Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Haasje
Mag je wel rauwe honing en fruit? Ik eet verspreid over drie dagen ongeveer 1 el rauwe honing (zelfgemaakte appelmoes, en verwerkt in amandelmeelcake, koek en bosbessenijs) en gewoon elke dag max. drie stuks fruit en daardoor mis ik de suiker echt niet! Als ik meer honing eet laat ik fruit weg.
Door coby.p
fruit eet ik nog gewoon, maar als ik het niet op tijd eet, vult het niet meer.
honing neem ik over 3 dagen weer, door de havermout en kwark.
zoete baksels zijn aan mij niet besteed, ben geen zoetekauw, behalve chocola dan, de melkvariant.
wil wel havermout koekjes gaan maken, en gezonde hartige taartjes, voor de tussendoor.
Door fransbulletje
Vanmiddag heerlijke chocolademuffins gebakken "uitpaulineskeuken" , havermoutkoekjes van Jacoline met wat kokosbloesemsuiker en chocolade/noten/cranberry/kokos/zonnebloempittenrotsen  :dribble:
Ik heb de laatste dagen ook steeds kleine 'overtredingen' begaan. Lasagne (ik heb last van witmeel), gisteren een quarterpoundermenu bij de Mac en een paar m&m's bij de bios. Ik lag gelijk de halve nacht wakker en wordt 's ochtends wakker als een zombie!
Door fransbulletje
Voor ijsliefhebbers een makkelijke manier om zelf ijs te maken van puur fruit zonder toegevoegde suikers.

Ananas sorbetijs : Snij een verse ananas in stukjes en doe in een bakje in de diepvries.
                            Doe de bevroren stukjes ananas in een blender/foodprocessor en meng tot softijs dikte.
                            Gelijk serveren of nog even terug in de vriezer om wat steviger te laten worden maar echt niet te lang
                            want dan is het keihard.

Dit kun je met alle soorten fruit doen. Gebruik je aardbeien / frambozen/ blauwe bessen/ kersen dan kun je het beste een bevroren banaan in stukjes erdoor doen anders is het te zuur.

Als je verse ananas in je foodprocessor pureert en even goed laat draaien heb je een heerlijke ananasmousse, echt zalig  :dribble:
Door Lil
sylvi@ schreef: Klopt het dat de Duitse Lidl geen amandelmeel meer verkoopt? Of was ik in een mega klein filiaal en lag het daar aan. Dacht dat ik het jaren terug daar haalde.
De Lidl?
Nooit iets gezien daar.

Volgens mij heeft de DM het wel.
Door Pauline
sylvi@ schreef: Klopt het dat de Duitse Lidl geen amandelmeel meer verkoopt? Of was ik in een mega klein filiaal en lag het daar aan. Dacht dat ik het jaren terug daar haalde.
Het is een seizoensproduct! Meestal vanaf september t/m eind febr/begin maart te koop.
Door annielaumen
Ik heb het zeker al een jaar niet meer gezien bij de Duitse Lidl
Ik koop het nu bij Rewe ook in Duitsland
Laatst gewijzigd door annielaumen op za 14 jun 2014, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
Dankjewel voor jullie reactie, dat scheelt in de zoektocht :)

Is het op dit moment ook niet bij de Duitse Aldi? Kon het daar ook niet vinden.

Rewe heb ik het gezien en ook bij de Netto (maar dat zijn hele amandelen incl. de bruine buitenkant, is volgens mij net iets grover dan die van de Rewe, of dat is gezichtsbedrog).
Door Eef+Stippels
Een heerlijke gezonde 'milkshake' voor warme dagen:

- halve zak biologische dieprvriesframbozen (bevroren gebruiken)
- ca 200 ml soja-yoghurt naturel (of bosvruchtensmaak, maar daar zit wel suiker in)
- scheut amandelmelk om het dunner te maken, anders krijg je meer ijs dan shake
- scheut diksap en desgewenst 2 dadels (alleen bij naturel yoghurt)

Samen blenderen in de Vitamix/blender en smullen maar  :D
Door annielaumen
sylvi@ schreef: Dankjewel voor jullie reactie, dat scheelt in de zoektocht :)

Is het op dit moment ook niet bij de Duitse Aldi? Kon het daar ook niet vinden.

Rewe heb ik het gezien en ook bij de Netto (maar dat zijn hele amandelen incl. de bruine buitenkant, is volgens mij net iets grover dan die van de Rewe, of dat is gezichtsbedrog).
Edeka hebben ze het ook en is fijner gemalen
Door Sarah5
Ik ben er weer  :biggrin2:

Na een kleine terugval (lees: brownies per post, mars icecream tot je er hoofdpijn van krijgt en gebakjes  :-[) ben ik weer dubbel gemotiveerd voor poging 588  8)
Hoeveel ik ook zelf bak met kokosbloesemsuiker, fruit eet, nootjes eet ik heb gewoon een mega terugval en dan wordt ik op de automatische piloot naar het benzinestation gemarcheerd  :P geen kudde paarden die me dan weghoudt.

Maar we gaan weer stug aan de slag
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door