Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
Gewoon ui schillen. In 4en snijden. In het water en soppen maar.
Ik gebruik trouwens een plonsje ammoniak. Iets minder  milieuvriendelijk. Zolang je maar niks gebruikt dat schuimt.
Door Nadia
Strepen krijg je ook door verkeerd gebruik van de wisser. Deze moet je altijd iets schuin houden. Het deel op het natte stuk net iets hoger dan op het droge stuk. Water kruipt nl omhoog. En dan heb je zo'n irritante streep water waar je nog eens over heen moet.
Door Naomi B
Ik ben heel erg. Ook de ramen doe ik nu snel ff tussendoor met de natte Aldidoekjes.....

Ik kreeg gister een foldertje van een glazenwasser in de brievenbus en ik vermoed dat hij mijn Hoge Nood buiten zag (mijn trap is ook weg) 9€ voor alle ramen buiten boven en beneden 1 keer in de 6 weken. Ik denk dat ik die man maar ga bellen. Ik dúrf niet eens op de trap om boven te zemen.... Als ik een trap zou hebben... Binnen gaat me vast lukken (mazzel dat ik weer gratis uien bij de Jumbo had in een groentetas)
Door *Dorothea*
Nadia schreef: Strepen krijg je ook door verkeerd gebruik van de wisser. Deze moet je altijd iets schuin houden. Het deel op het natte stuk net iets hoger dan op het droge stuk. Water kruipt nl omhoog. En dan heb je zo'n irritante streep water waar je nog eens over heen moet.
ik doe de ramen altijd met een microvezeldoekje en daarna drogen met een doek. Geen strepen met uiensoppie.
Door K&D
Mara M schreef: Ik ben heel erg....

Ik kreeg gister een foldertje van een glazenwasser in de brievenbus ........
wij ook. Vermoedelijk is hij in onze straat selectief te werk gegaan, want bij twee poetsmutsen een paar huizen verderop is het altijd méér dan spik&span schoon (je kunt er van de muur, vloer, plafond en meubelen eten zonder bacteriegevaar ::) en daar gaat hij nix verdienen. Die dames schieten in de stress van een buitje regen, terwijl ik dan denk...oh, het regent weer lekker schoon... :P :biggrin2:
Door coby.p
dit topic werkt motiverend voor mij.
ben ook lekker bezig geweest, in de keuken.
wel in gedeeltes, ivm, met mijn botjes, maar voelt goed.
kunnen we dit topic niet warm houden? ::)

moest ook weer denken aan iets wat ellen van aalst lange tijd geleden schreef.
telkens als je oog op iets kleins valt, meteen aanpakken.
nu nog in de praktijk brengen, en dan langer dan een week, dit keer.
Door miik
Ik vind het huishouden ook echt heel lastig, maar ik vind het wel belangrijk.
Voor mij werkt het het beste om proberen het bij te houden.
Ik ben begonnen met dingen een eigen plek geven. Als ik dan niet weet waar ik moet beginnen- dan ga ik eerst alles op zn eigen plek terug zetten. Dan ziet het er iig al opgeruimd uit.
En mijn familie en vrienden weten het.... als ze aangeven dat ze komen is het helemaal netjes, maar komen ze onverwachts, dan kan het zijn dat het een blubber bende is omdat ik net uit het park kom ofzo.
Door Kim_S
Vandaag de grote vriezer ontdooid  8)
4 wassen gedaan, en ook al gedroogd en opgevouwen  8) 8)
In de voortuin wat opgeruimd en gesnoeid etc.  8) 8) 8)
Zometeen nog een grote pan eten maken (geen hutspot  :P)  8) 8) 8) 8)

Tis dat ik geen 10 kinderen heb, anders kon ik zo doorgaan voor GT  :biggrin2:
Door K&D
Alle ramen gelapt met dochterlief (we hebben weer zicht) en twee wassen buiten gedroogd, verse voorjaarskleding gekocht, nu nog even plaatsmaken in de kast (ik doe erg lang met kleding, maar sommige dingen kunnen écht niet meer) en opgeruimd.
Hoezo voorjaar? :biggrin2:
Door Eef+Stippels
Ik was ook gemotiveerd,  komt ook door het mooie weer  :)

Ik heb vandaag beneden afgestofd, gestofzogen, gedweild en de planten water gegeven. En de bedden van de honden en de dekens van de bank gewassen,  :D
Door Nadia
Jullie zijn ijveriger dan ik!
Heb vanmorgen tijdens het douchen de kraan en kieren bewerkt met tandenborstel.
Beneden alles gezogen.
Bed afgetrokken, lakens gewassen, lekker buiten laten drogen en weer opgedekt.
Verder geklust in de garage getuinierd en heeeerlijk in de zon geluierd. Het was echt warm!
Door Naomi B
Gisteren beneden wc hele grote beurt (muren ook en de plankjes vd handdoekjes enzo) gegeven en de benedenboel gedweild. Was gevouwen, was in de machine gedaan en een was opgehangen. Even denken, naar Rijsoord heen en terug voor Duke's kip. Daarna boodschappen gedaan met Vilja en ff geluierd met een koppie thee en wat lekkers vd Action. Daarna Connie gezien. En toen gauw gedoucht en aangekleed voor de rest van de avondplanning. En natuurlijk afwasmachine nog gevuld en aangezet. Vandaag niet veel gedaan. Vol met afspraken. Zit nu op mn pa te wachten. Die komt even naar het slot vd schutting kijken die niet meer open gaat en dan gauw naar mijn oom voor zijn belastingaangifte. Daarna bij mn ouders eten. Morgen weer een dag.
Door -Saskia-
Na gisteren de buitenboel gedaan te hebben (oké, minus de ramen zemen, daar heb ik zo'n pl**rishekel aan), was vandaag de binnenboel aan de beurt. Alle manden, kussens, dekentjes etc gewassen, biabed gesopt, vensterbanken gesopt, toilet gesopt, hele (zo groot is het niet) huis gezogen en gedweild. Plantjes "bij"geknipt en water gegeven, wasje gedraaid en lekker buiten gehangen.

Alle ramen en deuren staan hier weer heerlijk open, ik word er blij van. Wodka en Boomer liggen al de hele dag op de bank te meuren, dus die ga ik zo maar even voor een wandelingetje naar buiten sleuren.  :biggrin2: Rise and shine, honeys!  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door