Dat lijkt me zo eng.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mowgli schreef: Wouw, dat is hard... Krijg je eigenlijk ook psychologische begeleiding als je deze operatie ondergaat / hebt ondergaan juist om te voorkomen dat er eventueel een eetstoornis ontwikkeld wordt?Bij haar is dat schijnbaar niet goed gegaan zei ze in het intervieuw. Dus ze is niet (of niet goed) Psychisch begeleid. Maar normaal gesproken hoor je iedereen er wel over dat je psychisch wordt begeleid.
eelke schreef: Ik vind het niet eens zo bizar. Beide zijn eetstoornissen, en bij beide heb je dus moeite met mate houden bij eten.Ja precies mijn gedachte.
Een gastric bypass op zich veranderd niks in je koppie.
eelke schreef: Ik vind het niet eens zo bizar. Beide zijn eetstoornissen, en bij beide heb je dus moeite met mate houden bij eten.Als het goed is wordt dus gekeken of het in het koppie zit of niet (ja uiteindelijk zit alles in de kop natuurlijk).
Lil schreef: Ik en naar de voorlichtingsbijeenkomst van de Nederlandse Obesitas Kliniek geweest.Het percentage schijnt hoger te liggen bij Gastric bypass zeiden ze.
Er is zeker psychologische begeleiding, maar wat mij wel op viel is dat ze een percentage (dat was best laag) noemde van mensen die anorexia ontwikkelden.
charmed schreef: Het percentage schijnt hoger te liggen bij Gastric bypass zeiden ze.Ja, ik zeg toch er werd een x percentage genoemd van mensen die daarna anorexia kregen. Ik heb niet onthouden welk percentage dat was.
eelke schreef: Ik vind het niet eens zo bizar. Beide zijn eetstoornissen, en bij beide heb je dus moeite met mate houden bij eten.Ja mee eens.
eelke schreef: Ik vind het niet eens zo bizar. Beide zijn eetstoornissen, en bij beide heb je dus moeite met mate houden bij eten.+1
-Saskia- schreef: +1Yep...
En even, als ik dan hoor op "makkelijk" soms wordt omgesprongen met de tijd, (lichamelijke en psychische) onderzoeken, begeleiding, informatie vóór de GBP, vind ik dat onbegrijpelijk. Het blijkt dus eens te meer dat je goed in je vel (en je hersenpan) moet zitten, wil je een dergelijke ingreep en nasleep de rest van je leven kunnen behappen.