Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
Achh die amstaff. Heb nu al medelijden met het beesie.
Nou heerlijk toch! Lekker de grote voorjaarsschoonmaak :)
Als je de kalk niet weg krijgt. Insoppen met azijn en doekje erom binden. Dan trekt het goed in.
Door inge58
Vanmorgen na het ontbijt afgewassen,meteen de keukenkastjes een sopje gegeven (de buitenkant).
Naar boven om te douchen,meteen daarna de tegels afgenomen met antikalk en de vloer geschrobt,kranen gepoetst,was opgehangen.
Na de koffie nog de huiskamer/gang gestofzuigt en gedweilt.
Klaar voor vandaag.
De serre,waar de hondjes veel vertoeven, schreeuwt om een dweilbeurt,maar dat doet ie morgen ook nog wel.  ;)
Door Arkay
Hier was vandaag de kachel aan de beurt de ombouw eraf en eens erachter schoongemaakt en toen snel de stofzuiger door de beneden verdieping omdat ik het anders echt heel erg vies vind met zes personen en de hond is hij wel elke dag aan de beurt (soms met de ruber bezem als ik geen zin heb)
Toen heb ik de ruitensproeiervloeistof van de auto gevuld en gelijk mn autoramen gepoetst ook aan de binnen kant.
Er moet eigenlijk ook een stoofer door de kamer (vensterbank en kasten) maar daar had ik geen zin in.
Vanmiddag bij mn dochter op school geholpen snel een boodschap want er komt morgen een vriendin van mn oudste dochter om lekkers te bakken, toen mn jongste dochter opgehaald en snel naar huis voor mn twee oppaskindjes.
Nu op de bank met een grote mok thee , de kindjes zijn lekker aan het spelen, mn man is een boodschap voor het avond eten halen.
Dadelijk koken, kindjes op bed en dan ... nog geen idee
Door Hope
Wat een leuk topic.

Ik moet echt mijn weg nog vinden. In januari bij mijn ouders uit huis gegaan en met mijn vriend in ons nieuwe huis gaan wonen. Twee weken later kwamen mijn twee paarden hier op de wei wonen, zes weken later kwam onze pup Nelson en we hebben beide geen ervaring met huishouden.

Ik kan helaas niet werken en ook in huis verdeel ik de taken naar gelang mijn lijf aan kan die dag.
's Ochtends begin ik altijd met het voeren van de beesten. We hebben ook nog vier konijnen zitten.
Daarna maak ik de wei schoon. Na een tijdje rust ga ik in de middag wat in huis doen. Mijn vriend doet de wekelijkse boodschappen, ik haal alleen verse groenten. Elke dag doe ik iets in huis. De ene keer de vloer dweilen (een witte vloer in een huis met zoveel ruimte, een stel paarden en een hond, hoe kregen ze het verzonnen?), de andere keer alleen stofzuigen. Wassen doe ik in twee dagen. De wc en douche doe ik op een dag, de keuken op een andere etc.
Soms kom ik er achter dat ik iets compleet vergeten ven, zoals de bedden verschonen. Dan heb ik ze 's ochtends wel afgehaald maar niet terug opgedekt en sta ik voor we naar bed kunnen nog te worstelen met een hoeslaken.

Hier geen huishoudster, is ook niet nodig gezien het feit dat ik altijd thuis ben.
Ik vind het vooral belangrijk dat de dieren altijd als eerst hun aandacht en verzorging krijgen, aangezien ik dan nog het meeste energie heb en het er zeker niet bij in kan schieten. Verder leven we in een schoon huis waar in geleefd mag worden. Ik kan me er echt niet altijd druk om maken dat de ramen eigenlijk nog gezeemd hadden moeten worden. Dat moet dan morgen maar!
Door Naomi B
Vandaag tip van mn schoonmoeder opgevolgd. Nadia had iets dergelijks. Ik heb kalkaanslag rondom mn kraan zitten. Wattenschijfjes  met veel schoonmaakazijn rondom ingepropt/netjes ingestopt... En ziedaar na uren trekken. Het ging er waarempel van weg! Denk dat ik morgen nog maar een fles haal. Zat niet zoveel meer in en ik heb meer kranen met dat euvel.
Door Mowgli
Mara M schreef: Vandaag tip van mn schoonmoeder opgevolgd. Nadia had iets dergelijks. Ik heb kalkaanslag rondom mn kraan zitten. Wattenschijfjes  met veel schoonmaakazijn rondom ingepropt/netjes ingestopt... En ziedaar na uren trekken. Het ging er waarempel van weg! Denk dat ik morgen nog maar een fles haal. Zat niet zoveel meer in en ik heb meer kranen met dat euvel.
Ik doe dat met keukenrol die ik inweek in geconcentreerde azijn en rond de kranen wikkel. De eerste keer dat ik dit deed zagen de kranen er meteen uit als nieuw en ze begonnen spontaan te lekken  :biggrin2:
Door Nadia
Wattenschijfje, doekje, keukenrol maakt niet zo veel uit. De bedoeling is dat de azijn gedwongen word om in te werken. Ideaal toch? Zo zijn er voor vele hardnekkige klusjes wel een trucje :)
Door Nadia
Mowgli schreef: Ik doe dat met keukenrol die ik inweek in geconcentreerde azijn en rond de kranen wikkel. De eerste keer dat ik dit deed zagen de kranen er meteen uit als nieuw en ze begonnen spontaan te lekken  :biggrin2:
;D
Maar dit is serieus wel ook een probleem bij wasmachines! Als je die nooit hebt ontkalkt dan kan het zijn dat het kalk in de rubbers heeft gevreten. En dat diezelfde kalk ook meteen als 'afdichting' fungeert. Wanneer je dan gaat Ontkalken haal je dit weg en krijg je lekkages in je machine.
Door *Dorothea*
geinspireerd door dit topic heb ik vandaag m'n kranen gepoetst met zo'n doekje van de Lidl, nog nooit van die glimmende kranen gehad.  :D

o en ik blijf het herhalen: ramen worden blinkend schoon van een sopje uienwater.  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door