander nou wel of niet fout is boeit niet, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het gedrag van je hond, dat het niet netjes is van die vrouw dat ze doorliep...prima, maar dat maakt niet goed dat je kennis de hond maar losgooide "want anders val ik want ik heb hem niet onder controle" de fout zit hem in het niet onder controle hebben, niet in wat andere mensen doen, die vrouw lokte niks uit, ze liep gewoon langs en dat lijkt me gedrag wat gewoon moet kunnen. Kan dat niet, zal je met je hond die niet onder controle is, waar je geen baas over kan iets anders moeten gaan doen, maar nu maak je van jouw probleem het probleem van de ander.
tis goed, ik ga er geen woord meer over zeggen. Had al na de 1ste reactie spijt dat ik er over begonnen ben. Maar als het beetje tegenzit zal ik binnenkort toch niet meer online zijn dus kan ik dan ook niks meer zeggen
Gisteren onverwacht uit eten geweest bij de chinees met mijn schoonouders. Blij dat we er op de fiets heen zijn gegaan, dan is er alvast iets van verbrand :)

Vanmorgen op tijd wakker en al eea voor het werk gedaan. Nu moet ik gaan kiezen welk huishoudelijk klusje ik ga doen...binnen poetsen of buiten de tuin omspitten. Ik weet het denk ik wel!  :biggrin2:
Vanmiddag werken, en vanavond meteen door naar de bouwmarkt en daarna om boodschappen. Lekker bezig dagje :)
Martine-Tom schreef: Een ander kan niet ruiken dat je een hond met probleem gedrag hebt en die je niet onder controle hebt, dus als je dat weet, ja dan ben je ten alle tijden verantwoordelijk voor het feit dat je je hond niet aan laat vallen, achtervolgen, bijten enz.
Of die ander nou wel of niet fout is boeit niet, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het gedrag van je hond, dat het niet netjes is van die vrouw dat ze doorliep...prima, maar dat maakt niet goed dat je kennis de hond maar losgooide "want anders val ik want ik heb hem niet onder controle" de fout zit hem in het niet onder controle hebben, niet in wat andere mensen doen, die vrouw lokte niks uit, ze liep gewoon langs en dat lijkt me gedrag wat gewoon moet kunnen. Kan dat niet, zal je met je hond die niet onder controle is, waar je geen baas over kan iets anders moeten gaan doen, maar nu maak je van jouw probleem het probleem van de ander.
Gedeeltelijk mee eens, maar ook niet. Die vrouw laat haar hond los in een aanlijngebied.
Ik kan me de frustratie wel voorstellen, gebeurt mij namelijk ook zo vaak dat de mijne netjes aangelijnd zijn en zoals laatst bv er twee losgeslagen berners op ze af denderen. Ja dan houd ik ze ook niet meer hoor, en dat is niet omdat ik niet sterk genoeg ben, maar omdat er 4 honden door elkaar draaien met 2 riemen er tussen. Ik krijg echt een sik van dat soort lui  :-X
Door Martine-Tom
Mijn oude wasmachine vertoond steeds meer kuren, en via het minimabeleid kan ik een nieuwe aanvragen...hoewel het me op 1 of andere manier tegen staat toch maar gedaan. Vorige week toestemming gekregen en gelijk een nieuwe uitgezocht.
Ben als een kind zo blij  :biggrin2:

Een Samsung 1400 toeren EcoBubble, even zitten rekenen dat ik met de wassen die ik draai ruim 50KwH per jaar ga besparen en meer dan 3.000 liter water  :o En daarbij komt dat de trommel 2kg groter is dus ik ook minder vaak hoef te wassen. Ik kan niet wachten tot ie thuis komt  :)
Martine-Tom schreef: Mijn oude wasmachine vertoond steeds meer kuren, en via het minimabeleid kan ik een nieuwe aanvragen...hoewel het me op 1 of andere manier tegen staat toch maar gedaan. Vorige week toestemming gekregen en gelijk een nieuwe uitgezocht.

Een Samsung 1400 toeren EcoBubble, even zitten rekenen dat ik met de wassen die ik draai ruim 50KwH per jaar ga besparen en meer dan 3.000 liter water  :o En daarbij komt dat de trommel 2kg groter is dus ik ook minder vaak hoef te wassen. Ik kan niet wachten tot ie thuis komt  :)
Top dat er zoiets is, geniet ervan.
Martine-Tom schreef: Mijn oude wasmachine vertoond steeds meer kuren, en via het minimabeleid kan ik een nieuwe aanvragen...hoewel het me op 1 of andere manier tegen staat toch maar gedaan. Vorige week toestemming gekregen en gelijk een nieuwe uitgezocht.

En die is fijn! De mijne staat hier nu een kleine week en ik ben er erg blij mee.
Wij hebben er één voor 7 kg wasgoed.  Ik denk jij ook zo te lezen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door