Hmm....
Tea tree schijnt voor katten erg gevaarlijk te zijn, maar heb dit (op goede sites) nog nooit voor honden horen zeggen. Wel dat dieren veel gevoeliger zijn en je dus nog beter op moet letten. HEt is ook niet voor niets aromatherapie...
Geld ook voor ons, maar juist tea tree en lavendel zijn een van de weinigen die wij onverdund kunnen gebruiken. zou het voor hond alleen niet onverdund gebruiken.
het is wel degelijk een goed middel om mee te ontsmetten, maar dat kun je ook op een veilige manier doen, door druppel in een bakje lauw water te doen en daar poot in te steken.
Op mijn favoriete site met allerlei recepten en dingen met etherische olie staat ook een stukje over gebruik bij huisdieren:
http://www.aromatherapie-info.com/ether ... ieren.html
Misschien heb je daar wat aan..maarja..je kunt ook gewoon andere relatief veilige middelen gebruiken!
Ik heb trouwens zelf wel hele goede ervaringen met zelf gemaakte anti-teken spray met oa lavendel en tea tree. Daar spray ik mijn hond voor ik naar het bos ga een beetje mee in, en werkt super! Vroeger heel veel teken, nu veel minder. Doe ik dus sterk verdund, paar druppels in grote plantespuit, en dan een beetje sprayen.