Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door coby.p
wha, dit topic wordt gewoon eng.
heb al de ramen in de huiskamer gelapt,
ok, alleen van binnen, maar hee, een mens verandert niet in een week.
mensen die me kennen, weten dat dit bizonder is.
en normaal doe ik dus voor het sporten niets.
(moest wel vroeg, vanwege de zon, die hier vroeg schijnt.
enne, de gordijnen zitten in de was, straks ophangen, poe hee.
Door - pien -
coby.p schreef: wha, dit topic wordt gewoon eng.
heb al de ramen in de huiskamer gelapt,
ok, alleen van binnen, maar hee, een mens verandert niet in een week.
mensen die me kennen, weten dat dit bizonder is.
en normaal doe ik dus voor het sporten niets.
(moest wel vroeg, vanwege de zon, die hier vroeg schijnt.
enne, de gordijnen zitten in de was, straks ophangen, poe hee.
:o :o :o gaat het wel goed daaro  :biggrin2:
Door inge58
Vroeger toen ik in een slecht huwelijk zat,was het een puinhoop bij mij thuis.Alles dicht geslibt met rommel,en ook niet schoon.Want ik werd toch niet gewaardeerd dus wat zal ik me dan druk maken.
Nu in een andere relatie( en ander huis) alles schoon en fris. Ik hou het goed bij en doe het huishouden fluitend.
Wat een verschil als je je geliefd voelt en het ertoe doet waar je mee bezig bent.  :)
Door - pien -
Mij boeit het gewoon niet zo...een vriendin die me hielp in het huishouden wachtte tot ik 'het licht ging zien', nou ze kon lang wachten  :P
Ik heb me lang genoeg aangepast/proberen aan te passen aan wat anderen verwachtten van mij, en ik doe het lekker op mijn manier...
En als het je niet aanstaat: graag of heel nie  :biggrin2:

De laatste tijd ben ik kasten/laden aan het leegtrekken en alles aan het re-organiseren  :o dat ken ik helemaal niet van mezelf, maar wel lekker dat zo de nietmeernodig-meuk de deur uitgaat (naar vrienden of kringloopwinkel) en er overblijft wat ik echt gebruik en/of wil houden (ik heb nog pollepels van mijn moeder, en die kan ik echt niet wegdoen  :-\ dus die staan niet naast het fornuis maar verderop op het aanrecht 'leuk' te wezen in een pot  :))
Is het kastje of de la leeg, dan wordt er gesopt natuurlijk en daarna weer ingeruimd en dat is een lekker gevoel....vroeger had ik daar nooit voldoening van en dat is ook niet leuk  :-X
Maar nu gelukkig wel  :yeah:
Door Nadia
Vanmorgen heb ik de douche geschrobt tijdens het douchen, de wc gepoetst. Toen zag ik met het bed opmaken dat er stof op de nachtkastjes lag. Ipv met de hand eraf vegen (optisch schoon) heb ik een doekje gepakt nat gemaakt en wat  reinigingsmiddel erop. Op 3 minuten tijd heb ik de hele slaapkamer afgeveegd (2 nachtkastjes, bedrand, vensterbank en 2 kasten). Doordat ik dus geen onnodige dingen heb staan heb ik het vliegensvlug schoon. Gisteravond boven gezogen en gedweild. Heerlijk zo'n fris gevoel.
Vanmorgen ook nog een wasmand schone was ingeruimd. En de laatste honden dekens gewassen. Die doe ik altijd achter elkaar ivm de haren die eraf komen.
Daarna de wasmachine met een plons azijn laten spoelen.
De dekens laat ik aan de lucht drogen en dan nog even in de droger om de haren eraf te kloppen.
Dan droger en wasmachine uitzuigen en het kan er weer een weekje tegen.
De ramen zijn beneden ook gedaan, binnen en buiten. Yes yes!!

Moet nu eigenlijk nog zuigen en dweilen.. Maar zit wel heeeel lekker in het zonnetje!
Door Naomi B
Ok, ik geef het toe. Mijn planning is de mist ingegaan. Morgen komt mijn nicht logeren en ik moet vanavond dus nog een hele hoop. grrr. Daarna weer strak in de planning.
Door koekje
pienke schreef: En?
Jahaa, is veel minder vermoeiend dan zelf doen. En ik heb nu 'gratis' een gestreken extra babydekentje en 3 hydrofiele doeken.
Door - pien -
koekje schreef: Jahaa, is veel minder vermoeiend dan zelf doen. En ik heb nu 'gratis' een gestreken extra babydekentje en 3 hydrofiele doeken.
Ow, ze was ook voor jou aan het strijken...dat was me niet meteen duidelijk.

Ik heb jaren niet gestreken, wij droegen niks wat gestreken moest worden. Sinds er een vent in huis is die met ongestreken bloeses de deur uit wil is er een stoomstrijkijzer gekomen en vind ik het zelfs leuk  :-[ Lekker zen inderdaad  :) Is er nog geen zen-smiley ?
Door Inge en Bono
inge58 schreef: Vroeger toen ik in een slecht huwelijk zat,was het een puinhoop bij mij thuis.Alles dicht geslibt met rommel,en ook niet schoon.Want ik werd toch niet gewaardeerd dus wat zal ik me dan druk maken.
Nu in een andere relatie( en ander huis) alles schoon en fris. Ik hou het goed bij en doe het huishouden fluitend.
Wat een verschil als je je geliefd voelt en het ertoe doet waar je mee bezig bent.  :)
Bij mij is het juist andersom; als ik een ****humeur heb, ga ik schrobben, boenen, poetsen; huisje blonk als een spiegel (buiten de onderbroeken, en andere kledij, die ex overal liet slingeren; uitkleden waar je staat, hop de douche in en maar laten liggen  ::) ) Tegenwoordig ben ik veel te gelukkig  :biggrin2: 
Door coby.p
ben vandaag nog meer aktief geweest,
de gordijnen hangen weer veilig, ( had ik al gezegd dat ik hoogtevrees heb? ::)
sta graag met beide benen op de grond.
als extra nog, de afvoer putjes in de badkamer gedaan
soda erin met heet water en gepoetst.
ook extra, maar niet bedoeld, de filter van de wasmachine was dus verstopt. de]
de gordijnen dus nog een keer extra gecentrifugeerd,
nog een was gedraaid met de natte spullen van het droog maken bij de wasmachine.
was opgehangen, na een andere er af gehaald te hebben, en opgevouwen.
verder weer een bezem door de tent, niet te zien, dat het gister gedaan was,
(wat zullen mensen zonder huisdieren een schoon huis houden)
toen naar de bieb, belle meegenomen, meteen een extra wandeling van 2 keer 20 min.
zo nog ff de keuken aan kant, meiden hebben gegeten, en dan vindt ik het echt weer genoeg
voor vandaag, lekker met een bieb boek op de bank, over mindfullnes
kaarsjes aan, wierookje erbij, en nog een kop thee, en verder niets.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door