Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef: Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor. Als de darmen niet goed functioneren (en dat doen ze duidelijk niet - hoewel het mogelijk een genetisch defect is. Kan natuurlijk) dan lijkt me het niet verstandig om de boel nog verder onder druk te zetten door te ontwormen terwijl dat misschien het probleem helemaal niet is (terwijl ze mogelijk geen wormen hebben). Ik zou eerst de ontlasting maar eens heel goed laten onderzoeken. Wie weet is het giardia ofzo. Geef je ze eerst een wormenkuur (niet onschuldig): helpt niet en kun je ze zometeen NOG meer troep gaan geven.....
o jij vind dus beter niet ontwormen.
wat is giardia precies en hoe herken je dat en nog belangrijker hoe krijg je dat?

kan het kwaad als we nog paar dagen wachten met ontwormen tot we bv dinsdag uitslag van mestonderzoek weten.
ik bel morgen namelijk mn da om te vragen of hun een mestonderzoek doen.
sylvia schreef: Minx heeft wat, Essie , de pups elke keer aan de schijt, je zou bijna denken dat er iets in de omgeving de oorzaak is
nou dan kan ik maar 1 ding bedenken, het park hier voor de deur. :-\
daar komen heel veel honden, veel verschillende honden.
en ik hoor wel vaker dat er honden zijn die ziek zijn via via dan :(
daarom laten we de pups zo min mogelijk in het park uit.
en gaan we vaker naar andere plekken toe met de auto.
sylvia schreef: Hoe bedoel je ? dan is dat van hunzelf of eten ze dat buiten?
in het laatste geval liet ik ze niet meer los.
heb het al aangepast hierboven.
maar goed shane die eet altijd poep, vanzich zelf en van de andere 2 pups.
maar hij is het minst ziek van de 3.
kaylee doet het helemaal niet van hun.
bo doet t af en toe maar sinds we op kruidenmix zitten en als een schildwacht er bij staan minder.
buiten proberen ze alle 3 alles te vreten wat ze maar tegen komen. :-\
zoals ik al zei laten we ze dus bijna niet meer los.
we gebruiken nu sneller de 5 meter riem.
Ik zou ook eerst een mestonderzoek laten doen. Dat 1 hond aan de schijterij is en b.v. niet tegen versvlees kan zou nog kunnen maar meerdere honden ziek, lijkt me een besmettelijke circel waar je niet uitkomt.
Versvleeshonden hebben juist meer weerstand dan brokkenhonden .
Laatst gewijzigd door Truus op vr 25 mar 2005, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: heb het al aangepast hierboven.
maar goed shane die eet altijd poep, vanzich zelf en van de andere 2 pups.
maar hij is het minst ziek van de 3.
kaylee doet het helemaal niet van hun.
bo doet t af en toe maar sinds we op kruidenmix zitten en als een schildwacht er bij staan minder.
buiten proberen ze alle 3 alles te vreten wat ze maar tegen komen. :-\
zoals ik al zei laten we ze dus bijna niet meer los.
we gebruiken nu sneller de 5 meter riem.

Als ze hun eigen poep eten kunnen ze daar geen wormen van krijgen.
sylvia schreef: Als ze hun eigen poep eten kunnen ze daar geen wormen van krijgen.
ook die van anderen dus maar dat is een tijd geleden.
maar ja ze zijn dan ook al een tijd ziek :(
als 1 wormen heeft dan kunnen de anderen het wel krijgen toch door het te eten.
maar ja dat zal het wel niet zijn, want kaylee heeft het nooit gegeten en die is toch ook echt ziek.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 25 mar 2005, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: Tja, IK zou ze niet ontwormen totdat ik wist of er wormen of parasieten in de ontlasting zat. Maar ja, da's natuurlijk slechts mijn mening.
Als ik het hele verhaal lees en ook van het verleden.
Dat de pups alles eten wat los en vast zit en dat de pups niet meer ontwormd zijn na 8 weken. dan zou ik ze dus WEL ontwormen voor alle zekerheid ........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door